Skocz do zawartości

Jak lepiej w tym winklu?


Luisiana
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Moi drodzy dzisiaj na jazdach na mieście mój instruktor powiedział"do dupy te zakręty Ci wychodzą a zwłaszcza na skrzyżowaniach kiedy trzeba zjechać"

I tu jest problem bo zakręty pokonuję od lewej do prawej strony jezdni starając się dodawać gazu zaraz przy wychodzeniu z winkla LECZ! kiedy mam na skrzyżowaniu sytuację gdzie trzeba skręcić nie zawsze jestem w stanie zrzucić bieg i potem moto robi ekhekheee i stop :banghead: i teraz pytanie! czy lepiej żebym takie sobie skrzyżowanka gdzie skręcam w lewo i przecinam pas ruchu brać na sprzęgle przy 2 3 biegu czy liczyć na to że akurat nic nie pojedzie z naprzeciwka i spokojnie na tej 4 5 wyrobię? Bo kiedy nic nie jedzie spoko kiedy jedzie niestety w chinckim romecie nie bardzo chce się zredukować ten bieg...

Wiem, że głupie pytanie, do d.. i w ogóle ale wewnętrzny głos podpowiada mi "zapytaj zanim spróbujesz i naucz się na cudzych błędach, niż na swojej dupie"

Pozdro

Radek

Edytowane przez Luisiana
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Greedo, ubiegłeś mnie :), bo właśnie miałem zapytać autora czy pisze poważnie, czy prowokuje :biggrin:

A więc Luisiana - Ty tak na poważnie? :eek:

Edytowane przez krzywer

Na pohybel wszystkim zdradliwym sukom!

 

dmnz.jpg <== kliknij i polub :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mówię całkowicie poważnie ale nie mówie o tym że stoję na światłach tylko mam skręcać w boczną uliczkę na skrzyżowaniu gdzie wjazd jest tylko z 1 strony :) a przeważnie nie jestem w stanie zrzucić tak szybko biegu a to moja 5 godzina na moto w ogóle z tego 2 na mieście więc chciałbym się dowiedzieć coby to prawidłowo robić:) i się nie zabić:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mówię całkowicie poważnie ale nie mówie o tym że stoję na światłach tylko mam skręcać w boczną uliczkę na skrzyżowaniu gdzie wjazd jest tylko z 1 strony :) a przeważnie nie jestem w stanie zrzucić tak szybko biegu a to moja 5 godzina na moto w ogóle z tego 2 na mieście więc chciałbym się dowiedzieć coby to prawidłowo robić:) i się nie zabić:)

A pan "instruktor" Ci na placu nie pokazał co to redukcja przed skrzyżowaniem i przeciwskręt?

Masz w pobliżu jakąś inna szkołę?

Na pohybel wszystkim zdradliwym sukom!

 

dmnz.jpg <== kliknij i polub :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moi drodzy dzisiaj na jazdach na mieście mój instruktor powiedział"do dupy te zakręty Ci wychodzą a zwłaszcza na skrzyżowaniach kiedy trzeba zjechać"

I tu jest problem bo zakręty pokonuję od lewej do prawej strony jezdni starając się dodawać gazu zaraz przy wychodzeniu z winkla LECZ! kiedy mam na skrzyżowaniu sytuację gdzie trzeba skręcić nie zawsze jestem w stanie zrzucić bieg i potem moto robi ekhekheee i stop :banghead: i teraz pytanie! czy lepiej żebym takie sobie skrzyżowanka gdzie skręcam w lewo i przecinam pas ruchu brać na sprzęgle przy 2 3 biegu czy liczyć na to że akurat nic nie pojedzie z naprzeciwka i spokojnie na tej 4 5 wyrobię? Bo kiedy nic nie jedzie spoko kiedy jedzie niestety w chinckim romecie nie bardzo chce się zredukować ten bieg...

Wiem, że głupie pytanie, do d.. i w ogóle ale wewnętrzny głos podpowiada mi "zapytaj zanim spróbujesz i naucz się na cudzych błędach, niż na swojej dupie"

Pozdro

Radek

 

Z biegami w motocyklu jest praktycznie tak samo jak w aucie. Jak jedziesz powoli, np. na skrzyzowaniu to na niskim biegu, zeby byc w optimum obrotow. 5 to bieg do podrozowania, jak jedziesz w trasie, a nie do jezdzenia powolutku :)

To jak ruszasz spod swiatel to tez od razu nie wrzucasz 5 :)

Edytowane przez Rauven
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A pan "instruktor" Ci na placu nie pokazał co to redukcja przed skrzyżowaniem i przeciwskręt?

Jasne i może jeszcze jak dać na gumę... Takich szkół ze świeczką szukać, szczególnie w mniejszych miastach niż Warszawa.

 

Jak skręcasz w prawo to zwalniaj i redukuj do 2-ki bo to nie tor wyścigowy. Jak skręcasz w lewo łagodnym łukiem i nic nie jedzie z naprzeciwka to ewentualnie możesz robić to na 3-ce. Jednak najpierw poćwicz na placu zmianę biegów tak żebyś nie miał z tym problemów a potem jedź do miasta.

Powodzenia

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jasne i może jeszcze jak dać na gumę... Takich szkół ze świeczką szukać, szczególnie w mniejszych miastach niż Warszawa.

Ej, no wybacz, może z przeciwskrętem przesadziłem, ale żeby kursantowi nie pokazać na placu jak, zbliżając sie do obojętnie jakiej zmiany kierunku jazdy, bieg zredukować?

Luisiana, poczytaj sobie tutaj troszkę i poćwicz na placu - zobaczysz - będzie poprawa.

 

Na pohybel wszystkim zdradliwym sukom!

 

dmnz.jpg <== kliknij i polub :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sprawa jest prosta

zakręt decyduje o prędkości

przełożenie powinno być dobrane do prędkości

zazwyczaj na skrzyżowaniach poruszasz się niezbyt szybko a więc także bieg będzie niski

 

Zestaw naprawczy zacisku hamulcowego Brembo BMW R850 R1100 K1200 K100 K1 K1100

https://allegro.pl/oferta/zestaw-naprawczy-zacisku-brembo-przod-bmw-r-1100-850-k-1200-gs-r-rs-s-rt-lt-14830948090

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ej, no wybacz, może z przeciwskrętem przesadziłem

Dokładnie o to mi tylko chodziło. Kogo bym nie spytał po kursie o przeciwskręt robi wielkie oczy. Sam dowiedziałem się z forum, że coś takiego jest i o dziwo stosowałem wcześniej nie wiedząc... Mieszkam w sporym mieście i nie znam szkoły, w której uczyli by czegoś więcej niż jak zdać egzamin.

 

Pozdro

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sprawa jest prosta

zakręt decyduje o prędkości

przełożenie powinno być dobrane do prędkości

zazwyczaj na skrzyżowaniach poruszasz się niezbyt szybko a więc także bieg będzie niski

 

...musze to jutro sprawdzic. Szkoda, ze moj instruktor tez mi tego nie powiedzial i tak sie mecze, juz od kilku lat, jezdzac 4-ka/5-tka po tych wszystkich skrzyzowaniach :icon_razz:

 

Luisiana... zmien szkole jazdy, albo pomysl troche zanim zapytasz o 'oczywista oczywistosc', bo inaczej kiepski bedzie z Ciebie kierowca :flesje:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...