Skocz do zawartości

Zakręty, jak trzymać stopę/ kolano


slusar_o2
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

a właśnie skoro już jesteśmy przy regulacjach- może ktoś w kilku żołnierskich prostych słowach opisać co sie kręci w która stronę żeby jaki efekt uzyskać.

Mam te wszystkie pokretełka, coś bym poregulował ale nie bardzo wiem co:)

24cefcm.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A masz jakiś w prawo?

 

Ja mam :biggrin:

 

http://img813.imageshack.us/img813/6208/forumprawy.jpg

 

Nie no ten ostatni to hamował i nie wyczuł przeciwskrętu :P

 

A w ogóle to żeby nie odkręcać w maksymalnym złożeniu a się podnieść, to naciska się przedni hamulec, tylko nie tak, żeby się roz***ać, a wykorzystać moment prostujący motocykla.. Chociaż nie testowałem tego w pełnym złożeniu, więc niech ktoś się wypowie, co się stanie pierwsze od przedniego hamulca w takiej sytuacji ;)

Jest juz watek na ten temat, jezeli wcisniesz heble w zlozeniu motocykl momentalnie sie prostuje. Jakis czas temu mialem taka sytuacje na drodze publicznej i niezele sie zestresowalem :icon_evil:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To zdaje się ten linkowany wielokrotnie fragment z Mullholland Snake, na którym 'coś jest z nawierzchnią', bo się czasami irracjonalnie wysypują.

tam jeździ tyle osób, że jak ktoś się raz wysypie na tydzień to jest normalne, moim zdaniem, tym bardziej, że większość chce się złożyć jak najgłębiej, bo to piękny zakręt. Ten koleś ma też na youtubie całe 5 minutowe kompilacje, gdzie wszyscy pałują na "Snejku" i nikt się nie przewraca ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Jeśli można coś zasugerować - dupska sie nie zwiesza. Przesiadasz się tylko jednym półdupkiem. Jak zwiesisz dupsko to musisz trzymać się motocykla, a Ty masz siedzieć zaparty o niego zewnętrznym udem tak, że gdybyś miał puścić kiere, to z niego nie spadasz. No i szkity do tyłu na podnóżkach :)

Edytowane przez krzywer

Na pohybel wszystkim zdradliwym sukom!

 

dmnz.jpg <== kliknij i polub :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chcesz żeby Ci stopę wkręciło pod motocykl? Naucz się dobrego ustawienia stopy, ciała i dopiero wystawiaj kolano a nie od tyłu się zabierasz.

A gdzie niby to kolano wg ciebie wystawiam? Jak ma mi stopę wkręcić przecie czubkiem buta opieram? Wiem że brzydko siedzę, ale póki co inaczej nie umiem. Na tych winklach nie ma zbyt dużo czasu na rozważania nad pozycją - koncentrowałem się na jeździe, a byłem tam pierwszy raz.

 

Od czego wg. Was zacząć z tą pozycją ciała itd?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zdjęcie jest niewyraźne, ale wyglada na nim jakbyś jechał "na kaczkę"- stopy zwieszone w dół, palce za zewnątrz. W takiej pozycji nigdy nie złapiesz dobrego dosiadu - po prostu nie da się dobrze ścisnąć baku kolanami - każde hamowanie to zjazd na zbiornik. A żeby kolano wystawić to i tak trzeba stope na podnóżku przestawić palcami do zewnątrz, czyli jeszcze bardziej ją cofnąć - tym razem do siebie (żeby nie wystawała poza podnóżek).

Edit - chyba, że to cień lub podnóżek...

Edytowane przez krzywer

Na pohybel wszystkim zdradliwym sukom!

 

dmnz.jpg <== kliknij i polub :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zdjęcie jest niewyraźne, ale wyglada na nim jakbyś jechał "na kaczkę"- stopy zwieszone w dół, palce za zewnątrz. W takiej pozycji nigdy nie złapiesz dobrego dosiadu - po prostu nie da się dobrze ścisnąć baku kolanami - każde hamowanie to zjazd na zbiornik. A żeby kolano wystawić to i tak trzeba stope na podnóżku przestawić palcami do zewnątrz, czyli jeszcze bardziej ją cofnąć - tym razem do siebie (żeby nie wystawała poza podnóżek).

Edit - chyba, że to cień lub podnóżek...

Dzięki, zapamiętam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na tych winklach nie ma zbyt dużo czasu na rozważania nad pozycją - koncentrowałem się na jeździe, a byłem tam pierwszy raz.

 

Dlatego właśnie jednym z podstawowych i najbardziej pożytecznych ćwiczeń jest kręcenie kółek na placu/parkingu. Wtedy jest dużo czasu do zastanawiania się nad pozycją stóp, kolan, tyłka, bioder, ramion, głowy, obserwowania co jest sztywne a co luźne. Potem łatwiej jest zgrać wszystko ze sobą na drogowych zakrętach, gdy jest mało czasu.

 

Oprócz tego przy kręceniu kółek można zaobserwować różne zachowania się motocykla w zakręcie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...