kielpik1 Opublikowano 2 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 2 Czerwca 2010 Witam. Mam problem z silnikiem dniepra. Silnik zaczął się bardzo intensywnie nagrzewać tzn. z lewego i prawego gara po ok. 5 min. pracy widać było" gorący biały dym"jednocześnie z odmy skrzyni korbowej zaczął wylatywać dymek.postanowiłem zrobić remoncik silnika. wymieniłem wszystkie łożyska w silniku zrobiłem wał korbowy, założyłem zestaw tłoków z cylindrami z Almotu. Zmontowałem wszystko do kupy i co ? Nic nie dało dalej intensywnie się grzał. Rozbroiłem głowice okazało się że zawory w prowadnicach miały bardzo duży luz i gniazda zaworów wydechowych były zawalone nagarem.Zregenerowałem całe to ustrojstwo ponownie wszystko zmontowałem i co? Dalej się tak grzeje że "masakra"Kombinowałem z opóżnieniem zapłonu i z bogatszą mieszanką ale i to nic nie pomaga - JEST JAK ZACZAROWANY. Moż ktoś miał podobny problem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
HD1940 Opublikowano 3 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 3 Czerwca 2010 Witam. Mam problem z silnikiem dniepra. Silnik zaczął się bardzo intensywnie nagrzewać tzn. z lewego i prawego gara po ok. 5 min. pracy widać było" gorący biały dym"jednocześnie z odmy skrzyni korbowej zaczął wylatywać dymek.postanowiłem zrobić remoncik silnika. wymieniłem wszystkie łożyska w silniku zrobiłem wał korbowy, założyłem zestaw tłoków z cylindrami z Almotu. Zmontowałem wszystko do kupy i co ? Nic nie dało dalej intensywnie się grzał. Rozbroiłem głowice okazało się że zawory w prowadnicach miały bardzo duży luz i gniazda zaworów wydechowych były zawalone nagarem.Zregenerowałem całe to ustrojstwo ponownie wszystko zmontowałem i co? Dalej się tak grzeje że "masakra"Kombinowałem z opóżnieniem zapłonu i z bogatszą mieszanką ale i to nic nie pomaga - JEST JAK ZACZAROWANY. Moż ktoś miał podobny problem. Silniki typu bokser chłodzone powietrzem generalnie do "zimnych" nie należą. W mojej BMW R80RT temperatura w czasie postoju dochodzi do 130-140 C, ale silnik pracuje prawidłowo, nie zaciera się i ma pełną sprawność. Uważam, że jeśli w twoim przypadku nie ma objawów zacierania to po prostu trzeba nim jeździć a nie się na niego patrzeć. Dym z odmy świadczy zapewne na intensywnym parowaniu rozgrzanego oleju. Zastosuj lepszy, np do silników diesla. Warto w twoim wypadku zainwestować w głęboką miskę olejową z aluminium, bo to poprawia bilans cieplny. W Dnieprze cylindry i głowice wykonane są z aluminium i przez to intensywniej oddają ciepło niż np te same części w K750. Jeśli zastosowałeś tłoki z wyższym stopniem sprężania (wypukłe) silnik też będzie mocniej się grzał niż na tłokach płaskich. Pamiętaj, że pierwszym objawem przegrzewania się jest zacieranie tłoków lub spalanie detonacyjne. Jeśli silnik działa prawidłowo, to myślę, że jedynie stopniowe docieranie oraz korygowanie ustawień gaźników i ew. zapłonu w przypadku zarzucania świec koksem lub braku mocy, może zapewnić poprawę sytuacji. Jak kiedyś pisałem, miałem Dniepra MT9 i mimo remontu silnika nie byłem z niego zadowolony i szybko wymieniłem go na Kaśkowski, który pracował o wiele lepiej. Przez internet niestety nie da się jednoznacznie określić co jest przyczyną twoich problemów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kielpik1 Opublikowano 3 Czerwca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Czerwca 2010 No tak to wszystko jest jasne. Jeżdze tym sprzętem już pare latek ale wcześniej tak nie robił. Miska olejowa jest wstawina głeboka. Temat oleju też przerobiłem w 100 % i dieslowski wlałem i motula 20/50 i to samo bez zmiam. Ale tak jak piszesz trzeba się zastanowić nad zakupem dolniaka albo wstawić coś od BM-ki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kielpik1 Opublikowano 8 Czerwca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Czerwca 2010 Witam. Czy przyczyna takiego zachowania silnika moze być jakaś wada ukł. zapłonowego np. nie takie kable wys. napięcia lub swiece. