Skocz do zawartości

wgniotka (wgniecenie) na baku


str_18
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Tak jak w temacie chodzi mi o to czy jest ktos w wawie ktory zajmuje sie prostowaniem bakow metalowych pod cisnieniem bo watpie zeby inaczej sie dalo. Z gory dzieki dla tych co sie zainteresowali pozdro.

Edytowane przez str_18
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 lata później...

Witam jak w temacie . Mam małe wgniecenie na baku , już tak kupiłem . Chciałbym to zlikwidować . Kupiłem sobie nawet takie urządzenie do wyciągania wgnieceń po gradobiciu ale to nie daje rady. Może ma ktoś w tym jakieś doświadczenie .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja miałem małą wgniotkę w baku VN 800 vulcan, która powstała, gdy położyłem motor i bak uderzył mnie w kolano. Było to praktycznie przy zatrzymywaniu sie więc nie mogąc utrzymać smoka po prostu delikatnie go położyłem. Wgniotkę wyprostowałem sam przy pomocy wygiętego drutu grubości 10 mm którego konioec okręciłem wielokrotnie taśmą klejącą i włożyłem przez wlew. Kiilkadziesiąt razy wyjmowałem i doginałem by końcówka doszła do wgniotki i w końcu popchnięta od sirodka praktycznie została wypchnięta. Piszę praktycznie gdyż delikatny znak w tym miejscu został jakby delikatna fałdka blachy. Wgniotka jednak nie była duyża i w części blach gdzie nie było żadnych spawów itp. tylko tak naprawdę sama blacha. Jest sens prób w takim przypadku jak mój ale też gdy nie ucierpiał lakier, bo gdy to oprócz wgniotki jest obcierka to trzeba sie zastanowić co z kwestią ewentualnego malowania itp. Ze szpachlowanie zbiornika też się spotkałem i mimo, że jest to podważane to u koloegi już drugi rok sie sprawdza , nic nie pęka i jest OK.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

wrzuć fotkę bo tak będzie najłatwiej coś wymyślić, jak w swoim starym sprzęcie miałem wgniotkę prawdopodobnie od kolana poprzedniego właściciela na płaskiej powierzchni i udało mi się ją wyprostować za pomocą gumy do przetykania klopa :biggrin: nawilżyć gumę żeby dobrze przyssało i musi ulec, ale wszystko jest zależne jaka gruba jest blacha, jaka wgniotka i w jakim miejscu

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dlaczego? Też mam małą wgniotkę na baku i właśnie w ten sposób chciałem sprawę rozwiązać, tym bardziej że bak i tak do malowania idzie...

na zbiorniku motocykla szpacha papęka, powód tego jest taki ze zbiornik dość mocno się nagrzewa

od silnka, a co za tym idzie rozszeża się, a po nalaniu zimnej bezyny z dystrybutora wiadomo

zostanie schłodzony.

zbiornik mozna naprawiać poprzez cynowanie, wypełnienie wgniotki cyną.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a to niby dlaczego?

 

Gdybyś tego jeszcze nie zauważył to podpowiadam, że czasy kuloodpornych zbiorników minęły bezpowrotnie a obecne zbiorniki są wykonane z bardzo cieniutkiej głęboko tłocznej blachy która mocno pracuje podczas jazdy i każda szpachla popęka. Jedyny sposób na zamaskowanie nierówności to cynowanie ale to wyższa szkoła jazdy.

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja tam w bandycie 600 miałem trochę szpachli jakoś nie odpadła

 

ale kupującemu ten motocykl kilka dni później zapomniałeś powiedzieć o tych kilku kilogramach szpachli

 

poczytaj:

http://forum.motocyklistow.pl/ZNIKAJACE-paliwo-t130919.html

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...