Skocz do zawartości

Pierwszy Motor


Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Jak nakazuje dobry obyczaj, na początku wypada sie przywitać.

Cześć.

 

Jestem nowy na forum, mam 17 lat, w grudniu zaczynam robić prawko i już teraz zaczynam szukać swojego pierwszego motocykla, mogę na niego przeznaczyć około 6 tys. Moje doświadczenie z "2 kółkami" ogranicza się do roweru oraz okazyjnej jazdy na skuterze, więc możemy uznać, że jest żadne.

 

A teraz może konkrety:

 

Wpadły mi w oko 3 motocykle, każdy z innej "klasy". liczę na wasza pomoc w doborze odpowiedniego motocykla, motor będzie mi służył w większości do poruszania się po mieście, głównie dom>szkoła>dom, czasami zapewne także dłuższe wypady ; ). Jeżeli chodzi o moje "gabaryty" to mam około 181 cm wzrostu i ~75 kilo wagi.

 

Oto te 3 motory o których myślałem:

 

 

http://moto.allegro.pl/item1071069604_yama...ago_250_cm.html

 

http://moto.allegro.pl/item1066337065_kawasaki_zxr_250.html w grę wchodzi także Kawasaki gpx 250 oraz zzr 250.

 

Ostatnią propozycją jest motor enduro, jednak traktuję go bardziej jako "wariację" lub "alternatywę" ponieważ nie wiem jak będzie się sprawdzał w codziennej jeździe, jazda w terenie stanowila by zapewne mniej niż połowę czasu. Endro o jaki myślałem to np.:

 

Aprilia Tuareg 160 cc.

 

 

Jak myślicie który z tych motocyki spełni moje oczekiwania i będzie najbardziej odpowiedni dla takiego laika jak ja ? Może macie inne propozycje ? Zdaję sie na was, doświadczonych motocyklistów ;p.

 

 

Dzieki za pomoc z góry.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj,

 

Moze Cie zaskocze, ale ostatnia opcja, czyli male enduro, jest opcja na pierwsze moto najsensowniejsza. Motocykle typu enduro przystosowane sa do "niespodzianek" zdarzajacych sie poczatkujacym a i ich uniwersalnosc jest bezdyskusyjna. Ze swojej perspektywy (zaczynalem od sporta 600 ccm) zaluje, ze nie dalem sie namowic wlasnie na jakies enduro jako pierwsze moto - dopiero drugie kupilem Transalpa 650 i do dzis twierdze ze jest to najlepszy motocykla na jakim jezdzilem. Nie ma co sie oszukiwac - na polskie drogi enduro jest najlepsze, a i ewentualne przewrotki, parkingowki motocykl taki znosi lepiej. Piszesz tez ze doswiadczenie zerowe, wiec skad mozesz wiedziec co Ci bardziej podpasuje - teren czy asfalt, kup motocykl ktory daje rade tu i tu, a bedziesz mogl sam sprawdzic co Ci podchodzi i ewentualnei dokonac zmiany :wink:

 

Pozdrawiam

Internetowy sklep komputerowy http://mirwit.com.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej,

 

podałeś przykłady trzech zupełnie różnych motocykli. Na każdym z nich będzie się inaczej jeździć i do czego innego będą Ci służyć. Wyboru powinieneś dokonać raczej na podstawie jazdy próbnej niż kierując się opiniami innych motocyklistów :wink:

 

Pzdr :flesje:

S.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiedzialbym zebys bral to co jest pewniejsze i w lepszym stanie. Nie masz zbyt duzego budzetu ale jest kilka sprzetow, ktore za ta kase bedziesz mogl kupic np. GS 500 Naprawde fajny sprzet :) A jak bedziesz mial okazje wziac enduro to sie nawet nie zastanawiaj. Takie motocykle maja wygodna pozycje, najlepsze zawieszenie na polskie drogi i wjada w wiecej miejsc niz nakedy czy scigi. Nawet po szutrze da rade polatac bokami :biggrin:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zgadam się z zalmen3 i popieram

 

dodam tylko od siebie że jeśli nauczysz się latać w terenie to asfalt nie będzie Ci straszny na innych motongach,po prostu w terenie nauczysz się totalnego panowania nad motocyklem,uślizgów i czego tylko Ci się widzi,i później będzie Ci łatwiej

 

za 6 tysięcy mógł byś sobie sprawić na początek np dr 350

 

ps.singiel enduro/supermoto to najlepsze co może być do miasta-wąski,zwinny,lekki,przelecisz po dziurach czy krawężnikach bez strachu ,czego chcieć więcej? ;]

