Skocz do zawartości

Schemat podłączenia regulatora napiecia


Rekomendowane odpowiedzi

Witam , mam pewien problem muszę podłączyć do swojego moto regulator napięcia, zakupiłem regulator od jakiegoś chińskiego skutera który ma wejście na 4 bolce, przy swoim moto posiadam kable od świateł tzn. kabel plusowy i masa, gdzie przy ich połączeniu światła świecą. Moje pytanie brzmi jak podłączyć ten regulator pod te kable, aby prąd wychodzący z regulatora był stały. (przy podłączeniu tych kabli bez regulatora przepala się żarówka)

 

Ps. W moto nie ma akumulatora.

 

Regulator wyglada mniej więcej tak i nie ma na nim żadnych oznaczeń poza napisem LP - 02 :

 

I I

I I

LP-02

 

 

Pozdrawiam ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Niestety od skutera średnio się nadaje -- a to z takiego powodu,ze stator (uzwojenie prądnicy) jest zbudowane w skuterach z 2 części czyli regulator steruje tylko napięciem do ładowania akumulatora natomiast światła zasilane są bezpośrednio z cewki .... ogranicznikiem jest tam duży metalowy rezystor kilka Ohm ....

 

generalnie potrzebujesz tam ogranicznik napięcia czyli coś jak w husabergu bez prostownika albo lepiej stary szeregowy regulator od KTM (nietypowe rozwiązanie ale działa najbardziej stabilnie)...z tym ,ze jeśli zastosujesz szeregowy plus do tego wsadzisz kiondensator wielkiej pojemności -- powyżej 15 mF to bedziesz miał w miarę stabilne napięcie-- Koncepcja z tyrystorowym regulatorem napięcia (najcześciej spotykany) niestety nie jest najlepszym pomysłem ze względu na brak stabilizatora jakim jest akumulator.... jak ędziesz na silach budować regulator szeregowy z kilkunastu elementów to zamieszczę na stronie schemat ....

 

http://zaplon.pl.tl/REGULATOR-NAPIECIA-pro...o-wykonania.htm

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czy ogranicznik napięcia AC musi mieć podłączony akumulator? Nie. Poza tym w wielu "Enduro Cross" przy takim rozwiązaniu alternatora, czyli cewka masowa + ogranicznik napięcia świateł AC + niewielki akumulator do kierunkowskazów, nie ma nawet układu odpowiadającego za ograniczanie napięcia ładowania akumulatora, jest tylko zwykła dioda prostownicza. Takie urządzenie stosowane jest w wielu włoskich motorowerach 50cm3 z silnikiem AM6, także wielu endurakach gdzie nie ma wcale akumulatora: http://www.bikepics.com/pictures/1667950/

lubisztosuko.gif7,352 osób lubi to.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czy ogranicznik napięcia AC musi mieć podłączony akumulator? Nie. Poza tym w wielu "Enduro Cross" przy takim rozwiązaniu alternatora, czyli cewka masowa + ogranicznik napięcia świateł AC + niewielki akumulator do kierunkowskazów, nie ma nawet układu odpowiadającego za ograniczanie napięcia ładowania akumulatora, jest tylko zwykła dioda prostownicza. Takie urządzenie stosowane jest w wielu włoskich motorowerach 50cm3 z silnikiem AM6, także wielu endurakach gdzie nie ma wcale akumulatora: http://www.bikepics.com/pictures/1667950/

Wiem ,że chcesz zaistnieć ale robisz to nieudolnie próbując obrażać innych naprawdę nie jest to metoda ! Inna sprawa ,że zbyt wiele energii wkładasz w gmatwanie prostych tematów! Akurat link jaki dałeś nieświadomie jest to schemat regulatora od Husaberga to,że ,że w innych tematach gdzie pisałeś ewidentne głupoty -- (tematy o zapłonach Motoplat) grzecznie zwróciłem uwagę abyś nie robił dywersji swoją niewiedzą (jesteś fanatykiem jednego portalu MOLOTEK bardzo madrego ....ale są tam tylko schematy ) Ostatni link jest to schemat dokładnie takiego regulatora jaki potrzebuje autor tematu z tym ,ze przez swoje dyletanctwo i tępe kopiowanie schematów z netu nawet nie wiesz ,że tyrystor tp154e nie istnieje (a jeśli to jest to wewnętrzne oznaczenie firmy produkującej..) z tanich tyrystorów bt151 będzie się nadawał na to miast tranzystor to BC307 lub podobny ....(w każdym sklepie znajdziesz) kopiowanie schematów z sieci owszem jest metodą ale dla ludzi ,którzy mają chociaż podstawową wiedzę z zakresu podstaw elektroniki -

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tępe kopiowanie schematów z internetu? Akurat dwa takie regulatory napięcia firmy Ducati Energia, z Aprili RS50 osobiście rozebrałem. Zdjęcie które przedstawiłem wysłałem do Pana Rosnera celem umieszczenia na stronie, lecz stwierdził że jest to dokładnie TO SAMO co inne regulatory na schematach i z tego powodu nie zdecydował się na umieszczenie.

