Skocz do zawartości

Obniżenie zawieszenia


Gravis
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. chcialem zasięgnać Waszej rady i spostrzezen na temat obnizenia zawieszenia w moto.

1. Czy obnizajac zawieszenie obniza sie tez srodek ciezkosci i ma to jakis pozytywny wplyw na wlasciwosci jezdne moto??

2. Czy po obnizeniu tylny amor staje sie twardszy? Wymaga dodatkowej regulacji?

3. Czy ktos z Was juz cos takiego robił itd?

Edytowane przez Gravis
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to nie jest tak jak z samochodem, że obniżony lepiej lata w winklach. Zawieszenie ma pewien maksymalny skok i w tym zakresie musi się poruszać. Ustawione zbyt nisko będzie dobijać, zbyt wysoko spowoduje odrywanie koła od asfaltu (będzie odbijać przy max wyciągnięciu). Masz to w artykule poniżej całkiem dobrze opisane. Jak zrobić, co powoduje i dlaczego. Problem pojawia się jak masz motocykl bez regulacji zawieszenia - dlatego potrzebny nam jest model Twojego moto. w profilu masz ZX6R, model '98 posiada pełną regulację z przodu (preload, dobicie i odbicie), z tyłu preload, a czy dobicie/odbicie ma, to niepamiętam.

 

http://www.sportrider.com/suspension_setti...uide/index.html

o tu jest niezle po polsku

http://www.scigacz.pl/Regulacja,zawieszen,...cyklu,9267.html

Edytowane przez audioterrorysta
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Celowo nie podalem konkretnego modelu, (podajac model itd. zawezam krag osob ktore mogłyby by sie wypowiadac ), poniewzaz chce aby wpowiedzieli sie ludzie ktorzy takie zawieszenie obnizali i maja z tym jakies swoje doswiadczenia jezeli chodzi o wlasciwosci jezdne moto. Nie chodzi mi o sama czynnosc obnizania bo z tym nie jest problem, chodzi o to co potem dzieje sie z moto, jakie sa roznice w prowadzeniu naprzyklad, itd.

Edytowane przez Gravis
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zależy w jaki sposób wykonasz to obniżenie: na dogbones'ach tylko zmniejszysz prześwit (-), ale pewnie można też znaleźć akcesoryjny/ z innego modelu krótszy amortyzator, a tu wszystko zależy od jego charakterystyki

jsz

„Warunkiem istnienia dyktatury jest ciemnota tłumu, dlatego dyktatorzy bardzo o nią dbają, zawsze ją kultywują.”
[R. Kapuściński]
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

można np. element łączący dog bones, amora i rame odwrócić (zalezy jakie moto) oraz wpuścić nieco lagi w półki - nie powinno to zmienić charakterystyki zawieszenia - wszystko jednak zależy od motocykla, od jeźdźca i w paru innych czynników. Nie ma jednej uniwersalnej rady

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...