Skocz do zawartości

zle zalozone pierscienie po wimianie tloka


YAGO
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Hej!

W weekend rozebralem silnik dr'ki zozola, silnik pracowal, niby wszytko ok tylko, ze ciekl olej z pod cylindra i to byl powod mojej ingerencji. Silnik byl po remoncie generalnym przeprowadzonym przez poprzedniego wlasciciela i tu wszytko sie zgadza, faktycznie nowy tlok zawory itp. ALE QW NIEWIEM CO ZA DEBIL TO ROBIL... glowica juz poszla do warsztatu bo jakis idiota wymienil zawory ale nie zauwazyl ze niema kawalka prowadnicy........ i takie tam :flesje:

 

Ale do rzeczy, wyjolem tlok choc na poczatku nie chcialem tego robic ale po oczyszczeniu powieszchni stwierdzilem ze na bank bedzie tam syf mimo ze uwazalem i zaslepilem cyliner, no i bylo troche ale... jakis qw itd. zle zalozyl pierwscienie, chodzi mi o ulozenie zamkow wzgledem tloka, tlok jest "made in japan" wiec blizej nie okreslony

 

I teraz pytanie, ustawic pierscienie poprawnie i zamontowac? czy ustawic pierscienie poprawnie, przehonowac cylinder i zamontowac? czy wymienic pierscienie, ustawic poprawnie, przehonowac i zmontowac?

 

jesli chodzi o gladz cylindra to w niektorych miejscach widac honowanie a w niektorych jest lusterko... wydaje mi sie ze po przehonowaniu "stare" pierscienie powinny sie dotrzec

Usługi IT - www.tricori.com

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no wlasnie i tu sie schody zaczynaja bo niewiem co to za tlok i moze byc problem z doborem pierscieni... dodam ze silnik po tym "remoncie" przejechal 1-2tys km

Edytowane przez YAGO

Usługi IT - www.tricori.com

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zdejmij stare pierscienie z tloka, wloz w cylinder i sprawdz jakie sa luzy na zamkach - porownaj z dopuszczalnymi (serwisowka ).

Pierscienie wkladasz do cylindra tlokiem zeby byly wlasciwie ustawione i doprowadzasz do tego miejsca w cylindrze, ktore moze byc najbardziej wyjundane, czyli na 2/3 dlugosci cylka.

Jezeli masz luz na zamkach mniejszy od dopuszczalnych to honowanie i wkladasz stare pierscienie, jak jest nagranicy to honowanie i nowe.

Pamietaj o wlasciwym skladaniu, tzn cylinder ma byc po honowaniu wymyty woda z plynnym mydlem do czysta, tak zeby szmata po wytarciu wyszla czysta i tylko przeleciany zaolejona szmata, olej idzie przy skladaniu tylko na sworzen tloka i jego plaszcz pod pierscienie w postaci kropli z 4ch stron tloka, pierscienie suche.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czekaj to znaczy że zamki są w jednej linii o to biega czy jak? Bo jeśli tak to wystarczy obrócić pierścień do poprawnej pozycji i tyle. Przy tak znikomym przebiegu obu nic nie powinno się stać.

 

Jeśli pierścień został założony odwrotnie tzn. góra do dołu. To pierścień nadaje się do śmieci.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Blokowanie pierścieni ma sens tylko w dwusuwach, żeby zamki nie spotkały się z oknami, bo może być kuku. W przeciętnym czterosuwie specjalnie się tego nie robi, bo pierścienie mają się obracać i równo zużywać. Poustawiać sobie je można przy składaniu, a w czasie pracy i tak się przekręcą jak chcą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...