dziura Opublikowano 15 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 15 Lipca 2010 Jak wyżej- kupiłem gniazdo zapalniczki do mojego sprzęta, ale mam problem. Kabelki nie są w żaden sposób oznaczone. Powinienem dać plus na obudowę a minus na bolec centralny czy odwrotnie? Qrde, jak to człowiek sie na najprostszych rzeczach rozkłada... :rolleyes: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotrek Opublikowano 15 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 15 Lipca 2010 Plus jest w środku, minus na zewnątrz. Jeśli gniazdo ma już kable, to wg standardów czerwony to kabel plusowy. Jeśli mogę doradzić, to proponuję podłączyć to tak, aby prąd w gnieździe był po przekręceniu kluczyka, a najlepiej przez przekaźnik prosto z akumulatora, sterowany napięciem np ze świateł, lub z innego źródła, gdzie napięcie pojawia się po przekręceniu stacyjki, no i oczywiście po drodze jakiś bezpiecznik by się przydał, jeśli ma być to do navi, to 5 amper powinien być ok. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dziura Opublikowano 15 Lipca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Lipca 2010 Plus jest w środku, minus na zewnątrz. Jeśli gniazdo ma już kable, to wg standardów czerwony to kabel plusowy. Jeśli mogę doradzić, to proponuję podłączyć to tak, aby prąd w gnieździe był po przekręceniu kluczyka, a najlepiej przez przekaźnik prosto z akumulatora, sterowany napięciem np ze świateł, lub z innego źródła, gdzie napięcie pojawia się po przekręceniu stacyjki, no i oczywiście po drodze jakiś bezpiecznik by się przydał, jeśli ma być to do navi, to 5 amper powinien być ok. Problem był taki, że obydwa kable były czarne, dzięki za odpowiedź :notworthy: Podepnę je prosto pod aku (odpalane zakitranym przelacznikiem), w razie potrzeby podładowania czegoś bez przekręconego kluczyka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
żunio Opublikowano 15 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 15 Lipca 2010 Na wszelki wypadek sprawdź miernikiem czy plus jest na styku bolca. Kiedyś pożyczyłem przyczepkę do auta i po podłączeniu ciągle bezpieczniki paliło. Okazało się że koleś zrobił zasilanie na wtyczce przyczepki według "widzimisię" i tak samo okablował gniazdo w swoim aucie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kaszpir Opublikowano 15 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 15 Lipca 2010 Podepnę je prosto pod aku (odpalane zakitranym przelacznikiem) Dodaj koniecznie bezpiecznik np. 10A. Oprawka bezpiecznika montowana na przewodzie kosztuje grosze, a bez niego mogą być fajerwerki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dziura Opublikowano 16 Lipca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Lipca 2010 Dodaj koniecznie bezpiecznik np. 10A. Oprawka bezpiecznika montowana na przewodzie kosztuje grosze, a bez niego mogą być fajerwerki. Bez bezpiecznika ani rusz. Widziałem już moto, w którym przebicie na kablu zasilającym dodatkowe oswietlenie usmażyło całą wiązkę. Na kierze mam już kable do grzanych manetek (z bezpiecznikiem 10A) więc nie powinno być problemów z podpięciem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.