Skocz do zawartości

Problem z Kawasaki KMX 125


DymekFR
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Przed wczoraj stałem się szczęśliwym (lub nie bardzo) posiadaczem kawasaki KMX 125 z '98 roku. W związku z tym że mój budżet nie był zbyt pokaźny, stan motocykla pozostawia trochę do życzenia. Chodzi konkretnie o to że silnik ma problemy z wkręcaniem się na wysokie obroty, powyżej 6000 zaczyna szarpać, przerywać i nie chce się wkręcać dalej. Raz jest lepiej, raz gorzej, nie wiem od czego to zależy. Czasem moto zgaśnie nie wiadomo dlaczego ale spowrotem odpala od kopnięcia, czasem podczas jazdy dziwnie strzela z wydechu, jest takie dziwne fukniecie. Zimny odpala bez problemu i wolne obroty też trzyma. Gość od którego kupiłem moto twierdzi, że wszystko było ok i wkręcał się ładnie puki nie wlał mu orlenowskiego półsyntetycznego oleju. Czy jest to w ogóle możliwe? Na moje oko wygląda to na przestawiony zapłon albo rozregulowany gaźnik ale chciał bym usłyszeć jeszcze czyjąś opinie bo może się mylę. Jeszcze świeca jest inna niż powinna być według instrukcji obsługi. A i może ktoś wie która śruba służy do regulacji składu mieszanki, do wolnych obrotów wiem która jest i czy w KMX-ie normalnie ustawia się zapłon i może ktoś wie jakie powinno być wyprzedzenie. Mój dziadek twierdzi że to zciorany cylinder i tłok ale nie chce mi się w to wierzyć choć tego nie wykluczam. Bardzo proszę o jakieś pomysły co to jeszcze może być. Będę w domu za 2 tygodnie i będę po kolei sprawdzał wszystko.

Z góry dzięki za pomoc :crossy:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jaki kolor świecy,jaki olej do benzyny?

 

Wymień świecę na prawidłową,wyczyść gaźnik i wyreguluj,wymień olej bo nigdy nie wiesz co ktoś przed tobą robił,wszystko znajdziesz w książce serwisowej

Par montaignes et par valees

Et par forez longues et lees

Par leus estranges et sauvages

Et passa mainz felonz passages

Et maint peril et maint destroit...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przed wczoraj stałem się szczęśliwym (lub nie bardzo) posiadaczem kawasaki KMX 125 z '98 roku. W związku z tym że mój budżet nie był zbyt pokaźny, stan motocykla pozostawia trochę do życzenia. Chodzi konkretnie o to że silnik ma problemy z wkręcaniem się na wysokie obroty, powyżej 6000 zaczyna szarpać, przerywać i nie chce się wkręcać dalej. Raz jest lepiej, raz gorzej, nie wiem od czego to zależy. Czasem moto zgaśnie nie wiadomo dlaczego ale spowrotem odpala od kopnięcia, czasem podczas jazdy dziwnie strzela z wydechu, jest takie dziwne fukniecie. Zimny odpala bez problemu i wolne obroty też trzyma. Gość od którego kupiłem moto twierdzi, że wszystko było ok i wkręcał się ładnie puki nie wlał mu orlenowskiego półsyntetycznego oleju. Czy jest to w ogóle możliwe? Na moje oko wygląda to na przestawiony zapłon albo rozregulowany gaźnik ale chciał bym usłyszeć jeszcze czyjąś opinie bo może się mylę. Jeszcze świeca jest inna niż powinna być według instrukcji obsługi. A i może ktoś wie która śruba służy do regulacji składu mieszanki, do wolnych obrotów wiem która jest i czy w KMX-ie normalnie ustawia się zapłon i może ktoś wie jakie powinno być wyprzedzenie. Mój dziadek twierdzi że to zciorany cylinder i tłok ale nie chce mi się w to wierzyć choć tego nie wykluczam. Bardzo proszę o jakieś pomysły co to jeszcze może być. Będę w domu za 2 tygodnie i będę po kolei sprawdzał wszystko.

Z góry dzięki za pomoc :crossy:

Regulacja gaźnika, czyść filtr powietrza, zawór wydechowy sprawdź czy pracuje, wydech sprawdź czy nie zaje**ny nagarem,wymień świecę na inną i zalej moto świeżą benzyną z Castrolem 2t power lub innym full syntetykiem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki serdeczne za wszystkie odpowiedzi.

Książkę serwisową, o ile można to tak nazwać bo bardziej to wygląda jak instrukcja o podstawowych czynnościach, mam po niemiecku więc nie wiele się z niej dowiem. Tyle co po obrazkach.

Olej zmienię, gaźnik wyczyszczę i wyreguluję. Tylko ponawiam pytanie, która śruba jest od składu mieszanki. No i do zawora wydechowego też zaglądnę. Filtr powietrza już czyściłem i bez efektu.

Edytowane przez DymekFR
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Wreszcie wziąłem się za moto i jak to często bywa okazała się pierdoła:

Jeden z kabli wchodzących do cewki był luźny, zagiąłem wsówkę żeby siedziało ciasno i... nie ten motocykl :) a co ciekawe jeszcze, okzauje się ze mam odblokowany moduł. Silnik spokojnie kręci się do 10,5 tys. obrotów.

Teraz tylko zrobić badania z czym może być problem przez brak kierunkowskazów i lusterek, i w drogę :)

A wszystkim dzięki za podpowiedzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...