Par montaignes et par valees

Et par forez longues et lees

Par leus estranges et sauvages

Et passa mainz felonz passages

Et maint peril et maint destroit...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgadzam się z poprzednikami że na początek dobrym wyborem będzie enduro, ponieważ da Ci możliwość sprawdzenia czego tak na prawdę chcesz, słuszne jest też poszukiwanie o2o z rozsądną pojemnością silnika i mocą (spotkałem się bowiem z sytuacją gdzie 18letni chłopak robiąc jeszcze prawo jazdy kupił moto ze stadem 130 koni!!)

zastrzeżenie miałbym jednak w innej kwestii, dużo słyszałem o nie zbyt imponującej wytrzymałości motocykli marki Aprilia, a także wyważeniu tych maszyn. Z tego powodu doradziłbym Kawasaki, Yamahę (tdr250), lub KTM

Jeżeli ktoś chciałby zdementować moje obawy to proszę bardzo.

Pozdrawiam:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wielkie dzięki Panowie za zainteresowanie tematem. Po przeczytaniu waszych postów na pewno co nieco "rozjaśniło" mi się w głowie oraz zgodnie z wami przychyliłem się do enduro. Jednak mimo to mam jeszcze parę pytań.

 

Na jaka pojemność moge się "porwać" ? Tutaj kolega proponował nawet dr 350. Czy o nie jest troche za dużo jak na pierwszy motor ? Czy się o prostu nie znam ;) ?

 

Jak się ma ilośc koników do komfortu i trudności jazdy ? Pytam ponieważ jest wiele motorów mających zaledwie 125cc a ilość koni oscylującą w granicach 35 - 50. JAk ma sie taki motor do np. 250 cc z taką samą ilością koni ?

 

Jak maja się rozmiary motorów 125 do 250, wielka różnica ? O ile w ogóle jest ?

 

Czy są dostępne jakieś 2 miejscowe enduraki w tych segmentach pojemnościowych/cenowych ?

 

Liczę na waszą dalszą pomoc. ; )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wielkie dzięki Panowie za zainteresowanie tematem. Po przeczytaniu waszych postów na pewno co nieco "rozjaśniło" mi się w głowie oraz zgodnie z wami przychyliłem się do enduro. Jednak mimo to mam jeszcze parę pytań.

 

Na jaka pojemność moge się "porwać" ? Tutaj kolega proponował nawet dr 350. Czy o nie jest troche za dużo jak na pierwszy motor ? Czy się o prostu nie znam ;) ?

 

Jak się ma ilośc koników do komfortu i trudności jazdy ? Pytam ponieważ jest wiele motorów mających zaledwie 125cc a ilość koni oscylującą w granicach 35 - 50. JAk ma sie taki motor do np. 250 cc z taką samą ilością koni ?

 

Jak maja się rozmiary motorów 125 do 250, wielka różnica ? O ile w ogóle jest ?

 

Czy są dostępne jakieś 2 miejscowe enduraki w tych segmentach pojemnościowych/cenowych ?

 

Liczę na waszą dalszą pomoc. ; )

 

Sary,mam 170+ cm wzrostu 70+kg i na drkę przesiadłem się z motoroweru,na początku moc będzie dla Ciebie ,,duża" ale się przyzwyczaisz i ogarniesz bez problemu ;]

 

akurat 30 koni drki na początek jest spoko,tzn swoje już potrafi pociągnąć ale też nie jest to demon,co do koni to wszystko zależy czy to 2 takt czy 4 takt(chyba nie muszę tłumaczyć? :]) 125 w 2t będzie miało 30km,nie wyczynowe 350 jak dr tak samo,jednak sposób oddawania mocy i moment obrotowy jest już inna,dlatego ciężko to tak porównywać

 

125 do 250 zależy czy 2t do 4t czy 2t do 2t :bigrazz:

 

2 miejscowym endurakiem(a właściwie dual sport) jest np dr 350 którą proponuje,bez zadyszki pociągnie ciebie i laskę i pozwoli komfortowo wyprzedzać puszki,odpowiednio eksploatowany nie zawiedzie cię i nie narazi na koszty :bigrazz:

 

 

Par montaignes et par valees

Et par forez longues et lees

Par leus estranges et sauvages

Et passa mainz felonz passages

Et maint peril et maint destroit...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dr 350, xt 350 to motocykle miod malina, w deszcz slabo chronia, ale do "nauki" beda jak znalazł, jazda wysilona 125 to wcale nie takie fun, w dr masz moc od malych obrotów pieknie przyspiesza, ale nie wyrywa barkow.

