Skocz do zawartości

cieknący akumulator vfr 750


Rekomendowane odpowiedzi

  • Administrator

tego czy w starym był elektrolit to nie wiem ale wiem ze powinien być kopiłem motor na jesień i chodził dobrze az pewnego dnia nie chciał zapalić i okazało sie ze nie ma w nim płynu sprawdziłem w necie ten model powinien miec elektrolit ale kopiłem nowy sam go zalałem bo był sucho ładowany a były przy nim takie pojemniki z płynem tak wiec za dużo nie wlałem tylko to co było a teraz widzę ze się poci a akumulator to; firma 4ride YTX12-BS 12v 10ah teraz tez podlączylem pod miernik i na jak sie moto nagrzeje to ladowanie skacze od 12,5v do 14,2v

 

Kolego, wyjaśnij prosto kwestie:

- czy akumulator był nowy gdy go zalewałeś elektrolitem, czy też zalałeś używany, suchy akumulator elektrolitem, zamiast wodą destylowaną

- czy jesto to model, w którym widać poziom elektrolitu, czy też taki, który ma ciemną obudowę i klapkę zabezpieczającą od góry (nie ma korków)

- czy ten model ma taki dziubek, aby wyprowadzić wężyk na zewnątrz akumulatora?

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego, wyjaśnij prosto kwestie:

- czy akumulator był nowy gdy go zalewałeś elektrolitem, czy też zalałeś używany, suchy akumulator elektrolitem, zamiast wodą destylowaną

- czy jesto to model, w którym widać poziom elektrolitu, czy też taki, który ma ciemną obudowę i klapkę zabezpieczającą od góry (nie ma korków)

- czy ten model ma taki dziubek, aby wyprowadzić wężyk na zewnątrz akumulatora?

pzdr

 

 

a wiec tak byl nówka ze sklepu a wlalem to co bylo do wlania w instrukcj i w pudelku razem z akumulatorem specjalne pojemniki z elektrolitem nie ma mowy ze za duzo ani ze elektrolit zamiast wody destylowanej jest to model z ciemna obudową ma korki (gumowe zatyczki) nie ma miejsca na wezyk Pozdro...

 

Ladowanie masz OK

kup zelowy, nie bedzie ciekl :wink:

pozdr

 

wydaje mi sie ze to bedzie leczenie obiawów a nie choroby mysle ze z czasem i zelowy by sie rozwalił

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wydaje mi sie ze to bedzie leczenie obiawów a nie choroby mysle ze z czasem i zelowy by sie rozwalił

wiem, ale z tego co piszesz to Twoj aku tez nie nalezy do tych z ktorych cos cieknie, a to ze sie troche spocil nie powinno uzytkownika wprowadzac w panike, jesli motocykl odpala jak nalezy ladowanie z tego co piszesz jest OK to nic tylko smigac...

pozdr

Mechanika Motocyklowa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wiem, ale z tego co piszesz to Twoj aku tez nie nalezy do tych z ktorych cos cieknie, a to ze sie troche spocil nie powinno uzytkownika wprowadzac w panike, jesli motocykl odpala jak nalezy ladowanie z tego co piszesz jest OK to nic tylko smigac...

pozdr

 

cieknie z niego a nawet doszlo do takiego stanu ze byl kompletnie pusty po przejechaniu 100km a szkoda maszyny zeby jej zawieszenie kwasem oblewac

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

cieknie z niego a nawet doszlo do takiego stanu ze byl kompletnie pusty po przejechaniu 100km a szkoda maszyny zeby jej zawieszenie kwasem oblewac

to nie jest typ akumulatora do ktorego sie zaglada ale jesli z niego cieknie to rzeczywiscie jakas dziwna sprawa, glupio spytac ale pewny jestes ze to co leci leci z aku a nie ze zbiorniczka wyrownawczego?...

pozdr

Mechanika Motocyklowa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to nie jest typ akumulatora do ktorego sie zaglada ale jesli z niego cieknie to rzeczywiscie jakas dziwna sprawa, glupio spytac ale pewny jestes ze to co leci leci z aku a nie ze zbiorniczka wyrownawczego?...

pozdr

skoro akumulator staje sie pusty a moto nie chce zapalic bo brak mu prądu to raczej nie plyn ze zbiorniczka???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli ciągle Ci gotuje akumulator to znaczy, że jednak to ładowanie nie działa jak powinno. Odpal sprzęta z woltomierzem przy baterii na kilka minut, pobaw się gazem itp, symuluj jazdę. Wtedy zobacz, czy przypadkiem z tych 14V nie robi się więcej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli ciągle Ci gotuje akumulator to znaczy, że jednak to ładowanie nie działa jak powinno. Odpal sprzęta z woltomierzem przy baterii na kilka minut, pobaw się gazem itp, symuluj jazdę. Wtedy zobacz, czy przypadkiem z tych 14V nie robi się więcej.

a jak dlugo ma chodzic motor ile czsu moze grzac sie ten regulator?? a moze sprawdzic na innym aku bo ten wydaje mi sie juz do wymiany przestal trzymac prąd i zaraz po odpaleniu pokazuje ladowanie tylko 12,5 i czasem wzrasta tylko do 13 max 13,6v

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak masz to sprawdź, ale na moment, żeby nie zepsuć - przyda się do porównań.

 

Teraz piszesz o słabym ładowaniu - tak może się dziać, gdy akumulator pobiera dużo prądu (zwarta cela?) lub układ zepsuty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak masz to sprawdź, ale na moment, żeby nie zepsuć - przyda się do porównań.

 

Teraz piszesz o słabym ładowaniu - tak może się dziać, gdy akumulator pobiera dużo prądu (zwarta cela?) lub układ zepsuty.

 

mam wiekszy aku od samochodu 45ah to tez nie wbyt wielki nic bym nie uszkodzil jak bym to na nim odpalil i sprawdzal az do nagrzania regulatora??

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

mam wiekszy aku od samochodu 45ah to tez nie wbyt wielki nic bym nie uszkodzil jak bym to na nim odpalil i sprawdzal az do nagrzania regulatora??

 

Ciekawi mnie bardzo kto Ci doradził odpalanie motocykla z tek dużego akumulatora?

Wypada zakupić nowy akumulator i na nim zrobić pomiar napięcia ładowania a jeżeli będzie zbyt małe rozpiąć wtyczkę alternatora i pomierzyć napięcie na poszczególnych fazach.

 

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zmierz napięcie na wyłączonym silniku.

Powinno być 12-13V. Jeśli będzie 10-11V to może być zwarta cela jak pisze brys.

Wtedy regulator próbuje naładować aku do 14-15V i gotuje pozostałe cele.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zmierz napięcie na wyłączonym silniku.

Powinno być 12-13V. Jeśli będzie 10-11V to może być zwarta cela jak pisze brys.

Wtedy regulator próbuje naładować aku do 14-15V i gotuje pozostałe cele.

Pozdrawiam.

na wylaczonym powinno byc minimum 12,5 a przy w pelni sprawnym aku utrzymywac sie w granicach 12,7-12,8V Co do celi jesli ta bylaby walnieta motocykl nie odpalalby na tej baterii

pozdr

Mechanika Motocyklowa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...