Osobiście dość mam tych powtarzających się tematów na różnych forach i nie mam ochoty każdemu pomagać, potem czytać na GG "jak podłączyć przewód".

Napisałeś że:

Niestety od skutera średnio się nadaje -- a to z takiego powodu,ze stator (uzwojenie prądnicy) jest zbudowane w skuterach z 2 części czyli regulator steruje tylko napięciem do ładowania akumulatora natomiast światła zasilane są bezpośrednio z cewki .... ogranicznikiem jest tam duży metalowy rezystor kilka Ohm ....

 

generalnie potrzebujesz tam ogranicznik napięcia czyli coś jak w husabergu bez prostownika albo lepiej stary szeregowy regulator od KTM (nietypowe rozwiązanie ale działa najbardziej stabilnie)...z tym ,ze jeśli zastosujesz szeregowy plus do tego wsadzisz kiondensator wielkiej pojemności -- powyżej 15 mF to bedziesz miał w miarę stabilne napięcie-- Koncepcja z tyrystorowym regulatorem napięcia (najcześciej spotykany) niestety nie jest najlepszym pomysłem ze względu na brak stabilizatora jakim jest akumulator.... jak ędziesz na silach budować regulator szeregowy z kilkunastu elementów to zamieszczę na stronie schemat ....

Piszesz że regulator od skutera obsługuje tylko ładowanie akumulatora. Mówisz o pierwszych regulatorach jednofazowych w Hondach? Obecnie każdy taki regulator posiada regulatory AC i DC, czyli ograniczenie napięcia świateł oraz regulacja napięcia ładowania. Rezystor mocy, o ile jest, to służy tylko i wyłącznie jako stuczne obciążenie w przypadku wyłączonego oświetlenia. Druga część postu wzajemnie się neguje. Potrzebujesz oryginalny, ale jakieś wycofane rozwiązanie jest lepsze, a tyrystorowy - ten sam co oryginalnie nie jest dobry.

 

>ENDUROS*600<, chcesz gotowca? http://www.bikepics.com/pictures/1669263/

lubisztosuko.gif7,352 osób lubi to.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Regulator który ja posiadam to ten z pierwszego obrazka:

http://www.motelek.net/schema/spannung/regler_pinout.png

Bynajmniej tak samo wygląda,

czyli teraz tak ja posiadam 2 kable na światła , + i drugi po którego złączeniu z plusem światła świeca, i teraz jak je podłączyć z tym regulatorem bo przyznaje że z oznaczeń na nim rozumiem najbardziej tylko akku ;]

Pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://yfrog.com/j5dsc04502mj

http://yfrog.com/17dsc04504gj

 

jeszcze raz powtarzam nie komplikuj spraw prostych! wejdz na forum elektroda .pl tam się przynajmniej pośmieją :) zamieściłem foty regulatora husaberga (podłanczasz równolegle do przewodów wychodzących z statora czyli masa i żółty)skoro autor tematu nie może sam poskładać należy sprawę uprościć maksymalnie --- do sabotażystów BANANvanDYK pewnie działasz na kilku forach -- lekarzom podpowiadasz jak leczyć wędkarzom jak robaki na haczyk zakładać.... nie mam zamiaru na siłe Ciebie ośmieszać ale sam się napraszasz robiąc sabotaż ! Regulator od skutera na przykład od piaggio napisane na nim jest wyraznie 36W max! to jest najsilniejszy regulator spotykany w skuterkach natomiast obroty na jakie wpada motocykl powodują wytworzenie energii przekraczającej 100W ! (to samo karmisz ludzi schematami nierealnymi gdzie symbole są wyssane z palca) Elektronika to nie tylko oglądanie schematów ale praktyka= kwestia bilansu energetycznego -- i nie używaj skrótów typu AC bo przy dyletanckim formowaniu zdań opisujących zjawiska techniczne wtrącanie skrótów nierozumianych przez większość (myślisz ,że Cie uwiarygadniają?) to ściema ! Jeśli opisujesz coś co rozumiesz(a przynajmniej tak Ci się wydaje ) to postaraj się robić odwrotnie opisuj sprawy skomplikowane językiem prostym ogólnie zrozumiałym dla większości -forum służy do wzajemnej pomocy a nie samo promocji za wszelką cenę!

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...