Jump to content
masterofphysicalchemistry

[porada] pierwszy motor - turystyczny, nie scigacz

Recommended Posts

Najlepiej jadąc oglądać pierwszy raz konkretny motocykl nie zabierać z sobą kasy. Zawsze wtedy masz dzień czy dwa na chłodne przemyślenie decyzji.

 

Wiem, ta taktyke stosuje od dluzszego czasu :) Chociaz po samochod musialem dwa razy przez 2/3 polski jechac. Ale wiem teraz ze bylo warto.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam wszystkich fanów jednośladówek. Zaplanowałem, iż do końca wakacji zrobię sobie prawko kat. A, a nie na B, jak mnie wszyscy namawiają. Gdy zdam chciałbym kupić sobie używany i tani bandit, który wyciągnie spokojnie 130 km/h. Może być z lat 90., to nieistotne, ważne by był bezawaryjny, stabilny i wydajny. Myślałem o Suzuki GS 500, tak do 4000 zł. Znalazłem wiele ofert na allegro.pl i nie jestem pewien, czy wybrać go na początek. Zwracam się do Was, abyście mi polecili tak do 4000 zł. Do czego będzie potrzebny motor? Oczywiście do komfortowej podróży, bardzo dalekiej. Wpierw myślę o zrobieniu 100 km pierwszy raz, a następnie z 200 km w jedną stronę. Proszę o propozycje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Siedzi się może i wygodnie, ale wszelkie nierówności drogi przenoszą się (oczywiście przez zawieszenie ale jednak) wprost na wyprostowany i obciążony kręgosłup, (...)

 

otóż to, podpisuję się ręcami i nogyma :icon_mrgreen: _wygląda_ to wygodnie, ale wcale nie jest. na dodatek zawieszenia chopperów i softchopperów mają krótki skok, co jeszcze pogarsza amortyzację

 

Do czego będzie potrzebny motor? Oczywiście do komfortowej podróży, bardzo dalekiej. Wpierw myślę o zrobieniu 100 km pierwszy raz, a następnie z 200 km w jedną stronę. Proszę o propozycje.

 

proponuję: wchodzisz na allegro, wpisujesz w motocyklach warunki wyszukiwania 3-4,5 tys zł, a potem każdy znaleziony model, który odpowiada Ci wizualnie, wpisujesz w forumową wyszukiwarkę albo wujka gógla. sprawdzone, działa :icon_twisted:

 

ps. prawko zrób jedno i drugie: bez b to jak bez ręki, a robić za chwilę drugi raz to ani wygodne, ani opłacalne

jsz


bezmotocyklowy

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam wszystkich zrobilem wlasnie prawko i chcialem zakupic pierwszy sprzet od poczatku zimy szukam czegos dla siebie i nadal nie wiem co kupic, chcialbym aby moto dawalo jak najwiecej frajdy z jazdy, zeby nie byl to mocny szatan lub ciezka krowa, z braku doswiadczenia nie wiem z jakim silnikiem szukac sprzetu rzedowki, singiel czy moze vk-e ktory da najwiecej emocji z jazdy niekonicznie zwiazanych z duzymi predkosciami, do 12tysi pojemnosc 350-650, nie mam na uwadze konkretnego typu moto glownie chodzi o frajde z jazdy W okolo komina czasem jakis trip do 500km max fajnie jakby mozna wjechac w lekki teren jakies szutry, 25 lat 185cm wzrostu, 88kg, pomoze ktos cos podpowie?

Edited by Diegoo

Share this post


Link to post
Share on other sites

BMW F800S i nie będziesz żałował ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

To może turystyczne enduro - Suzuki V-Strom DL-650 :)

 

Dużo tego jeździ w naszym kraju, łatwo kupić, łatwo sprzedać, tani w utrzymaniu i serwisie, niezawodny, bardzo wygodny, duży wybór akcesoriów.

W Twoim budżecie nie będzie to raczej wersja z ABS-em (produkowana od 2006 r.).


Pozdrawiam,
Jacek
__________________________________________
|Sportster IRON 883™|DL650AK8|Triumph Tiger Explorer XC|
Forum powinno być jak Media Markt...

Share this post


Link to post
Share on other sites

patrz który ci się podoba

przejrzyj ceny części zamiennych

przejrzyj dostępność części używanych /kierunkowskazy/plastiki/lampy

wał,pasek ,łańcuch , zobacz awaryjność napędu/koszt wymiany/koszt zakupu.

sprawdź bliskość serwisu /mechanika

 

Ja na pierwsze kupiłem suzuki sv650 wersję N z 2002 (taki budżet miałem) i motocykl mi się podobał ,szedłem w klasyka -ale mimo że jest tego dużo to ceny części są nie małe ,np obrotomierz niby błahostka ot np nie działa -sprzedający motocykl mówi ci że tylko nie działa obrotomierz -myślisz co tam dokupię drugi a później się okazuje że przy upadku wersji n z tych roczników ułamuje się obrotomierz a koszt używki ok 1000 pln.To taki myk jak z klimą w aucie ,,wystarczy nabić'' tu też wystarczy wymienić obrotomierz a cena to 1/5 ceny motocykla ,więc na takie kwiatki uważaj.

