Slider_600 Opublikowano 8 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 8 Czerwca 2010 Witam, Mam kilka pytań co do spraw technicznych mojej kawy: 1. Śruba regulacji obrotów biegu jałowego nie działa. Jaka może być przyczyna i co z tym powinienem zrobić. 2. Falujące obroty na biegu jałowym, co to oznacza, mam wrażenie że to coś z niewyregulowanymi gaźnikami. 3. Ze zbiornika oleju dmucha powietrze. To chyba nie jest dobry znak. 4. Licznik przebiegu, przebiegu dziennego i zegarek działają. Zegarka nie da się ustawić a przebieg dzienny nie chce się wyzerować. Jestem początkującym motocyklistom i stawiam pierwsze kroki w mechanice. Wiele osób pewnie powie mi że kawa zx6r to zły wybór na pierwsze moto, ale ja go po prostu chciałem. Jeżdżę nim na tyle na ile pozwalają mi umiejętności i jeździ mi się bardzo dobrze. Czuć że moto jest mocne, ale mi się po prostu nim dobrze jeździ. proszę o odpowiedz i ew. korektę błędów co do działu i merytoryki posta. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Leyek Opublikowano 8 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 8 Czerwca 2010 1. Sprawdź czy ta śruba w ogóle jest , lub czy ktoś czegoś nie przekombinował , po lewej stronie na krańcu gaźników masz miejsce na linkę od gazu i śrubę regulacyjną jałowych looknij tam. 2.Delikatnie falujące obroty (b,delikatnie) i charakterystyczne nierówności to flaga zx6-r:) 3. Nie ma zbiornika oleju, olej wlewasz do silnika poprzez korek na kapie sprzęgła. Może Ci dmucha ze zbiorniczka wyrównawczego płynu chłodzącego? Jak tak to wydmuchana uszczelka pod głowica. 4. Nie mam pojęcia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jimi11 Opublikowano 8 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 8 Czerwca 2010 1. Trzeba zobaczyc. Pewnie masz urwana linke na ktorej idzie pokretlo. Dalej sruba tylko podnosi przepustnice. 2. Sklad mieszanki + synchro. 3. No nie jest dobry znak. Trzeba zakrecic korek i bedzie git. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Slider_600 Opublikowano 9 Czerwca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Czerwca 2010 Kiedy włączam ssanie na max moto osiąga ok 5 tys. obrotów. Wahania obrotów na ciepłym silniku zamykają się w przedziale ok 800-1300 obrotów. Ja osobiście uważam że coś z tym nie tak. Wieczorem wstawię filmik, żeby można było ocenić jak to chodzi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szynszyll Opublikowano 9 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 9 Czerwca 2010 jesli motocykl nie przeszedl ostatnio gruntownego serwisu to uwazam, ze glupim pomyslem jest uczenie sie na nim mechaniki. mysle, ze nie masz zbyt duzego pojecia nawet o jego budowie a co dopiero o serwisowaniu. moja rada: oddaj motocykl w rece fachowca a sam jezeli chcesz uczyc sie mechaniki zacznij od czytania ksiazek i pracy z czyms malo skomplikowanym. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Slider_600 Opublikowano 9 Czerwca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Czerwca 2010 A jaką mam gwarancję, że fachowiec nie zrobi mnie w... no wiecie w co. Oczekuję odpowiedzi na pytanie, a nie uświadamianie, że jestem żółtodziobem w tych sprawach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Leyek Opublikowano 9 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 9 Czerwca 2010 (edytowane) "Wahania obrotów na ciepłym silniku zamykają się w przedziale ok 800-1300 obrotów." Takie falowanie obrotów to stanowczo za dużo. Gaźniki do regulacji i synchronizacji + filtr powietrza. Chodziło mi o to, że kawy pracują tak "rum brum rum brum" co słychać jak chodzi sobie na jałowych. Edytowane 9 Czerwca 2010 przez Leyek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Slider_600 Opublikowano 9 Czerwca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Czerwca 2010 Chodziło mi o to, że kawy pracują tak "rum brum rum brum" co słychać jak chodzi sobie na jałowych. Wiem, bo dotychczas tak sobie mruczał. A ile muszę wydać na taki zabieg? Mam jeszcze pytanie do oleju. Jaki olej polecacie do mojej kawy. Jak dotąd, przez poprzedniego właściciela był używany Motul 3000 20W50. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość josha Opublikowano 9 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 9 Czerwca 2010 A jaką mam gwarancję, że fachowiec nie zrobi mnie w... no wiecie w co. Oczekuję odpowiedzi na pytanie, a nie uświadamianie, że jestem żółtodziobem w tych sprawach. Myślę,że jak się udasz do Pawla, albo Ryżego Konia to zrobią Ci porządnie. W razie czego to ich opiszesz na forum ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szynszyll Opublikowano 9 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 9 Czerwca 2010 cyt. Oczekuję odpowiedzi na pytanie hehe... kolejny mlody 'tarocista' w tym miesiacu. do andrzejek jeszcze troche czasu ;) pamietaj zeby lac wosk przez oczkową 28-ke ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tuzmen Opublikowano 9 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 9 Czerwca 2010 Chodziło mi o to, że kawy pracują tak "rum brum rum brum" co słychać jak chodzi sobie na jałowych. Wiem, bo dotychczas tak sobie mruczał. A ile muszę wydać na taki zabieg? Mam jeszcze pytanie do oleju. Jaki olej polecacie do mojej kawy. Jak dotąd, przez poprzedniego właściciela był używany Motul 3000 20W50. Ostatnio pomagałem koledze przy takiej kawie, w stanie igła, po regulacji gaźników nie było "brum brum" tylko "wrrrrrrrrrrr". Ten silnik pracuje jak zegarek, a jeśli nie, to czeka cię nie tylko serwis gaźników. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Slider_600 Opublikowano 9 Czerwca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Czerwca 2010 A co może mnie jeszcze czekać? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Leyek Opublikowano 9 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 9 Czerwca 2010 Dlaczego jakiś debil nalał tam olej 20W50? przecież on nie trzyma takich właściwości w temperaturach jakie osiąga silnik. Wlej 10W40 Motula 5100 1/2 syntetyk i git. Kolego wyżej ani brum brum anie wrrr tylko chodzi o to ze kawy na jałowych mają ten charakterystyczny swój dzwięk, sluchać dobrze rzędową 4rkę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szynszyll Opublikowano 10 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 10 Czerwca 2010 jakich wlasciwosci w jakich temperaturach nie 'trzyma' olej 20w50 w przypadku tego motocykla? zerknij do firmowego manuala i sprawdz jakie klasy lepkosci przewiduje producent. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tuzmen Opublikowano 10 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 10 Czerwca 2010 A co może mnie jeszcze czekać? Jeśli chcesz się pouczyć mechaniki to na początek pomierz sobie luzy zaworów i porównaj z serwisówką. To nie jest trudne, a nawet przyjemne jak ktoś lubi podłubać :) Tylko w tym modelu trzeba troche pozdejmować plastików, hłodnicę, bak, żeby wygodnie było. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.