Nitomen Opublikowano 19 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 19 Czerwca 2013 (edytowane) te tymbardziej sie pala :) No ale ja dalej walcze z ladowaniem.. stator ma prawidlowe napiecie , regulator nowy tourmax , aku nowu exide, Podstawialem poprzedni regulator i nie bylo zmian. Ladowanie ciagle h..owe 13.2 bez wiatraka , z wiatrakiem juz nie wyrabia i na 12.5 spada , aku nie doladowany , dzis 3 godziny sie ladowal malym pradem na prostowniku. Slyszalem o patencie pociagniecie z regulatora bezposrednio kabli do akumulatora , omija sie tym sposobem reszte instalacji na ktorej sa straty...tylko nie wiem jak to sie ma do bezpieczenstwa instalacji , ponoc mozna tym sposobem tego brakuajcego 1 Volta osiagnac. p.s czy regulator podlaczony pod stator , ale NIE obciazony , odlaczony od instalacji motocykla na WYJSCIU ladowania , powiniem miec te 14- 14.5 V ?? na wtyczce ? Edytowane 19 Czerwca 2013 przez Nitomen Cytuj KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41 http://www.bikepics.com/members/rysiek24/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Monter_ Opublikowano 19 Czerwca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Czerwca 2013 Łatwo uwalić regulator w ten sposób ale odpowiedź brzmi tak, powinien.Pominięcie całej instalacji potrafi odnaleźć zgubionego volta. Tak samo to niebezpieczne jak i oryginał. Wstaw tytlko bezpiecznik i tyle. Cytuj lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383 prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1...i tak wszyscy umrzemy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DEAD Opublikowano 20 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 20 Czerwca 2013 p.s czy regulator podlaczony pod stator , ale NIE obciazony , odlaczony od instalacji motocykla na WYJSCIU ladowania , powiniem miec te 14- 14.5 V ?? na wtyczce ? te tymbardziej sie pala No ale ja dalej walcze z ladowaniem.. stator ma prawidlowe napiecie , regulator nowy tourmax , aku nowu exide, Podstawialem poprzedni regulator i nie bylo zmian. Ladowanie ciagle h..owe 13.2 bez wiatraka , z wiatrakiem juz nie wyrabia i na 12.5 spada , aku nie doladowany , dzis 3 godziny sie ladowal malym pradem na prostowniku. Slyszalem o patencie pociagniecie z regulatora bezposrednio kabli do akumulatora , omija sie tym sposobem reszte instalacji na ktorej sa straty...tylko nie wiem jak to sie ma do bezpieczenstwa instalacji , ponoc mozna tym sposobem tego brakuajcego 1 Volta osiagnac. Ja bym się bał czy regulator nie zgłupieje. W motocyklach bez akumulatora często jest w instalacji kondensator i chyba nie na darmo, no przecież żarówkom od pulsacji napięcia nic by się nie stało mają za dużą bezwładność. Nie dziala w druga strone, a to zwieranie na mase to przez wielu uproszczenie slowne moim zdaniem, po prostu taki regulator czuwa z zespolem tyrystorow i diod oraz rezystorow nad utrzymaniem odp, napiecia. Z odpowiednim napieciem co wynika z prawa Ohma scisle zwiazane jest natezenie pradu czyli prad ladowania, trzeci czynnik to rezystancja im jest ona mniejsza tym wiekszy bedzie pobor pradu i regulator wystarczy, ze utrzymuje odpowiednie parametry napiecia a prad plynie zalezny od tego jaka opornosc ma odbiornik, i ten prad moim skromnym "nieelektronika" do masy tak zwyczajnie nie plynie, to jest odprowadzanie pradu ale minimalne, bardziej jakby napiecie spada poprzez ten uklad polaczenia z masa mniejsze napiecie nizsza wartosc pradu, nie jest to w kazdym razie tak, ze cala moc pradnicy jest tak masowana. Prad po prostu pozostaje niewykorzystany tak jak to jest np. z pradem w gniazdku, czy my musimy jego nadmiar odprowadzac do masy? oczywiscie, ze nie, Wykorzystane jest z pradnicy tyle pradu ile czerpia odbiorniki i w pradnicy jest nadwyzka a nie w regulatorze. Jezeli byloby tak, ze caly prad moglbyc oddawany na mase to nie padalyby regulatory odpiete od baterii, po prostu oddaly by prad na mase, ale po co zamiast oddawac na mase mozna go w ogole nie pobierac od pradnicy i nie robic sztucznego odbiornika pradu... W kazdym razie to jest ten, tzw oddajacy prad do masy bo jak widzisz wszystkie 3 uklady regulujace napiecie maja polaczenie z masa.Z całym szacunkiem, jest zupełnie na odwrót, prądnica z magnesem trwałym musi dawać napięcie proporcjonalnie do obrotów i z natury rzeczy napięcie jest za niskie na wolnych obrotach a za wysokie przy wysokich obrotach. Zdecydowane większość regulatorów (jeżeli nie 100%) uwala to napięcie zwierając nadwyżkę do masy i nie jest to uproszczenie. Tyrystor się załącza i przewodzi aż prąd w nim nie spadnie do 0, przez ten czas właśnie uzwojenie alternatora jest zwarte praktycznie bezpośrednio do masy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