I tak jak QADRAT pisze weź pod uwagę i nie skreślaj bmw- bo to bmw, gdzieś w tematach było ceny części bmw vs japońce i wcale nie wychodzi drożej za części do bawarki.

Edited by Berger

Share this post


Link to post
Share on other sites

DL 650, ewentualnie versys.

Edited by Wertyder

Share this post


Link to post
Share on other sites

Myslicie ze taki DL moze dac radosc z jazdy? Nie jest za bardzo duzy i toporny?

Share this post


Link to post
Share on other sites

DL vs Versys - zdecydowanie DL.

Versys to nieszczęsny pomiot ER6.

DL, oprócz wielu zalet w kwestii trakcji ma jedną niezaprzeczalną... TANIO JEŹDZI :)

Mając te dwa do wyboru z pewnością brałbym Suzuki.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Myslicie ze taki DL moze dac radosc z jazdy? Nie jest za bardzo duzy i toporny?

Nie, nie będzie za duży.

Kolega Berger również wrzucił cenną uwagę nt BMW.

To dobre motocykle, trwałe i oszczędne.

 

DL650 to popularne i wdzięczne moto, a zatem łatwe i relatywnie tanie w serwisie.

Tanie nie znaczy, że za 100 zeta ogarniesz pełny serwis, bo moto to nie jest tanie hobby.

To znaczy, że nie zostawisz 2 miesięcznej pensji za wymianę oleju.

 

Ja w stajni obecnie mam 2 BMW, swoje i żony. A ten zestaw jest kolejnym od tego producenta. Po 250, może 300 tys km podróży na różnych sprzętach sądzę, że są to najtańsze motocykle, na jakich jeździliśmy.

I nie z powodu wywalenia tysiąca na dyfer, tylko z powodu usterkowości dwóch, trzech, czterech maszyn na dystansie, hmm, stu tysięcy w cztery lata?

Z powodu niskiego spalania?

Singiel 650 - 3,5 litra

Twin 650 - 4 litry

Boxer 1200 - 4,6 litra

Takie przykłady ze średniego spalania na sezon.

 

Co byś nie kupił, będziesz zadowolony.

Co byś nie kupił, będziesz zazdrośnie patrzył na postoju na inny.

 

Przyjacielu, kup i jeździj. Szkoda życia.

 

Żużu77, R12RT '05, Cieszyn

Edited by żużu77

Share this post


Link to post
Share on other sites

Myslicie ze taki DL moze dac radosc z jazdy? Nie jest za bardzo duzy i toporny?

Wiesz nikt z nas w Tobie nie siedzi więc ciężko przewidzieć co Tobie daje pełnię szczęścia ;). DL 650 to motocykl który dla jednego będzie spełnieniem marzeń, a dla drugiego może to być najnudniejsze moto na rynku, bo jeździ, skręca, hamuje i się nie psuje ;). Kwestia co Ci się podoba, jakie masz priorytety itd.

Najlepiej spróbowałbym gdzieś sobie usiąść, pomacać, bo tak to robi się dyskusja o gustach ;)....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Myslicie ze taki DL moze dac radosc z jazdy? Nie jest za bardzo duzy i toporny?

 

Dzięki swojej budowie jest bardzo wygodny i pozwala na naprawdę długie przeloty. A jednocześnie jest dość lekki i na tyle zwinny, że jazda nim w miejskich korkach to nie problem. Ten rozbudowany przód ma też ogromną zaletę - ten motocykl ma świetną ochronę przed wiatrem. Mowa oczywiście o pierwszej wersji V-Stroma, bo ta druga "metroseksualna" stała się nijaka... ;)


Pozdrawiam,
Jacek
__________________________________________
|Sportster IRON 883™|DL650AK8|Triumph Tiger Explorer XC|
Forum powinno być jak Media Markt...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ale masz jakieś typy ? - chyba coś ci się podoba? - jeżeli czujesz że lubisz motocykle to każdy da ci radość z jazdy ,a jak jeszcze tobie się będzie podobał to będzie całkiem fajnie.Pooglądaj na yt chociażby motobandę tam jest kilka testowanych motocykli może coś tam znajdziesz i nie wiem czy spotkałeś się z takim czymś jak BAJAJ DOMINAR też w necie jest kilka filmików ,nowy motocykl 400cm za 15k z silnikiem KTM .

