Gravis Opublikowano 22 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 22 Maja 2010 (edytowane) Witam. chcialem zasięgnać Waszej rady i spostrzezen na temat obnizenia zawieszenia w moto. 1. Czy obnizajac zawieszenie obniza sie tez srodek ciezkosci i ma to jakis pozytywny wplyw na wlasciwosci jezdne moto?? 2. Czy po obnizeniu tylny amor staje sie twardszy? Wymaga dodatkowej regulacji? 3. Czy ktos z Was juz cos takiego robił itd? Edytowane 22 Maja 2010 przez Gravis Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szramer Opublikowano 22 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 22 Maja 2010 rok i model najpierw? Cytuj WERA#111 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
audioterrorysta Opublikowano 23 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2010 (edytowane) to nie jest tak jak z samochodem, że obniżony lepiej lata w winklach. Zawieszenie ma pewien maksymalny skok i w tym zakresie musi się poruszać. Ustawione zbyt nisko będzie dobijać, zbyt wysoko spowoduje odrywanie koła od asfaltu (będzie odbijać przy max wyciągnięciu). Masz to w artykule poniżej całkiem dobrze opisane. Jak zrobić, co powoduje i dlaczego. Problem pojawia się jak masz motocykl bez regulacji zawieszenia - dlatego potrzebny nam jest model Twojego moto. w profilu masz ZX6R, model '98 posiada pełną regulację z przodu (preload, dobicie i odbicie), z tyłu preload, a czy dobicie/odbicie ma, to niepamiętam. http://www.sportrider.com/suspension_setti...uide/index.html o tu jest niezle po polsku http://www.scigacz.pl/Regulacja,zawieszen,...cyklu,9267.html Edytowane 23 Maja 2010 przez audioterrorysta Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gravis Opublikowano 23 Maja 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2010 (edytowane) Celowo nie podalem konkretnego modelu, (podajac model itd. zawezam krag osob ktore mogłyby by sie wypowiadac ), poniewzaz chce aby wpowiedzieli sie ludzie ktorzy takie zawieszenie obnizali i maja z tym jakies swoje doswiadczenia jezeli chodzi o wlasciwosci jezdne moto. Nie chodzi mi o sama czynnosc obnizania bo z tym nie jest problem, chodzi o to co potem dzieje sie z moto, jakie sa roznice w prowadzeniu naprzyklad, itd. Edytowane 23 Maja 2010 przez Gravis Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jeszua Opublikowano 23 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2010 zależy w jaki sposób wykonasz to obniżenie: na dogbones'ach tylko zmniejszysz prześwit (-), ale pewnie można też znaleźć akcesoryjny/ z innego modelu krótszy amortyzator, a tu wszystko zależy od jego charakterystyki jsz Cytuj „Warunkiem istnienia dyktatury jest ciemnota tłumu, dlatego dyktatorzy bardzo o nią dbają, zawsze ją kultywują.” [R. Kapuściński] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
toowdie Opublikowano 23 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2010 można np. element łączący dog bones, amora i rame odwrócić (zalezy jakie moto) oraz wpuścić nieco lagi w półki - nie powinno to zmienić charakterystyki zawieszenia - wszystko jednak zależy od motocykla, od jeźdźca i w paru innych czynników. Nie ma jednej uniwersalnej rady Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.