goguś Opublikowano 21 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2013 Masz Goguś jeszcze raz tyle, że przepiusz adres do przeglądarki bo cos fiksuje te hiperłącze.:reg_mot.republika.plDzięki,jak zwykle jesteś nie zastąpiony! :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
essays Opublikowano 22 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 22 Czerwca 2013 (edytowane) Witam.Suzuki GSXR 600 SRAD 1998Po zakupie motocykla (daaaawno temu) od razu był problem z ładowaniem. Po wstępnej diagnostyce został zakupiony nowy stator i wszystko pięknie grało. Miałem małego szlifa. Ciężko mi powiedzieć co było przed, aczkolwiek wcześniejsze dolegliwości nie wróciły.Po przejrzeniu motocykla i naprawieniu ew. usterek znów wyruszyłem w trasę. Po przejechaniu kilkudziesięciu km wszystkie kontroli zaczęły żyć własnym życiem, więc zgasiłem moto. Później już można było odpalić tylko z kabli. Wszelkie próby normalnego zapłonu kończyły się pykaniem w okolicach akumulatora.Motocykl został przygotowany do zimy i...Mając więcej lub mniej czasu zacząłem go szykować do sezonu. I tu zaczęły się problemy. Kable od regulatora (zaraz przy kostce ze statorem) pozlepiały się, co powodowało zwarcie i w/w pykanie. Zarobiłem na nowo.Znów grzały się już po kilku minutach pracy na jałowych obrotach. Zostało wszystko posprawdzane jak w przypiętym temacie o ładowaniu. Stator okazał się ok. Akumulator też, chociaż ma sporo lat. Więc...Zmieniłem regulator napięcia. Poprzedni był podłączony na krótko - dwa kable idące na akumulator były wyjęte z kostki i bezpośrednio podpięte. Nabyty (używany) regulator podpiąłem normalnie. Wciąż dawał za male napięcie. Zgodnie z manualem ma mieć od 13,5V do 15V na światłach przy 5000 obr/min. Ma 12,50 - 12,80. Kiedyś po wymianie statora pokazywał ponad 14V.Raz, po nagrzaniu motocykla do ok 100C nagle zaczęło wykazywać 13,8V, więc teoretycznie było cacy - naprawiło się samo. Jednakże przy kolejnych próbach nagrzania motocykla żadne "cuda" się nie wydarzyły i wciąż pokazuje niską wartość. Regulator mocno się grzeje. Ciężko przytrzymać przy nim dłoń po kilku minutach. Chyba, że tak ma być.Będę wdzięczny za wszystkie porady i koncepcje. Przed zakupem kolejnego regulatora napięcia, wolałbym się upewnić, iż to na pewno od zawinił (wszystko na to wskazuje). Nie chcę ich kolekcjonować. Podobno ten jest sprawny.Z góry dziękuję. Edytowane 22 Czerwca 2013 przez essays Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JanuszK30 Opublikowano 22 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 22 Czerwca 2013 wykonaj przynajmniej podstawowy test dla regulatora, tzn ustaw multimetr dla kontroli diody, na brzęczyk, do plusowego czyli czerwonego przewodu podlacz czarny przewod multimetru a czerwony lacz kolejno z kazdym z zoltyczh (badz bialych zalezy jakie tam masz kolory) powinien pojawic sie sygnal za kazdym razem, nastepnie odwrotnie czyli czerwony do czerwonego i teraz ma byc bez sygnalu.Tak samo test dla przewodu ujemnego z regulatora z tym, ze wszystko ma byc na odwrot :) Cytuj Mechanika Motocyklowa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dexster Opublikowano 22 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 22 Czerwca 2013 Przejrzyj dokładnie instalacje czy nie ma gdzieś samoróbki, innej średnicy kabli, sprawdź styki, skoro raz napięcie było poprawne, to możliwe, że to to. Wiele jest takich tematów i wiele razy zawinił poprzedni właściciel motocykla stosując własne rzemieślnictwo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zapomnialem_adresu007 Opublikowano 22 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 