Skocz do zawartości

Kilka pytań odnośnie Kwasaki ZX6R 1998r.


 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Mam kilka pytań co do spraw technicznych mojej kawy:

1. Śruba regulacji obrotów biegu jałowego nie działa. Jaka może być przyczyna i co z tym powinienem zrobić.

2. Falujące obroty na biegu jałowym, co to oznacza, mam wrażenie że to coś z niewyregulowanymi gaźnikami.

3. Ze zbiornika oleju dmucha powietrze. To chyba nie jest dobry znak.

4. Licznik przebiegu, przebiegu dziennego i zegarek działają. Zegarka nie da się ustawić a przebieg dzienny nie chce się wyzerować.

Jestem początkującym motocyklistom i stawiam pierwsze kroki w mechanice. Wiele osób pewnie powie mi że kawa zx6r to zły wybór na pierwsze moto, ale ja go po prostu chciałem. Jeżdżę nim na tyle na ile pozwalają mi umiejętności i jeździ mi się bardzo dobrze. Czuć że moto jest mocne, ale mi się po prostu nim dobrze jeździ.

proszę o odpowiedz i ew. korektę błędów co do działu i merytoryki posta.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Sprawdź czy ta śruba w ogóle jest , lub czy ktoś czegoś nie przekombinował , po lewej stronie na krańcu gaźników masz miejsce na linkę od gazu i śrubę regulacyjną jałowych looknij tam.

2.Delikatnie falujące obroty (b,delikatnie) i charakterystyczne nierówności to flaga zx6-r:)

3. Nie ma zbiornika oleju, olej wlewasz do silnika poprzez korek na kapie sprzęgła. Może Ci dmucha ze zbiorniczka wyrównawczego płynu chłodzącego? Jak tak to wydmuchana uszczelka pod głowica.

4. Nie mam pojęcia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kiedy włączam ssanie na max moto osiąga ok 5 tys. obrotów.

Wahania obrotów na ciepłym silniku zamykają się w przedziale ok 800-1300 obrotów.

Ja osobiście uważam że coś z tym nie tak. Wieczorem wstawię filmik, żeby można było ocenić jak to chodzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jesli motocykl nie przeszedl ostatnio gruntownego serwisu to uwazam, ze glupim pomyslem jest uczenie sie na nim mechaniki. mysle, ze nie masz zbyt duzego pojecia nawet o jego budowie a co dopiero o serwisowaniu. moja rada: oddaj motocykl w rece fachowca a sam jezeli chcesz uczyc sie mechaniki zacznij od czytania ksiazek i pracy z czyms malo skomplikowanym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"Wahania obrotów na ciepłym silniku zamykają się w przedziale ok 800-1300 obrotów."

 

 

 

Takie falowanie obrotów to stanowczo za dużo. Gaźniki do regulacji i synchronizacji + filtr powietrza.

 

Chodziło mi o to, że kawy pracują tak "rum brum rum brum" co słychać jak chodzi sobie na jałowych.

Edytowane przez Leyek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chodziło mi o to, że kawy pracują tak "rum brum rum brum" co słychać jak chodzi sobie na jałowych.

Wiem, bo dotychczas tak sobie mruczał.

A ile muszę wydać na taki zabieg?

Mam jeszcze pytanie do oleju. Jaki olej polecacie do mojej kawy. Jak dotąd, przez poprzedniego właściciela był używany Motul 3000 20W50.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jaką mam gwarancję, że fachowiec nie zrobi mnie w... no wiecie w co.

Oczekuję odpowiedzi na pytanie, a nie uświadamianie, że jestem żółtodziobem w tych sprawach.

 

Myślę,że jak się udasz do Pawla, albo Ryżego Konia to zrobią Ci porządnie. W razie czego to ich opiszesz na forum ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chodziło mi o to, że kawy pracują tak "rum brum rum brum" co słychać jak chodzi sobie na jałowych.

 

Wiem, bo dotychczas tak sobie mruczał.

A ile muszę wydać na taki zabieg?

Mam jeszcze pytanie do oleju. Jaki olej polecacie do mojej kawy. Jak dotąd, przez poprzedniego właściciela był używany Motul 3000 20W50.

 

Ostatnio pomagałem koledze przy takiej kawie, w stanie igła, po regulacji gaźników nie było "brum brum" tylko "wrrrrrrrrrrr". Ten silnik pracuje jak zegarek, a jeśli nie, to czeka cię nie tylko serwis gaźników.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dlaczego jakiś debil nalał tam olej 20W50? przecież on nie trzyma takich właściwości w temperaturach jakie osiąga silnik.

 

Wlej 10W40 Motula 5100 1/2 syntetyk i git.

 

 

Kolego wyżej ani brum brum anie wrrr tylko chodzi o to ze kawy na jałowych mają ten charakterystyczny swój dzwięk, sluchać dobrze rzędową 4rkę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co może mnie jeszcze czekać?

 

 

Jeśli chcesz się pouczyć mechaniki to na początek pomierz sobie luzy zaworów i porównaj z serwisówką. To nie jest trudne, a nawet przyjemne jak ktoś lubi podłubać :)

Tylko w tym modelu trzeba troche pozdejmować plastików, hłodnicę, bak, żeby wygodnie było.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...