Skocz do zawartości

Za dobry dzień był.


Rekomendowane odpowiedzi

 

Po przejechaniu 110 km w ten piękny słoneczny dzień wybraliśmy się z dwoma kumplami na nocną jazdę. Plan był taki, żeby pojechać dość wąską, ale za to ładną drogą zobaczyć jak wygląda rzeka , która powiększyła swoje koryto o szerokośc ok. 1 km . Sytuacja wyglądała pięknie - noc, 60km/h i zakręt, niestety przy wyjściu z zakrętu zauważyłem przed sobą taśmę rozciągniętą od słupa do słupa, która miała ostrzegać o zbliżającym się końcu drogi (zalana przez wodę). Ciemność + mój brak doświadczenia niestety nie pozwoliły mi na rzetelną ocenę sytuacji i zamiast walić przez tą taśmę prosto to postanowiłem hamować. Najpierw tylnim, ale było za blisko, więc w panice dowaliłem przedni, a że Aprilia wyposażona jest w dobre hamulce to za parę sekund "obudziłem się" na glebie z motorem na plecach.

 

Bilans : połamana czasza i pęknięcie bocznego plastiku na ok.5 cm, pewnie cała masa otarć, ale to się oceni jutro na zimno.

"Generalnie rzecz biorąc, zdejmuję linkę tylko w niedzielę jak idę do kościoła..."

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bilans : połamana czasza i pęknięcie bocznego plastiku na ok.5 cm, pewnie cała masa otarć, ale to się oceni jutro na zimno.

 

Dobrze, że tylko tyle. Ale powiedz mi, kto Cie uczył hamowania tylko tylnim hamulcem?? Hamując zawsze uzywa się obu, właśnie po to, żeby hamując awaryjnie użyć obydwu.

"Ja tylko nie wierzę w jednego więcej boga niż ty. Gdy zrozumiesz, dlaczego nie wierzysz we wszystkich pozostałych, zrozumiesz, dlaczego ja nie wierzę w twojego." Stephen Roberts

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy wy musicie na forum każdą swoją glebę opisywać? Jak ja bym miał takie wypadki publikować to bym 5 tematów tygodniowo robił ;/

 

To był mój pierwszy lot i postanowiłem się pochwalić.

 

Możesz opisywać 10 sztuk na dzień, bo kto bogatemu zabroni.

 

Dobrze, że tylko tyle. Ale powiedz mi, kto Cie uczył hamowania tylko tylnim hamulcem?? Hamując zawsze uzywa się obu, właśnie po to, żeby hamując awaryjnie użyć obydwu.

 

No zawsze wciskam tylni żeby przód docisnąć i przedni lekko, żeby koło nie uciekło na bok. Źle się wyraziłem, nacisnąłem tylni mocno i przedni lekko, ale to nie wystarczyło, więc odruchowo przycisnąłem przedni mocniej. :clap:

"Generalnie rzecz biorąc, zdejmuję linkę tylko w niedzielę jak idę do kościoła..."

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kolego kto cie uczyl , jazdy na motocyklu ??? przod to glowny hamulec , tyl jest dodatkowy . Jak myslisz , po co motocykle maja po 2 tarcze na przodzie i jedna tarcze a nawet beben z tylu ?

KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41

 

http://www.bikepics.com/members/rysiek24/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Współczuje.Długa szkoła jazdy przed Tobą bo kardynalny błąd popełniłeś.

Druga sprawa, że dobry idiota rozwinął taśmę akurat za zakrętem a nie przed.

lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383
prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1
...i tak wszyscy umrzemy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy wy musicie na forum każdą swoją glebę opisywać? Jak ja bym miał takie wypadki publikować to bym 5 tematów tygodniowo robił ;/

 

To też nie jest powód do dumy...

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kolego kto cie uczyl , jazdy na motocyklu ??? przod to glowny hamulec , tyl jest dodatkowy . Jak myslisz , po co motocykle maja po 2 tarcze na przodzie i jedna tarcze a nawet beben z tylu ?

 

No i co z tego? Wolisz uślizg przedniego koła czy tylnego? Przód oczywiście jest zasadniczym hamulcem prawie we wszystkich motocyklach(tak, w rowerach też :icon_razz: ) ale w zakręcie jeśli jest taka potrzeba można dohamowywać tylnym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I tutaj kolega ma racje, lepiej w zakręcie tylnim przyhamować niż przednim.

"...Pi**dol dwulicowców, fałszywi koledzy

Cieszą ryj jak Cię widzą, po czym wbiją nóż w plecy

Poszukiwacze hecy, w głowach mają pusto

Patrząc na gó*no w kiblu, pewnie myślą, że to lustro..."

my-penis-and-i.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylnym wyłącznie dohamowanie jak trzeba użyć wszystkiego żeby się zatrzymać Panowie. Hamowanie inicjuje się zawsze przodem najpierw lekko żeby motocykl "przysiadł" masa przesuwa się na przednie koło i wtedy można cisnąć aż do garnicy przyczepności. Tylny hamulec i tak jest mało skuteczny bo odciążone tylne koło łatwo traci przyczepność. W czopkach i cruiserach oraz z pasażerem tyly hamulec jest skuteczniejszy z uwagi na inny rozkład mas. Oby jak najmniej takich przygód, ale nie hamujcie tak jak założyciel tematu chyba, że lubicie zakładać takie wątki.

Edytowane przez marrio
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I tutaj kolega ma racje, lepiej w zakręcie tylnim przyhamować niż przednim.

 

 

Przeczytaj a dowiesz się jak niebezpieczne jest hamowanie w zakręcie tylnym hamulcem i do czego może doprowadzić :buttrock:

http://www.erkom.pl/piotrgpx/tips/tip001.htm

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co mi wiadomo to w zakręcie warto postawić moto jak najszybciej do pionu i wtedy docisnąć hamulce. Potrzeba jednak dużo doświadczenia aby wykonać taki manewr automatycznie. Nie miałem jeszcze okazji tego wypróbować ale mam nadzieję, że jak mi jakiś pieszy na zakręcie na ulicę wypadnie to nię będę szlifował dupska o asfalt :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...