gba4 Opublikowano 27 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2010 Witam, mam Honde Varadero 125 z 2001 roku i zastanawiam się nad pewną rzeczą. Motocykl osiąga prędkość maksymalną ok 120 km'h przy 12 tyś RPM. Wczoraj otworzyli autostrade dosłownie pod moim domem i zastanawiam się jaka jest prędkość przelotowa dla mojego sprzętu. Czy każda pula obrotów która jest przed czerwonym polem może być uzywana przez dluszy okres czasu? Czerwone pole zaczyna sie własnie od 12 tyś do 14 a moto maksymalnie kręci 12,5 tys. Chcę po prostu wiedzieć ile mogę bezpiecznie jechać, silnik jest zdrowy oczywiscie :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Monter_ Opublikowano 27 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2010 Nie, nie wolno przed czerwonym polem, tylko na czerwonym. :icon_razz: Chłopie, po to masz czerwone pole aby wiedzieć, że zaczynasz dochodzić do maksymalnych obrotów silnika.Wszystko co przed to pole do popisu. Nic mu nie będzie oprócz większego spalania. Cytuj lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383 prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1...i tak wszyscy umrzemy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gba4 Opublikowano 27 Maja 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2010 Rozumiem, czyli spokojnie mogę go kręcic przed / do czerwonego pola nie tracąc na tym na zywntnosci silnika? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
scibor Opublikowano 27 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2010 A ja sobie wydedukowalem ze najlepiej sie jezdzi przelotowo w przedziale od polowy predkosciomierza do polowy obrotomierza... na przykladzie CBF500 na 6tce: od 115km/h na predkosciomierzu do 6tys obrotow na obrotomierzu. I zwykle staram sie tak jezdzic, ot moje dziwactwo... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Domel Opublikowano 28 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2010 (edytowane) Nie wolno na czerwonym ale tuż przed czerwonym też raczej bym nie ciął przez np. 150km(zwłaszcza motocyklem dla którego 100km to prawie godzina jazdy :) ) Wiadomo że trzymanie motocykla na bardzo wysokich obrotach przez długi czas będzie powodować jego szybsze zużycie niż jadąc np. w połowie obrotów gdyż działają większe siły, motocykl bardziej się grzeje itp.Nie można też popadać w przesadę w drugą stronę i jeżdzić z bardzo niskimi obrotami gdyż to też jest szkodliwe Edytowane 28 Maja 2010 przez Domel Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mirocbr Opublikowano 28 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2010 prędkościami jest jak z obrotami. Są maxymalne obroty co wiąże sie z maxymalną prędkością i nie należy tego trktować jako prędkość przelotową. Ja za prędkość przelotową uważam taką z którą przyjemnie w miare szybko i bezpiecznie połykam kilometry. Przeważnie jest to troche ponad połowa obrotomierza ,bo obrotomierz to główne urządzenie w kokpicie motocykla. :crossy: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MaciekTOS Opublikowano 2 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 2 Czerwca 2010 Nie ma żadnego sensu kręcić takiego motoru do czerwonego pola , bo to nic nie pomoże szybciej nie będzie .Prędkość przelotowa wg mnie ostatni bieg jakieś lekkie obroty 4.5-6 tys bez piłowania . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
frato Opublikowano 3 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 3 Czerwca 2010 3/4 obrotów max. Sprawdz przy jakich obrotach jest maksymalny moment obrotowy i grzej poniżej tej wartości.W twoim przypadku 90km/h bedzie bezpieczne dla silnika. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rom996 Opublikowano 3 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 3 Czerwca 2010 moja mz ma podobne osiagi , w trasie zawsze trzymalem pred. 110 , 115 km/h ( zdarzaly sie kilkunasto godzinne) i moto bez problemu to wytrzymalo a mam ponad 60 tys km ale tam sa inne obroty bo max to chyba 5500/6000 tys obr. wydaje mi sie ze jazda na wys 3/4 max obr nie zaszkodzi silnikowi- przecież to honda ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.