arkadius99 Opublikowano 2 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2013 Hej szukam u was pomocy bo juz sam nie dam rady.. mam honde vfr 800 w ktorej wymienilem regulator(stary regler dawal prad ladowania pod obciazeniem ok 12.8 i czasami tak jakby zawieszal sie ok 12v i koniec ..) teraz zalozylem tourmaxa i ladowanie pod obciazeniem mam ok 14.2-14.8 na ok 3000tys obr..czyli bajka ale bez obciazenia 14.5-14.9 ale chwilowo potrafi skoczyc na 15.1 v i zaraz potem spada ponizej 13 i za zadne skarby nie chce pojsc wyzej..ale co najdziwniejsze jak wylacze motocykl i wlacze powtornie ladowanie wraca na ok 14-14.8.. ladowanie bardzo sie poprawilo ale te zwiechy systemu ladowania nadal mnie martwia no i wylaczenie i ponowne wlaczenie jakby naprawia sytuacje..o co chodzi?????? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Monter_ Opublikowano 3 Listopada 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Listopada 2013 Honda ma problemy ze stojanami. Ale zanim do tego się przyczepisz to wyczyść wszystkie masy i połączenia elektryczne związane z aku, reglerem i stojanem.Nie jest tez powiedziane, że nowy regler nie ma usterki. Cytuj lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383 prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1...i tak wszyscy umrzemy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
arkadius99 Opublikowano 3 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 3 Listopada 2013 Pytanie z serii glupich..przy pomiarze rezystancji jak powinien byc ustawiony multimetr??? Na pokretle po stronie znaczka omegi mam wartosci .20m,2m,200k,20k,2k i tu jest znaczek diody ,i ostatni to 200 i znaczek glosniczka...jak to ustrojstwo ustawic??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DEAD Opublikowano 3 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 3 Listopada 2013 Obstawiam, że 20m i 2m tyczy się natężenia prądu a nie rezystancji. Stawiałbym na 200 ale bez foty nie daje 100% gwarancji :-). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Monter_ Opublikowano 3 Listopada 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Listopada 2013 Obstawiam, że 20m i 2m tyczy się natężenia prądu a nie rezystancji. Stawiałbym na 200 ale bez foty nie daje 100% gwarancji :-).Żle obstawiasz. 20M i 2M to megaomy, natężenie prądu to amper. Kolego Arkadius99, zależy co chcesz mierzyć. Zakres wybierasz w zależności jaką rezystancję ma element i jak dokładny chcesz pomiar wykonać.Pomiar diody (ten głosniczek) to tak zwane "dzwonienie" czyli sprawdzanie ciągłości obwodu. Myżlę, ze do pomiarów, które planujesz wykonać wystarczy Ci zakres 200 omów...ale co Ci to da to nie mam bladego pojecia skoro nie wiesz o co chodzi. Cytuj lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383 prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1...i tak wszyscy umrzemy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
arkadius99 Opublikowano 4 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2013 Chcialbym wykonac wlasciwy pomiar aby wam tu przedstawic wyniki.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Monter_ Opublikowano 4 Listopada 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2013 Chcialbym wykonac wlasciwy pomiar aby wam tu przedstawic wyniki..Czytałeś pierwszy post tego tematu?Jeśli chcesz zmierzyć oporność uzwojeń stojana to raczej sobie daruj bo jesli tam tkwi problem to potrzebna będzie trochę inna procedura, która z reszta opisana jest i w tym temacie jednak nie w pierwszym poście co postaram się zmienić. Cytuj lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383 prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1...i tak wszyscy umrzemy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
