Skocz do zawartości

DymekFR

Forumowicze
  • Postów

    21
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

O DymekFR

  • Urodziny 07/11/1988

Informacje profilowe

  • Płeć
    Mężczyzna
  • Skąd
    Nowy Sącz / Kraków

Osobiste

  • Motocykl
    suzuki DR650RS
  • Płeć
    Mężczyzna

Metody kontaktu

  • Gadu-Gadu
    2841155
  • Strona www
    http://

Osiągnięcia DymekFR

NOWICJUSZ - macant tematu

NOWICJUSZ - macant tematu (8/46)

0

Reputacja

  1. Miernika nie mam super tylko taki podstawowy ale wiem jak go używać i mierzyłem nim już nie jedną rzecz, powinien być ok. W takim razie wybiorę się do jakiegoś sklepu typowo akumulatorowego i poproszę żeby mi sprawdzili baterie. Jak żelowy będzie dużo droższy to zdecyduje się na zwykły, kwasowy. Monter, wielkie dzięki za pomoc, sam bym się zastanawiał i zastanawiał i pewnie nie wiele mądrego wymyślił :notworthy:
  2. A nie jest tak ze jak by miało zwarcie to by nie trzymało prądu? Polecasz żelowy czy zwykły wystarczy i szkoda kasy na żelowy lub jakiś wybajerzony?
  3. Po pierwsze wielkie dzięki za pomoc :flesje: Po drugie zagadki część dalsza: Powodem braku prądu okazał się jakże prozaiczny bezpiecznik. Ja mając w głowie problemy z prądem i wymyślając od razu nie wiadomo co, nie sprawdziłem go. No ale przynajmniej stacyjka oczywiście sprawna. Czemu się spalił nie do końca wiem, przypuszczam że może przez to, że psikałem wszystkie kostki tym preparatem do styków i gdzieś zwarło... Regulator który kupiłem i źle podłączałem okazał się sprawny (jest identyczni jak w aukcji powyżej - identyczny znaczy wielkość i kostki te same). Podłączyłem go najpierw prawidłowo czyli z kablem monitorującym i podczas jazdy po rozgrzaniu wszystkiego, z włączonymi światłami, na wysokich obrotach jest około 14,4/14,5V. Że aku się dalej gotowało to podłączyłem w sposób który polecił Robik - czarny połączony z czerwonym i do plusa. Jest lepiej bo podczas jazdy... j.w. jest około 14,2/14,25 a na biegu jałowym przy każdych obrotach nie wykracza ponad 14,5. Wydaje mi się że wskazania są w normie a aku się dalej gotuje i się z niego leje. Moja teza - i tu proszę, powiedzcie czy dobrze rozumuję - w zw. z za wysokim napięciem wcześniej z aku, w skutek gotowania wykipiał kwas, nie woda i dlatego że teraz jest go za mało, dalej się gotuje. Wypadało by dolać kwasu ale że bateria jest już nadwyrężona to najlepiej ją wymienić? Napięcie podczas jazdy sprawdziłem w taki sposób że na kierownicę na zipach zamontowałem miernik i wyprowadziłem 2 przewody z aku do niego. :icon_mrgreen:
  4. Ale po wszystkich próbach wszystko działało jeszcze przez około 40km na starym regulatorze i gotującym się aku. Jak by była tylko kostka stacyjki to był bym na prawdę zadowolony. A ten regulator jeszcze się do czegoś nada czy już lepiej nie próbować go podłączać? Poszukam w takim razie schematu stacyjki i spróbuje odpalic "na kable"
  5. robik - ten mój regulator wygląda identycznie. Na prawdę ten regulator mógł się usmażyć po w sumie może 2 minutach pracy? Z tym że teraz mam trochę większy problem też z elektryką. W moto nie ma prądu. Stojąc w kolejce na stacji zauważyłem że przy kluczyku w pozycji off cały czas świeci kontrolka luzu. Działało wszystko, łącznie z rozrusznikiem z tym że silnik nie odpalał, nie było zapłonu. Pobawiłem się chwilę i jak przekręciłem kluczyk w pozycję blokady kierownicy wszystko zdechło. Nie ma prądu w każdym położeniu stacyjki. Nie działa zupełnie nic. Spędziłem 3 godziny na stacji benzynowej usiłując odpalić moto i ni hu hu. Moduł zapłonowy? :banghead:
  6. Nowe aku bedzie jak rozwiarze problem z regulacja bo szkoda zeby nowy przeladowywalo. Regulator ma 6 przewodow. Znalazlem w jakims temacie strone goscia ktory dorabia regulatory i pisali ze dobrze mu to wychodzi. Chyba trzeba bedzie zamowic...
  7. Problem wygląda tak: Jedynym objawem usterki jest gotowanie się akumulatora a co za tym idzie zalewanie kwasem wahacza i łańcucha. Całą instalację pomierzyłem na wszystkie strony, prąd z prądnicy na wręcz książkowym poziomie, nie ma przebicia do masy, połączenie między fazami jest. Każdą kostkę prądową jaką tylko znalazłem przepsikałem tzw. samostykiem (czysci i poprawia przewodzenie prądu), bateria raczej zwarcia nie robi bo jak by robiła to raczej był by problem z odpalaniem, a nie ma (napięcie baterii po postoju 12,6V). W przekonaniu, że to regler nie chcąc wydawać na niego 500 zł zakupiłem takie coś regulator ale oczywiście nie ma tak łatwo. Podpiąłem na logikę (kostki nie pasowały)zółte kable to 3 fazy, czerwony +, czarny masa, zielony sterowanie ze stacyjki (choć nie wiem po co ono jest...) i nie działa, kabel od sterowania taki gorący, że prawie się topi a napięcia na aku na poziomie okolo 12,6V. W tym momencie całej historii zakupiłem owy specyfik do kostek (samostyk), założyłem stary regler i działa jak należy, przejechałem się kawałek, z woltomierzem na kierownicy i napięcie podczas jazdy ok no ale ze już późno było to daleko nie zajechałem. Dzisiaj idę do garażu, wyciągam moto, odpalam, włączam woltomierz :icon_mrgreen: a tu j*b - 14,4V w momencie, włączam światła 14,65V, daje gazu to lubi wskoczyć na chwilę nawet ponad 15V. 5 minut jeżdżenia po parkingu wystarczyło żeby zagotować baterie :angry: Dodam że wg serwisówki akumulator powinien mieć 12Ah a ten który mam ma 8Ah ale przy ładowaniu to chyba nie różnica. No i teraz moje pytanie, czy muszę wymienić regulator napięcia czy może szukać przyczyny jeszcze gdzieś indziej. A jeżeli regulator to może da się jakoś podłączyć ten fantastyczny, prawdopodobnie chiński produkt z alledrogo? Proszę, pomóżcie :notworthy:
  8. :lalag: Podrzucam temat, oferta nadal aktualna, tylko cena w dół :notworthy: http://otomoto.pl/kawasaki-kmx-125-M2752071.html
  9. DymekFR