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
HD1940 Opublikowano 8 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 8 Czerwca 2010 Witam. Czy przyczyna takiego zachowania silnika moze być jakaś wada ukł. zapłonowego np. nie takie kable wys. napięcia lub swiece. Na pewno nie świec i kabli wysokiego napięcia. O ile rodzaj świec i ich ciepłota ma wpływ na nieprawidłową pracę silnika (spalanie stukowe, które powoduje przegrzewanie się), to rodzaj przewodów na pewno nie. Pisałeś, że silnik pracuje równo, ale się przegrzewa. Tu możliwe są tylko następujące przyczyny: - Niewłaściwa mieszanka paliwowa (zbyt uboga lub za bogata). - Niewłaściwe ustawienie zapłonu lub zła praca aparatu zapłonowego, powodująca znaczne opóźnianie lub przyśpieszanie zapłonu. - Niewłaściwe odprowadzanie ciepła przez cylindry i głowice (brudne, zaolejone lub pokryte smarem) - Blokowanie się części mechanicznych silnika powodujące wzrost obciążenia i w konsekwencji wzrost temperatury silnika. - Niewłaściwe smarowanie, które jednak doprowadziło by do zatarcia silnika. - Złe ustawienie faz rozrządu. Innych opcji nie ma. Eliminując po kolei możliwości być może ustalisz co jest właściwą przyczyną. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kielpik1 Opublikowano 9 Czerwca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Czerwca 2010 Ok. Rozrząd ustawiony na znaki tak jak było wcześniej. Smarowanie też wykluczyłem ponieważ po naciśnięciu na kopniak widać jak wypływa olej z wału. Blokowanie no nie wiem też raczej nie wał kręci się lekko, łożyska wszystkie nowe dobrej jakości. Głowice i cylindry czyste.Gażniki [K68] reagują na regulacje składu mieszanki ale może mimo wszystko to gażniki? Aparat zapłonowy ? Mam dwa zestawy i taki sam objaw. A propos świec mam wstawione iskry 95 ale podobno można zastosować 55 z długim gwintem? Zapłon zawsze ustawiałem na kontrolke przez rozwarcie ciężarków ale można tą regulacje wykonać przy pomocy lampy stroboskopowej ale za chiny nie mogę wyszukać ile stopni opóżnić błysk lampy w stos. do GMP? Więc paskudzą albo gażniki?????? albo sprężynki na aparacie ???????? może te świece?????? Sezon idzie a RUSEK uparty!!!!!!!! :banghead: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MOC Opublikowano 10 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 10 Czerwca 2010 Sklad mieszanki mozesz poznac po kolorze swiec... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
granat Opublikowano 25 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 25 Czerwca 2010 Wez pod uwage ze znaki moga byc przestawione, to sie u ruchali zdarza, albo poprzedni własciciel pozamieniał koła rozrzadu, sprawdz fazy rozrzadu, zapłonu . zuboz mieszanke i musi działac bo mnie sie zdaje ze nic wiecej tam nie powinno miec wpływu, chyba ze załorzyłes jakies dziwaczne tłoki, swiecy nie zmieniaj jest ok, długi gwint odpada, bedzie walił w denko tłoka:] Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.