arkadius99 Opublikowano 4 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2013 Hmm.wiec tak..przepraszam ze nie mowie do was fachowym jezykiem ale ciagle sie uczeDzisiejsze pomiaryOpor miedzy zoltymi kabelkami wszystkie trzy kombinacje 0,6 ohmaNapiecie miedzy zoltymi kabelkami przy 3000 ok 44v na wszystkich trzech kombinacjach tj. 1/2,1/3,2/3Napiecie miedzy zoltymi kabelkami przy 5000 ok 64 v na wszystkich trzech kombinacjachProbowalem zmierzyc opornosc pomiedzy zoltymi kablami a masa i na wszystkich ustawieniach ohmomierza mialem 1 wiec nie wiem czy czasem czegos zke nie robilem ..Robilem proby na starym i nowym regulatorze Stary regler. Ladowanie z obciazeniem ok 14v Ladowanie bez obiazenia czaem potrafi dijsc do 16.5 po czym spada 12,8 i juz nie chce sie podniesc dopiero wylaczenie moto i ponowne wlaczenie ladowanie wraca w ok 14vNowy reglerLadowanie pod obciazeniem 14,7-15vLadowanie bez obciazenia potrafi dojsc do 15,2 i ten sam efekt co na starym reglerze. Spada ponizej 13 i dopiero wylaczenie motocykla i wlaczenie ponowne ladowanie wraca na ok 14.5-15Czy cos z tego rozumiecie??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Monter_ Opublikowano 4 Listopada 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2013 Całkiem sobie radzisz.Kiedy zmieniałeś akumulator?Wyczyściłeś połączenia elektryczne? Cytuj lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383 prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1...i tak wszyscy umrzemy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
arkadius99 Opublikowano 4 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2013 Hehehe dzieki ..aku ma jakies 3 miesiace A polaczenia tzn kostki i klemy czyscilem i potraktowalem srodkiem do polepszenia kontaktu elektrycznego..ach zmierzylem jeszcze napiecie stale a kablu z aku do reglera od strony reglera i jest tyle samo co na samym aku Pytanie za 100 punktow ..czy moge zmierzyc prad wychodzacy z reglwra ..tzn ..podlaczyc regler do altka (trzy zolte kable) ale nie wpinac dostki do aku??czy nie spale w ten sposob regulatora..mowa ocxywiscie o pomiarze na odpalonym moto?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Monter_ Opublikowano 4 Listopada 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2013 Nie prąd a napięcie i jest to najszybsza droga do uszkodzenia regulatora. Jest to napisane w pierwszym poście. Temat jest również omówiony i niektórzy ryzykują na chwilę. To tylko i wyłącznie twój wybór. Ja tego sposobu nie uważam za metodę diagnostyczną. Cytuj lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383 prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1...i tak wszyscy umrzemy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
arkadius99 Opublikowano 4 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2013 Tez tak myslalem i dzieki za potwierdzenie..w takim razie czy macie jakies pomysly co moze byc nie tak z moim ladowanie?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DEAD Opublikowano 4 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2013 Pytanie za 100 punktow ..czy moge zmierzyc prad wychodzacy z reglwra ..tzn ..podlaczyc regler do altka (trzy zolte kable) ale nie wpinac dostki do aku??czy nie spale w ten sposob regulatora..mowa ocxywiscie o pomiarze na odpalonym moto??Jeżeli chcesz to zrobić to kup sobie w sklepie kondensator elektolityczny około 10000uF na napięcie 100V i podłącz go zamiast akumulatora tylko uważaj bo takie kondensatory mają biegunowość, minus podłącz do minusa a plus do plusa. I podłącz do tego jeszcze jakąś żarówkę żeby było obciążenie.Takie instalacje z kondensatorem zamiast akumulatora są w motocyklach enduro. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
arkadius99 Opublikowano 4 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2013 Aaa to za madre dla mnie:):):)..przeczytalem wlasnie gdzies ze powodem zbyt duzego napiecia ladowania moze byc zle uziemienie regulatora...hmmm u mnie standartowo przykrecony do ramy..wiecie cos na ten temat??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DEAD Opublikowano 4 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2013 Jak Ci już nic nie będzie przychodzić do głowy to sprawdź ten akumulator, to że jest nowy nie gwarantuje że jest sprawny. Zmierz mu pojemność, czy chociażby napięcie po pełnym naładowaniu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.