Administrator Dominik Szymański Opublikowano 29 Czerwca 2010 Administrator Udostępnij Opublikowano 29 Czerwca 2010 tego czy w starym był elektrolit to nie wiem ale wiem ze powinien być kopiłem motor na jesień i chodził dobrze az pewnego dnia nie chciał zapalić i okazało sie ze nie ma w nim płynu sprawdziłem w necie ten model powinien miec elektrolit ale kopiłem nowy sam go zalałem bo był sucho ładowany a były przy nim takie pojemniki z płynem tak wiec za dużo nie wlałem tylko to co było a teraz widzę ze się poci a akumulator to; firma 4ride YTX12-BS 12v 10ah teraz tez podlączylem pod miernik i na jak sie moto nagrzeje to ladowanie skacze od 12,5v do 14,2v Kolego, wyjaśnij prosto kwestie: - czy akumulator był nowy gdy go zalewałeś elektrolitem, czy też zalałeś używany, suchy akumulator elektrolitem, zamiast wodą destylowaną - czy jesto to model, w którym widać poziom elektrolitu, czy też taki, który ma ciemną obudowę i klapkę zabezpieczającą od góry (nie ma korków) - czy ten model ma taki dziubek, aby wyprowadzić wężyk na zewnątrz akumulatora? pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JanuszK30 Opublikowano 30 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 30 Czerwca 2010 Ladowanie masz OK kup zelowy, nie bedzie ciekl :wink: pozdr Cytuj Mechanika Motocyklowa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Emilek17_2007 Opublikowano 30 Czerwca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Czerwca 2010 Kolego, wyjaśnij prosto kwestie: - czy akumulator był nowy gdy go zalewałeś elektrolitem, czy też zalałeś używany, suchy akumulator elektrolitem, zamiast wodą destylowaną - czy jesto to model, w którym widać poziom elektrolitu, czy też taki, który ma ciemną obudowę i klapkę zabezpieczającą od góry (nie ma korków) - czy ten model ma taki dziubek, aby wyprowadzić wężyk na zewnątrz akumulatora? pzdr a wiec tak byl nówka ze sklepu a wlalem to co bylo do wlania w instrukcj i w pudelku razem z akumulatorem specjalne pojemniki z elektrolitem nie ma mowy ze za duzo ani ze elektrolit zamiast wody destylowanej jest to model z ciemna obudową ma korki (gumowe zatyczki) nie ma miejsca na wezyk Pozdro... Ladowanie masz OK kup zelowy, nie bedzie ciekl :wink: pozdr wydaje mi sie ze to bedzie leczenie obiawów a nie choroby mysle ze z czasem i zelowy by sie rozwalił Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JanuszK30 Opublikowano 30 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 30 Czerwca 2010 wydaje mi sie ze to bedzie leczenie obiawów a nie choroby mysle ze z czasem i zelowy by sie rozwalił wiem, ale z tego co piszesz to Twoj aku tez nie nalezy do tych z ktorych cos cieknie, a to ze sie troche spocil nie powinno uzytkownika wprowadzac w panike, jesli motocykl odpala jak nalezy ladowanie z tego co piszesz jest OK to nic tylko smigac... pozdr Cytuj Mechanika Motocyklowa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Emilek17_2007 Opublikowano 30 Czerwca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Czerwca 2010 wiem, ale z tego co piszesz to Twoj aku tez nie nalezy do tych z ktorych cos cieknie, a to ze sie troche spocil nie powinno uzytkownika wprowadzac w panike, jesli motocykl odpala jak nalezy ladowanie z tego co piszesz jest OK to nic tylko smigac... pozdr cieknie z niego a nawet doszlo do takiego stanu ze byl kompletnie pusty po przejechaniu 100km a szkoda maszyny zeby jej zawieszenie kwasem oblewac Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JanuszK30 Opublikowano 30 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 30 Czerwca 2010 cieknie z niego a nawet doszlo do takiego stanu ze byl kompletnie pusty po przejechaniu 100km a szkoda maszyny zeby jej zawieszenie kwasem oblewac to nie jest typ akumulatora do ktorego sie zaglada ale jesli z niego cieknie to rzeczywiscie jakas dziwna sprawa, glupio spytac ale pewny jestes ze to co leci leci z aku a nie ze zbiorniczka wyrownawczego?... pozdr Cytuj Mechanika Motocyklowa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Emilek17_2007 Opublikowano 30 Czerwca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Czerwca 2010 to nie jest typ akumulatora do ktorego sie zaglada ale jesli z niego cieknie to rzeczywiscie jakas dziwna sprawa, glupio spytac ale pewny jestes ze to co leci leci z aku a nie ze zbiorniczka wyrownawczego?... pozdr skoro akumulator staje sie pusty a moto nie chce zapalic bo brak mu prądu to raczej nie plyn ze zbiorniczka??