>ENDUROS*600< Opublikowano 12 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 12 Lipca 2010 Witam , mam pewien problem muszę podłączyć do swojego moto regulator napięcia, zakupiłem regulator od jakiegoś chińskiego skutera który ma wejście na 4 bolce, przy swoim moto posiadam kable od świateł tzn. kabel plusowy i masa, gdzie przy ich połączeniu światła świecą. Moje pytanie brzmi jak podłączyć ten regulator pod te kable, aby prąd wychodzący z regulatora był stały. (przy podłączeniu tych kabli bez regulatora przepala się żarówka) Ps. W moto nie ma akumulatora. Regulator wyglada mniej więcej tak i nie ma na nim żadnych oznaczeń poza napisem LP - 02 : I I I I LP-02 Pozdrawiam ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 12 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 12 Lipca 2010 No to masz problem. Ile przewodow wychodzi z alternatora ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
>ENDUROS*600< Opublikowano 12 Lipca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Lipca 2010 Wychodzą 2 przewody na których potrzebowałbym założyć regulator, reszta dochodzi do modułu , natomiast te 2 które muszę podłączyć to kable od świateł i nic poza tym ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krokodyl Opublikowano 12 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 12 Lipca 2010 Witam Niestety od skutera średnio się nadaje -- a to z takiego powodu,ze stator (uzwojenie prądnicy) jest zbudowane w skuterach z 2 części czyli regulator steruje tylko napięciem do ładowania akumulatora natomiast światła zasilane są bezpośrednio z cewki .... ogranicznikiem jest tam duży metalowy rezystor kilka Ohm .... generalnie potrzebujesz tam ogranicznik napięcia czyli coś jak w husabergu bez prostownika albo lepiej stary szeregowy regulator od KTM (nietypowe rozwiązanie ale działa najbardziej stabilnie)...z tym ,ze jeśli zastosujesz szeregowy plus do tego wsadzisz kiondensator wielkiej pojemności -- powyżej 15 mF to bedziesz miał w miarę stabilne napięcie-- Koncepcja z tyrystorowym regulatorem napięcia (najcześciej spotykany) niestety nie jest najlepszym pomysłem ze względu na brak stabilizatora jakim jest akumulator.... jak ędziesz na silach budować regulator szeregowy z kilkunastu elementów to zamieszczę na stronie schemat .... http://zaplon.pl.tl/REGULATOR-NAPIECIA-pro...o-wykonania.htm Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
>ENDUROS*600< Opublikowano 13 Lipca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Lipca 2010 Budowa samemu od podstaw to raczej nie dla mnie .... Skomplikowane to mocno w ogóle ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość josha Opublikowano 13 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 13 Lipca 2010 Podłączasz + do +, - do -. Losowo wybrane dwa/ podejrzewam żółte/ resztę izolujesz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 14 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 14 Lipca 2010 Josha, czytales odpowiedz Krokodyla dlaczego to nie bedzie dzialalo ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
>ENDUROS*600< Opublikowano 14 Lipca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Lipca 2010 Nawet skoro miało by działać to i tak nie rozumiem jak miałbym to podłączyć , pisałem że na regulatorze nie ma żadnych oznaczeń ;/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BANANvanDYK Opublikowano 14 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 14 Lipca 2010 Będzie działać. Krokodyl głupoty pisze. Coś Ci podpowiem. http://www.motelek.net/schema/spannung/funktionsschema2.png http://www.motelek.net/schema/spannung/regler_pinout.png Cytuj 7,352 osób lubi to. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 14 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 14 Lipca 2010 No moze i glupoty, ale gdzie podlaczyc pin reglera obslugujacy aku, gdy nie masz aku ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BANANvanDYK Opublikowano 14 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 14 Lipca 2010 A czy ogranicznik napięcia AC musi mieć podłączony akumulator? Nie. Poza tym w wielu "Enduro Cross" przy takim rozwiązaniu alternatora, czyli cewka masowa + ogranicznik napięcia świateł AC + niewielki akumulator do kierunkowskazów, nie ma nawet układu odpowiadającego za ograniczanie napięcia ładowania akumulatora, jest tylko zwykła dioda prostownicza. Takie urządzenie stosowane jest w wielu włoskich motorowerach 50cm3 z silnikiem AM6, także wielu endurakach gdzie nie ma wcale akumulatora: http://www.bikepics.com/pictures/1667950/ Cytuj 7,352 osób lubi to. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krokodyl Opublikowano 14 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 14 Lipca 2010 A czy ogranicznik napięcia AC musi mieć podłączony akumulator? Nie. Poza tym w wielu "Enduro Cross" przy takim rozwiązaniu alternatora, czyli cewka masowa + ogranicznik napięcia świateł AC + niewielki akumulator do kierunkowskazów, nie ma nawet układu odpowiadającego za ograniczanie napięcia ładowania akumulatora, jest tylko zwykła dioda prostownicza. Takie urządzenie stosowane jest w wielu włoskich motorowerach 50cm3 z silnikiem AM6, także wielu endurakach gdzie nie ma wcale akumulatora: http://www.bikepics.com/pictures/1667950/ Wiem ,że chcesz zaistnieć ale robisz to nieudolnie próbując obrażać innych naprawdę nie jest to metoda ! Inna sprawa ,że zbyt wiele energii wkładasz w gmatwanie prostych tematów! Akurat link jaki dałeś nieświadomie jest to schemat regulatora od Husaberga to,że ,że w innych tematach gdzie pisałeś ewidentne głupoty -- (tematy o zapłonach Motoplat) grzecznie zwróciłem uwagę abyś nie robił dywersji swoją niewiedzą (jesteś fanatykiem jednego portalu MOLOTEK bardzo madrego ....ale są tam tylko schematy ) Ostatni link jest to schemat dokładnie takiego regulatora jaki potrzebuje autor tematu z tym ,ze przez swoje dyletanctwo i tępe kopiowanie schematów z netu nawet nie wiesz ,że tyrystor tp154e nie istnieje (a jeśli to jest to wewnętrzne oznaczenie firmy produkującej..) z tanich tyrystorów bt151 będzie się nadawał na to miast tranzystor to BC307 lub podobny ....