 

Zxr 250 to jakby nie patrzec w polsce troche egzotyka, na włoszczyzne narzeka ten co nigdy nia nie jezdził a duzo slyszal, a virago 250 jest dla mnie dziewczyński :bigrazz: i dla młodego adepta motocyklizmu szybko moze okazać sie slaby, niehamujący wiotki i trudny do prowadzenia w zakretach.

 

Jak Ci klimat enduro nie odpowiada to zawsze mozesz polowac na jakies supermoto, ale moze być ciezko z dostepnościa tego typu moto. SM to w naszym kraju zazwyczaj albo Lc4 (moto dla naprawde twardych zawodnikow) albo Drz 400, ktory też jest dosyc drapieżny i kosztuje min 8-10 tys. Zdarzja sie tez na bazie ttr/xt 600 ale nie wiem czy chesz taka pojemnosc.

 

a i jeszcze tak na szybko

 

http://moto.allegro.pl/item1071381576_yama..._supermoto.html

 

jak nigdy nie jezdziles na moto to moze taka fura była by dobra na 1 czy 2 sezony, mocne hamulce 4suwy, 2005 rok, ładna stylistyka (gruby lans pod szkoła :cool: )

Edytowane przez bonhart88
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

http://moto.allegro.pl/item1071381576_yama..._supermoto.html

 

jak nigdy nie jezdziles na moto to moze taka fura była by dobra na 1 czy 2 sezony, mocne hamulce 4suwy, 2005 rok, ładna stylistyka (gruby lans pod szkoła :cool: )

 

 

sory ale 125 w 4t nadają się ,,po bułki do sklepu" a szkoda żeby gość po miesiącu jazdy szukał kolejnego sprzętu,i nie ma co demonizować że nie ogarnie drki,jak masz trochę oleju w głowie to nie ma się czego bać,no i nie zapomnij o ubraniu się bo krzywdę sobie zrobić nie problem szczególnie w terenie

 

ps.lans 125 4t....do póki nie odpali :icon_mrgreen:

 

Par montaignes et par valees

Et par forez longues et lees

Par leus estranges et sauvages

Et passa mainz felonz passages

Et maint peril et maint destroit...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Okej, poczytałem sobie więcej o dr 350 i powiem, że w tej chwili jest to mój faworyt.

 

Jednak czy za te 6 tys. dostanę jaki w miarę niezajechany egzemplarz ?

 

Na co zwrócić szczególną uwagę w przypadku tego modelu ?

Edytowane przez Emras
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

za 6 dostaniesz ładny egzemplarz (jak trafisz),innym wyjściem jest kupić z lekko padniętym silnikiem(np do wymiany tłok etc) taki wyrwiesz w okolicach 4tys a może i mniej,w zależności co by bylo zepsute i czy zrobił byś sam czy płacił za zrobienie mogło by się to opłacać bo miał bys pewny sprzęt ;]

 

zapraszamy do działu enduro i podstrony suzuki gdzie jest obszerny temat,ja również miałem drkę więc jak coś to możesz walić na PW

 

Musisz zwrócić szczególną uwage na pracę silnika,przez zaniedbanie oleju padały wałki rozrządu co jest i było stopa achillesową większości drek,poza tym jak to w enduro,luzy na zawieszeniu,czy zawiecha sucha,czy prosta i nie spawana rama,tak czy siak najważniejszy silnik ;]

 

pozdro

Par montaignes et par valees

Et par forez longues et lees

Par leus estranges et sauvages

Et passa mainz felonz passages

Et maint peril et maint destroit...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

A co powiecie o XTZ660 Tenere? Demon szybkości to nie jest, fakt - przyśpiesza już konkretnie. Mój kolega ją kupił na pierwsze moto praktycznie bez doświadczenia (jakieś 170cm i 70kg żywej wagi) no i na początku wiadomo, że na kwadratowo jeździł, ale wiedział, że ma kawał sprzęta to i się nie porywał na Bóg wie jakie wyczyny, jednak stopniowo zdobywał umiejętności... Przy jego wzroście na światłach musi się wspomagać paluszkami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Okej, poczytałem sobie więcej o dr 350 i powiem, że w tej chwili jest to mój faworyt.

 

Jednak czy za te 6 tys. dostanę jaki w miarę niezajechany egzemplarz ?

 

Na co zwrócić szczególną uwagę w przypadku tego modelu ?

 

Zwróć uwagę na XT350. Zazwyczaj jest tańsza niż DR350 a oferuje praktycznie to samo. Ma trochę słabsze zawieszenie i hamulce (hamulce, to dużo słabsze - z przodu zacisk jak ze 125, z tyłu bęben), ale na początek chyba nie potrzebujesz nie wiadomo czego. :crossy:

Edytowane przez _SB_
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...