    Pora na suzuki

    wlasnie o wibracjach sie juz przekonalem i dobrze ze o tym napasales bo myslalem ze cos jest nie tak :)
  10. DymekFR

    Pora na suzuki

    Kupiłem go właśnie z zamierzeniem bardziej na trasy :icon_biggrin: Jak go kupiłem to miał zepsuty prędkościomierz i do ostatniej jazdy tego nie zrobiłem więc nawet nie wiem ile leciałem. Zakupie opony, zmienię ślimaka, założę linkę i dam znać jak z tą przelotową :wink:
  11. DymekFR

    Pora na suzuki

    No i kupiłem, już jakiś czas temu ale jakoś nie było czasu tu zajrzeć :icon_razz: konkretnie, DR650RS w całkiem okazyjnej cenie (jeszcze leżał śnieg). Dokładnie pooglądałem, posprawdzałem co się dało, łącznie z kompresją no i jest :icon_mrgreen: A tu zdjęcia z pierwszej przejażdżki :crossy:
  12. Jak w temacie, wrzucam link do niby zakończonej aukcji allegro ale moto się nie sprzedało także zapraszam do oglądania i kupowania :notworthy: http://moto.allegro.pl/kawasaki-kmx-125-i1487399253.html
  13. A wiec tak. Kompresji nie mam jak dokladnie sprawdzic bo mam za dlugi manometr i mi nie wejdzie miedzy rame a cylinder ale kopnik chodzi z takim samym oporem jak chodzil. Ze sie zatarl watpie bo zlapalo by tloka chyba wtedy no i cokolwiek by chwytal jak my mial za slaba kompresje a tu zupelnie nic. Rozebralem jednak gaznik i tak, membrana jest cala ale na dnie komory plywakowej znalazlem cos jak taka malutka zawleczke sprezynkowa i nie wiem z kad to moze byc. Z paliwem sie raczej na pewno nie wlalo bo by sie nie zmiescilo. Poza tym gaznik wyglada ok. Moze ktos wie z czego ta sprezynka/zawleczka? A jeszcze co do oleju to w sumie troche specjalnie go wyjezdzilem do monca bo chcialem zalac castrola a mialem wlanego motula i nie chcialem mieszac zeby jakos nie zareagowaly.
  14. Posiadam, jak w temacie, kawasaki kmx 125. Problem jest tego typu ze grzalem sobie w delikatnym terenie i motor mi zgasl, jak bym wylaczyl zaplon. Myslalem ze paliwo sie konczy i szybko przelaczylem na rezerwe ale nic to nie dalo. Domyslam sie ze gaznik sie zatkal nakims dziadostwem bo iskra jest. W tym samym czasie skonczyl sie tez olej do dozownika ale chyba to nie ma zwiazku bo jak by chodzil bez oleju to jedynie moglo by zlapac tloka a tak sie nie stalo. No i moje pytanie, czy moze byc to cos innego niz zatkany gaznik? Moze membrane szlag trafil czy ma to jakis zwiazek z tym olejem? Z gory dzieki za tresciwe odpowiedzi :notworthy:
  15. Kamsel - a juz rozumiem. Poprzednim razem nie przytrybilem o co Ci chodzi ;)
×
×
  • Dodaj nową pozycję...