Edited by Berger

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak mam enduro ale hak poczytalem o kosztach eksploatacji takiego motocykla to osiwialem, juz mialem przymierzac sie do ttr 250 ale to tylko w tern sie chyba nadaje wiec odpuszcze, wygodnego i niezniszczalnego super moto tez nieznalazlem totez zdecydowalem sie poszukac czegos bardziej szosowego, spodobala mi sie aprilka pegaso strada ale chyba sobie ja odpuszcze bo nie wiadomo jak to z singlami czy do remontu czy jak a i egzotyczna bardzo a znowu jej odpowiednik bmw f650 nijak mi sie niepodoba.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Skoro chcesz coś dopracowanego i sprawdzonego to masz jeszcze do wyboru Transalpa XL650V ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ale masz jakieś typy ? - chyba coś ci się podoba? - jeżeli czujesz że lubisz motocykle to każdy da ci radość z jazdy ,a jak jeszcze tobie się będzie podobał to będzie całkiem fajnie.Pooglądaj na yt chociażby motobandę tam jest kilka testowanych motocykli może coś tam znajdziesz i nie wiem czy spotkałeś się z takim czymś jak BAJAJ DOMINAR też w necie jest kilka filmików ,nowy motocykl 400cm za 15k z silnikiem KTM .

No tylko że to moto ma 35 KM - podejrzewam że bardzo szybko zacznie brakować mocy.

 

Skoro chcesz coś dopracowanego i sprawdzonego to masz jeszcze do wyboru Transalpa XL650V ;)

Tylko że ciężko ogarnąć jakiś niezajechany egzemplarz.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Najbardziej podobuje mi sie bmw f800 gs ale za 12 koła nie zakupie takiego :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dziś obejrzałem Dl'ke przejechałem się i miło mnie zakoczył ten motocykl całkowicie inaczej sie go prowadzi niz spodziewalbym sie przed przejażdżką , rozważałem wiele opcji i chyba ostatecznie poszukam V-stroma :)

Jest tu jakiś posiadać ów maszyny? ma jakies wady na które warto spojrzeć przy zakupie?

 

i ostatnia rzecz ów DL'ka przy jezdzie próbnej a dokladnie testowaniu hamulcy bardzo slabo hamowala ciekaw jestem czy to wina tego egzemplarza czy kazda Dl ma słabe heble?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Diego, jakie masz doświadczenie motocyklowe?

Czy masz choć blade pojęcie o mechanice?

Pytam bez złośliwości. Jeżeli nie chcesz na dzień dobry wrypać na zakupie, to weź kogoś ogarniętego, lepiej użytkownika takiego motocykla, a najlepiej motocyklistę mechanika, co wie więcej, niż przeciętny kierowca.

Kupisz minę, na wariata, to będziesz potem narzekał, cały fun diabli wezmą...

Dobrze ci radzę, bez przypału.

 

Żużu77, R12RT '05, Cieszyn

Edited by żużu77

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dziś obejrzałem Dl'ke przejechałem się i miło mnie zakoczył ten motocykl całkowicie inaczej sie go prowadzi niz spodziewalbym sie przed przejażdżką , rozważałem wiele opcji i chyba ostatecznie poszukam V-stroma :)

Jest tu jakiś posiadać ów maszyny? ma jakies wady na które warto spojrzeć przy zakupie?

 

i ostatnia rzecz ów DL'ka przy jezdzie próbnej a dokladnie testowaniu hamulcy bardzo slabo hamowala ciekaw jestem czy to wina tego egzemplarza czy kazda Dl ma słabe heble?

Hamulce w DLu są wręcz wzorowe, precyzyjne i skuteczne - to co piszesz nie powinno mieć miejsca.

Z wad - poważnych nie posiada. Trochę może mu brakuje pary jak się jedzie we dwójkę z bagażami.

 

Moja rada. Skorzystaj z rady @żużu77, bo kupisz jakiegoś ulepa :).

Edited by Wertyder

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie wiem Wertyder jakie masz doświadczenie z v-stromem . Ja mam litra od ok 8 lat i wiem że hamulce to najsłabsza jego część . Trochę poprawia wymiana przewodów na oplot + dobre klocki + dobry płyn ale to dalej będzie najsłabszy element tego moto .

oczywiście to nie są hamulce jak np WSK czy spowalniacze ale nie mają odniesienia do np bandita z którego są zapożyczone w całości :biggrin:

Poza tym motocykl super , 650 ma ciut mało mocy przy podróżowaniu z pasażerem + bagaże ale tragedii nie ma

polecam

wad typu rzeczy psujące się często praktycznie nie ma

Edited by kiler

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja piszę o 650 - w dwóch egzemplarzach - hamulce świetne.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam

 

Chciałem się zapytać jaki motor byście mogli polecić rocznik tak od 2005 a budżet tak do 13 tyś.

 

Dopiero zaczynam przygodę z Motorami i chciałem się doradzić w związku zakupem pierwszego motoru chciałbym aby był na miasto ale i również na dłuższe tarasy aby mógł służyć jako turystyk

 

Z góry dziękuję każdemu za pomoc:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...