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość brys Opublikowano 30 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 30 Czerwca 2010 Jeśli ciągle Ci gotuje akumulator to znaczy, że jednak to ładowanie nie działa jak powinno. Odpal sprzęta z woltomierzem przy baterii na kilka minut, pobaw się gazem itp, symuluj jazdę. Wtedy zobacz, czy przypadkiem z tych 14V nie robi się więcej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Emilek17_2007 Opublikowano 30 Czerwca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Czerwca 2010 Jeśli ciągle Ci gotuje akumulator to znaczy, że jednak to ładowanie nie działa jak powinno. Odpal sprzęta z woltomierzem przy baterii na kilka minut, pobaw się gazem itp, symuluj jazdę. Wtedy zobacz, czy przypadkiem z tych 14V nie robi się więcej. a jak dlugo ma chodzic motor ile czsu moze grzac sie ten regulator?? a moze sprawdzic na innym aku bo ten wydaje mi sie juz do wymiany przestal trzymac prąd i zaraz po odpaleniu pokazuje ladowanie tylko 12,5 i czasem wzrasta tylko do 13 max 13,6v Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość brys Opublikowano 30 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 30 Czerwca 2010 Jak masz to sprawdź, ale na moment, żeby nie zepsuć - przyda się do porównań. Teraz piszesz o słabym ładowaniu - tak może się dziać, gdy akumulator pobiera dużo prądu (zwarta cela?) lub układ zepsuty. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Emilek17_2007 Opublikowano 30 Czerwca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Czerwca 2010 Jak masz to sprawdź, ale na moment, żeby nie zepsuć - przyda się do porównań. Teraz piszesz o słabym ładowaniu - tak może się dziać, gdy akumulator pobiera dużo prądu (zwarta cela?) lub układ zepsuty. mam wiekszy aku od samochodu 45ah to tez nie wbyt wielki nic bym nie uszkodzil jak bym to na nim odpalil i sprawdzal az do nagrzania regulatora?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 30 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 30 Czerwca 2010 mam wiekszy aku od samochodu 45ah to tez nie wbyt wielki nic bym nie uszkodzil jak bym to na nim odpalil i sprawdzal az do nagrzania regulatora?? Ciekawi mnie bardzo kto Ci doradził odpalanie motocykla z tek dużego akumulatora? Wypada zakupić nowy akumulator i na nim zrobić pomiar napięcia ładowania a jeżeli będzie zbyt małe rozpiąć wtyczkę alternatora i pomierzyć napięcie na poszczególnych fazach. Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sebazaz Opublikowano 1 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 1 Lipca 2010 Zmierz napięcie na wyłączonym silniku. Powinno być 12-13V. Jeśli będzie 10-11V to może być zwarta cela jak pisze brys. Wtedy regulator próbuje naładować aku do 14-15V i gotuje pozostałe cele. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JanuszK30 Opublikowano 1 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 1 Lipca 2010 Zmierz napięcie na wyłączonym silniku. Powinno być 12-13V. Jeśli będzie 10-11V to może być zwarta cela jak pisze brys. Wtedy regulator próbuje naładować aku do 14-15V i gotuje pozostałe cele. Pozdrawiam. na wylaczonym powinno byc minimum 12,5 a przy w pelni sprawnym aku utrzymywac sie w granicach 12,7-12,8V Co do celi jesli ta bylaby walnieta motocykl nie odpalalby na tej baterii pozdr Cytuj Mechanika Motocyklowa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wueska Opublikowano 1 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 1 Lipca 2010 Weź akumulator do jakiegoś zakładu gdzie maja tester akumulatorów, wszystko będzie wiadomo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.