(w każdym sklepie znajdziesz) kopiowanie schematów z sieci owszem jest metodą ale dla ludzi ,którzy mają chociaż podstawową wiedzę z zakresu podstaw elektroniki - Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BANANvanDYK Opublikowano 15 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 15 Lipca 2010 Tępe kopiowanie schematów z internetu? Akurat dwa takie regulatory napięcia firmy Ducati Energia, z Aprili RS50 osobiście rozebrałem. Zdjęcie które przedstawiłem wysłałem do Pana Rosnera celem umieszczenia na stronie, lecz stwierdził że jest to dokładnie TO SAMO co inne regulatory na schematach i z tego powodu nie zdecydował się na umieszczenie. Osobiście dość mam tych powtarzających się tematów na różnych forach i nie mam ochoty każdemu pomagać, potem czytać na GG "jak podłączyć przewód". Napisałeś że: Niestety od skutera średnio się nadaje -- a to z takiego powodu,ze stator (uzwojenie prądnicy) jest zbudowane w skuterach z 2 części czyli regulator steruje tylko napięciem do ładowania akumulatora natomiast światła zasilane są bezpośrednio z cewki .... ogranicznikiem jest tam duży metalowy rezystor kilka Ohm .... generalnie potrzebujesz tam ogranicznik napięcia czyli coś jak w husabergu bez prostownika albo lepiej stary szeregowy regulator od KTM (nietypowe rozwiązanie ale działa najbardziej stabilnie)...z tym ,ze jeśli zastosujesz szeregowy plus do tego wsadzisz kiondensator wielkiej pojemności -- powyżej 15 mF to bedziesz miał w miarę stabilne napięcie-- Koncepcja z tyrystorowym regulatorem napięcia (najcześciej spotykany) niestety nie jest najlepszym pomysłem ze względu na brak stabilizatora jakim jest akumulator.... jak ędziesz na silach budować regulator szeregowy z kilkunastu elementów to zamieszczę na stronie schemat .... Piszesz że regulator od skutera obsługuje tylko ładowanie akumulatora. Mówisz o pierwszych regulatorach jednofazowych w Hondach? Obecnie każdy taki regulator posiada regulatory AC i DC, czyli ograniczenie napięcia świateł oraz regulacja napięcia ładowania. Rezystor mocy, o ile jest, to służy tylko i wyłącznie jako stuczne obciążenie w przypadku wyłączonego oświetlenia. Druga część postu wzajemnie się neguje. Potrzebujesz oryginalny, ale jakieś wycofane rozwiązanie jest lepsze, a tyrystorowy - ten sam co oryginalnie nie jest dobry. >ENDUROS*600<, chcesz gotowca? http://www.bikepics.com/pictures/1669263/ Cytuj 7,352 osób lubi to. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
>ENDUROS*600< Opublikowano 15 Lipca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Lipca 2010 Regulator który ja posiadam to ten z pierwszego obrazka: http://www.motelek.net/schema/spannung/regler_pinout.png Bynajmniej tak samo wygląda, czyli teraz tak ja posiadam 2 kable na światła , + i drugi po którego złączeniu z plusem światła świeca, i teraz jak je podłączyć z tym regulatorem bo przyznaje że z oznaczeń na nim rozumiem najbardziej tylko akku ;] Pzdr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krokodyl Opublikowano 15 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 15 Lipca 2010 http://yfrog.com/j5dsc04502mj http://yfrog.com/17dsc04504gj jeszcze raz powtarzam nie komplikuj spraw prostych! wejdz na forum elektroda .pl tam się przynajmniej pośmieją :) zamieściłem foty regulatora husaberga (podłanczasz równolegle do przewodów wychodzących z statora czyli masa i żółty)skoro autor tematu nie może sam poskładać należy sprawę uprościć maksymalnie --- do sabotażystów BANANvanDYK pewnie działasz na kilku forach -- lekarzom podpowiadasz jak leczyć wędkarzom jak robaki na haczyk zakładać.... nie mam zamiaru na siłe Ciebie ośmieszać ale sam się napraszasz robiąc sabotaż ! Regulator od skutera na przykład od piaggio napisane na nim jest wyraznie 36W max! to jest najsilniejszy regulator spotykany w skuterkach natomiast obroty na jakie wpada motocykl powodują wytworzenie energii przekraczającej 100W ! (to samo karmisz ludzi schematami nierealnymi gdzie symbole są wyssane z palca) Elektronika to nie tylko oglądanie schematów ale praktyka= kwestia bilansu energetycznego -- i nie używaj skrótów typu AC bo przy dyletanckim formowaniu zdań opisujących zjawiska techniczne wtrącanie skrótów nierozumianych przez większość (myślisz ,że Cie uwiarygadniają?) to ściema ! Jeśli opisujesz coś co rozumiesz(a przynajmniej tak Ci się wydaje ) to postaraj się robić odwrotnie opisuj sprawy skomplikowane językiem prostym ogólnie zrozumiałym dla większości -forum służy do wzajemnej pomocy a nie samo promocji za wszelką cenę! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.