VinAlucard Opublikowano 23 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2010 Po przejechaniu 110 km w ten piękny słoneczny dzień wybraliśmy się z dwoma kumplami na nocną jazdę. Plan był taki, żeby pojechać dość wąską, ale za to ładną drogą zobaczyć jak wygląda rzeka , która powiększyła swoje koryto o szerokośc ok. 1 km . Sytuacja wyglądała pięknie - noc, 60km/h i zakręt, niestety przy wyjściu z zakrętu zauważyłem przed sobą taśmę rozciągniętą od słupa do słupa, która miała ostrzegać o zbliżającym się końcu drogi (zalana przez wodę). Ciemność + mój brak doświadczenia niestety nie pozwoliły mi na rzetelną ocenę sytuacji i zamiast walić przez tą taśmę prosto to postanowiłem hamować. Najpierw tylnim, ale było za blisko, więc w panice dowaliłem przedni, a że Aprilia wyposażona jest w dobre hamulce to za parę sekund "obudziłem się" na glebie z motorem na plecach. Bilans : połamana czasza i pęknięcie bocznego plastiku na ok.5 cm, pewnie cała masa otarć, ale to się oceni jutro na zimno. Cytuj "Generalnie rzecz biorąc, zdejmuję linkę tylko w niedzielę jak idę do kościoła..." Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lionix Opublikowano 23 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2010 Czy wy musicie na forum każdą swoją glebę opisywać? Jak ja bym miał takie wypadki publikować to bym 5 tematów tygodniowo robił ;/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Horb Opublikowano 23 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2010 Bilans : połamana czasza i pęknięcie bocznego plastiku na ok.5 cm, pewnie cała masa otarć, ale to się oceni jutro na zimno. Dobrze, że tylko tyle. Ale powiedz mi, kto Cie uczył hamowania tylko tylnim hamulcem?? Hamując zawsze uzywa się obu, właśnie po to, żeby hamując awaryjnie użyć obydwu. Cytuj "Ja tylko nie wierzę w jednego więcej boga niż ty. Gdy zrozumiesz, dlaczego nie wierzysz we wszystkich pozostałych, zrozumiesz, dlaczego ja nie wierzę w twojego." Stephen Roberts Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
VinAlucard Opublikowano 23 Maja 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2010 Czy wy musicie na forum każdą swoją glebę opisywać? Jak ja bym miał takie wypadki publikować to bym 5 tematów tygodniowo robił ;/ To był mój pierwszy lot i postanowiłem się pochwalić. Możesz opisywać 10 sztuk na dzień, bo kto bogatemu zabroni. Dobrze, że tylko tyle. Ale powiedz mi, kto Cie uczył hamowania tylko tylnim hamulcem?? Hamując zawsze uzywa się obu, właśnie po to, żeby hamując awaryjnie użyć obydwu. No zawsze wciskam tylni żeby przód docisnąć i przedni lekko, żeby koło nie uciekło na bok. Źle się wyraziłem, nacisnąłem tylni mocno i przedni lekko, ale to nie wystarczyło, więc odruchowo przycisnąłem przedni mocniej. :clap: Cytuj "Generalnie rzecz biorąc, zdejmuję linkę tylko w niedzielę jak idę do kościoła..." Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nitomen Opublikowano 23 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2010 kolego kto cie uczyl , jazdy na motocyklu ??? przod to glowny hamulec , tyl jest dodatkowy . Jak myslisz , po co motocykle maja po 2 tarcze na przodzie i jedna tarcze a nawet beben z tylu ? Cytuj KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41 http://www.bikepics.com/members/rysiek24/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MYCIOR Opublikowano 23 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2010 Czy wy musicie na forum każdą swoją glebę opisywać? Jak ja bym miał takie wypadki publikować to bym 5 tematów tygodniowo robił ;/ Chwalisz się, czy żalisz? pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lionix Opublikowano 24 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 24 Maja 2010 Chwalisz się, czy żalisz? pzdr chwalę pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Monter_ Opublikowano 24 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 24 Maja 2010 Współczuje.Długa szkoła jazdy przed Tobą bo kardynalny błąd popełniłeś. Druga sprawa, że dobry idiota rozwinął taśmę akurat za zakrętem a nie przed. Cytuj lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383 prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1...i tak wszyscy umrzemy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość pszym Opublikowano 24 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 24 Maja 2010 Czy wy musicie na forum każdą swoją glebę opisywać? Jak ja bym miał takie wypadki publikować to bym 5 tematów tygodniowo robił ;/ To też nie jest powód do dumy... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PeKaWu Opublikowano 24 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 24 Maja 2010 (edytowane) Spojrz jaki on ma motocykl :icon_mrgreen: Akurat w enduro gleba nie jest jakas ujma na honorze. Edytowane 24 Maja 2010 przez PeKaWu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kamikazemario Opublikowano 24 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 24 Maja 2010 kolego kto cie uczyl , jazdy na motocyklu ??? przod to glowny hamulec , tyl jest dodatkowy . Jak myslisz , po co motocykle maja po 2 tarcze na przodzie i jedna tarcze a nawet beben z tylu ? No i co z tego? Wolisz uślizg przedniego koła czy tylnego? Przód oczywiście jest zasadniczym hamulcem prawie we wszystkich motocyklach(tak, w rowerach też :icon_razz: ) ale w zakręcie jeśli jest taka potrzeba można dohamowywać tylnym. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Igoor Opublikowano 24 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 24 Maja 2010 I tutaj kolega ma racje, lepiej w zakręcie tylnim przyhamować niż przednim. Cytuj "...Pi**dol dwulicowców, fałszywi koledzy Cieszą ryj jak Cię widzą, po czym wbiją nóż w plecy Poszukiwacze hecy, w głowach mają pusto Patrząc na gó*no w kiblu, pewnie myślą, że to lustro..." Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marrio Opublikowano 24 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 24 Maja 2010 (edytowane) Tylnym wyłącznie dohamowanie jak trzeba użyć wszystkiego żeby się zatrzymać Panowie. Hamowanie inicjuje się zawsze przodem najpierw lekko żeby motocykl "przysiadł" masa przesuwa się na przednie koło i wtedy można cisnąć aż do garnicy przyczepności. Tylny hamulec i tak jest mało skuteczny bo odciążone tylne koło łatwo traci przyczepność. W czopkach i cruiserach oraz z pasażerem tyly hamulec jest skuteczniejszy z uwagi na inny rozkład mas. Oby jak najmniej takich przygód, ale nie hamujcie tak jak założyciel tematu chyba, że lubicie zakładać takie wątki. Edytowane 24 Maja 2010 przez marrio Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wojtek-rr Opublikowano 24 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 24 Maja 2010 I tutaj kolega ma racje, lepiej w zakręcie tylnim przyhamować niż przednim. Przeczytaj a dowiesz się jak niebezpieczne jest hamowanie w zakręcie tylnym hamulcem i do czego może doprowadzić :buttrock: http://www.erkom.pl/piotrgpx/tips/tip001.htm Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hipol Opublikowano 24 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 24 Maja 2010 Z tego co mi wiadomo to w zakręcie warto postawić moto jak najszybciej do pionu i wtedy docisnąć hamulce. Potrzeba jednak dużo doświadczenia aby wykonać taki manewr automatycznie. Nie miałem jeszcze okazji tego wypróbować ale mam nadzieję, że jak mi jakiś pieszy na zakręcie na ulicę wypadnie to nię będę szlifował dupska o asfalt :P Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.