22 Czerwca 2013 Witam, Wczoraj dojechałem do świateł i motocykl zgasł i nie chciał odpalić (słabo kręcił), ale po odczekaniu kilku minut udało się go uruchomić. Dziś postanowiłem przeczyścić styki i rozpiąłem kostę od regulatora i moim oczom ukazął się taki widok:Chciałbym sprawdzić czy regulator jest walnięty (po oględzinach zewnętrzych wygląda ok). Chciałbym zrobić to tym sposobem:Ustawiamy miernik na zakres 200V AC(napięcie(zmienne) i sprawdzamy każdą parę końcówkami miernika 1-2 2-3 3-1.Prawidłowe napięcie pomiędzy każdą fazą powinno wynosić 60-90 V i być jednakowe między każdą fazą (oczywiście dokładne dane znajdują się w serwisówkach do danego modelu) przy 3000-5000 tyś. obrotów na min. Proszę o napisanie jak blondynce co i gdzie przyłożyć :)W regulatorze jest pięci pinów - dwa u góry i trzy na dole (zółte kable) i teraz krok po kroku jak to sprawdzić. Motocykl mam uruchomić i następnie czerwony kabel wychodzący z miernika gdzie przyłożyć i gdzie przyłożyć czarny kabel z miernika. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DEAD Opublikowano 22 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 22 Czerwca 2013 Zdaje się, że to instrukcja sprawdzania alternatora (generatora) a nie regulatora. Ale można założyć, że jak generator będzie dobry to regulator jest padnięty. Na twoim miejscu to bym wymienił wtyczkę i wtedy sprawdził czy wszystko jest ok. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zapomnialem_adresu007 Opublikowano 22 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 22 Czerwca 2013 Zdaje się, że to instrukcja sprawdzania alternatora (generatora) a nie regulatora. Ale można założyć, że jak generator będzie dobry to regulator jest padnięty. Na twoim miejscu to bym wymienił wtyczkę i wtedy sprawdził czy wszystko jest ok. Odwiedziłem dziś kilka sklepów i niestety takiej wtyczki nie dostałem, a więc kabelki wpiąłem bezpośrednio do regulatora, a wczesniej je zaizolowałem aby nie było zwarcia. Wiesz może jak to pomierzyć? Wypiąć trzy żółte kable i co dalej? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 22 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 22 Czerwca 2013 I zrobic tak jak to poprzednio napisales - mierzac kazda pare kabli miernikiem ustawionym na 200V zmiennego pradu.Jesli tam bedzie dobrze a na klemach aku brak ladowania to walniety jest regler. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zapomnialem_adresu007 Opublikowano 22 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 22 Czerwca 2013 I zrobic tak jak to poprzednio napisales - mierzac kazda pare kabli miernikiem ustawionym na 200V zmiennego pradu.Jesli tam bedzie dobrze a na klemach aku brak ladowania to walniety jest regler. Wybacz, ale nadal nie wiem jak to zrobić. Wypnę żółte kable, odpalam motocykl. Uruchamiam miernik i czerwonym kabelm od miernika dotykam żółtego kabla, a czarny od miernika do masy? Tak to ma wyglądać? Wybacz, ale jestem w tym kompletnie zielony. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DEAD Opublikowano 22 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 22 Czerwca 2013 Łopatologicznie:1. Trzy żółte kable oznacz losowo jako 1, 2 i 3.2. Pomiar 1-2 oznacza że, czerwony przewód miernika do żółtego1 a czarny do żółtego2 itd. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zapomnialem_adresu007 Opublikowano 22 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 22 Czerwca 2013 Łopatologicznie:1. Trzy żółte kable oznacz losowo jako 1, 2 i 3.2. Pomiar 1-2 oznacza że, czerwony przewód miernika do żółtego1 a czarny do żółtego2 itd.Dzięki teraz wszystko jasne, ale padł mi miernik i jedynie udało mi się zmierzyć napięcie na akumulatorze. Wynik 12,85 przy 5 tyś. z włączonymi światłami. Wysyłane z mojego iPad przy użyciu Tapatalk HD Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Monter_ Opublikowano 22 Czerwca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Czerwca 2013 Ten pomiar mówi tylko, że nie masz ladowania. TT Cytuj lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383 prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1...i tak wszyscy umrzemy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.