Skocz do zawartości

Prędkość przelotowa


Rekomendowane odpowiedzi

Witam, mam Honde Varadero 125 z 2001 roku i zastanawiam się nad pewną rzeczą.

Motocykl osiąga prędkość maksymalną ok 120 km'h przy 12 tyś RPM.

Wczoraj otworzyli autostrade dosłownie pod moim domem i zastanawiam się jaka jest prędkość przelotowa dla mojego sprzętu.

 

Czy każda pula obrotów która jest przed czerwonym polem może być uzywana przez dluszy okres czasu?

 

Czerwone pole zaczyna sie własnie od 12 tyś do 14 a moto maksymalnie kręci 12,5 tys.

 

Chcę po prostu wiedzieć ile mogę bezpiecznie jechać, silnik jest zdrowy oczywiscie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie, nie wolno przed czerwonym polem, tylko na czerwonym. :icon_razz:

Chłopie, po to masz czerwone pole aby wiedzieć, że zaczynasz dochodzić do maksymalnych obrotów silnika.Wszystko co przed to pole do popisu.

Nic mu nie będzie oprócz większego spalania.

 

lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383
prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1
...i tak wszyscy umrzemy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja sobie wydedukowalem ze najlepiej sie jezdzi przelotowo w przedziale od polowy predkosciomierza do polowy obrotomierza... na przykladzie CBF500 na 6tce: od 115km/h na predkosciomierzu do 6tys obrotow na obrotomierzu. I zwykle staram sie tak jezdzic, ot moje dziwactwo...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wolno na czerwonym ale tuż przed czerwonym też raczej bym nie ciął przez np. 150km(zwłaszcza motocyklem dla którego 100km to prawie godzina jazdy :) ) Wiadomo że trzymanie motocykla na bardzo wysokich obrotach przez długi czas będzie powodować jego szybsze zużycie niż jadąc np. w połowie obrotów gdyż działają większe siły, motocykl bardziej się grzeje itp.Nie można też popadać w przesadę w drugą stronę i jeżdzić z bardzo niskimi obrotami gdyż to też jest szkodliwe

Edytowane przez Domel
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

prędkościami jest jak z obrotami. Są maxymalne obroty co wiąże sie z maxymalną prędkością i nie należy tego trktować jako prędkość przelotową. Ja za prędkość przelotową uważam taką z którą przyjemnie w miare szybko i bezpiecznie połykam kilometry. Przeważnie jest to troche ponad połowa obrotomierza ,bo obrotomierz to główne urządzenie w kokpicie motocykla. :crossy:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

moja mz ma podobne osiagi , w trasie zawsze trzymalem pred. 110 , 115 km/h ( zdarzaly sie kilkunasto godzinne) i moto bez problemu to wytrzymalo a mam ponad 60 tys km ale tam sa inne obroty bo max to chyba 5500/6000 tys obr. wydaje mi sie ze jazda na wys 3/4 max obr nie zaszkodzi silnikowi- przecież to honda ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...