Skocz do zawartości

Gdzie plus a gdzie minus w gnieździe zapalniczki?


dziura
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Jak wyżej- kupiłem gniazdo zapalniczki do mojego sprzęta, ale mam problem. Kabelki nie są w żaden sposób oznaczone. Powinienem dać plus na obudowę a minus na bolec centralny czy odwrotnie? Qrde, jak to człowiek sie na najprostszych rzeczach rozkłada... :rolleyes:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Plus jest w środku, minus na zewnątrz. Jeśli gniazdo ma już kable, to wg standardów czerwony to kabel plusowy.

 

Jeśli mogę doradzić, to proponuję podłączyć to tak, aby prąd w gnieździe był po przekręceniu kluczyka, a najlepiej przez przekaźnik prosto z akumulatora, sterowany napięciem np ze świateł, lub z innego źródła, gdzie napięcie pojawia się po przekręceniu stacyjki, no i oczywiście po drodze jakiś bezpiecznik by się przydał, jeśli ma być to do navi, to 5 amper powinien być ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Plus jest w środku, minus na zewnątrz. Jeśli gniazdo ma już kable, to wg standardów czerwony to kabel plusowy.

 

Jeśli mogę doradzić, to proponuję podłączyć to tak, aby prąd w gnieździe był po przekręceniu kluczyka, a najlepiej przez przekaźnik prosto z akumulatora, sterowany napięciem np ze świateł, lub z innego źródła, gdzie napięcie pojawia się po przekręceniu stacyjki, no i oczywiście po drodze jakiś bezpiecznik by się przydał, jeśli ma być to do navi, to 5 amper powinien być ok.

 

 

Problem był taki, że obydwa kable były czarne, dzięki za odpowiedź :notworthy:

Podepnę je prosto pod aku (odpalane zakitranym przelacznikiem), w razie potrzeby podładowania czegoś bez przekręconego kluczyka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na wszelki wypadek sprawdź miernikiem czy plus jest na styku bolca. Kiedyś pożyczyłem przyczepkę do auta i po podłączeniu ciągle bezpieczniki paliło. Okazało się że koleś zrobił zasilanie na wtyczce przyczepki według "widzimisię" i tak samo okablował gniazdo w swoim aucie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dodaj koniecznie bezpiecznik np. 10A. Oprawka bezpiecznika montowana na przewodzie kosztuje grosze, a bez niego mogą być fajerwerki.

 

Bez bezpiecznika ani rusz. Widziałem już moto, w którym przebicie na kablu zasilającym dodatkowe oswietlenie usmażyło całą wiązkę. Na kierze mam już kable do grzanych manetek (z bezpiecznikiem 10A) więc nie powinno być problemów z podpięciem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...