maciokrk Opublikowano 22 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 22 Maja 2010 Witam! Jestem dość nowy w dziedzinie motocykli. Mam crossa 125 ccm. Czterosuw. Znalazłem na allegro "odblokowany" moduł zapłonowy. Napisałem maila do kolesia, z zapytaniem jak to działa i dowiedzialem się że zmienia to mapę zapłonu, ale przecież gaźnik jest otwierany mechanicznie nie elektrycznie więc jaka mapa zaplonu. Mógłby mi ktoś to wytłumaczyć. Tutaj podaje linka: http://allegro.pl/item1040174765_modul_zap...dblokowany.html Pozdrawiam i z góry dziekuje za odpowiedź. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bikerider Opublikowano 22 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 22 Maja 2010 Witam! Jestem dość nowy w dziedzinie motocykli. Mam crossa 125 ccm. Czterosuw. Znalazłem na allegro "odblokowany" moduł zapłonowy. Napisałem maila do kolesia, z zapytaniem jak to działa i dowiedzialem się że zmienia to mapę zapłonu, ale przecież gaźnik jest otwierany mechanicznie nie elektrycznie więc jaka mapa zaplonu. Mógłby mi ktoś to wytłumaczyć. Tutaj podaje linka: http://allegro.pl/item1040174765_modul_zap...dblokowany.html Pozdrawiam i z góry dziekuje za odpowiedź. silnik uzyskuje wyższe obroty, i zapłon mieszanki [iskra] następuje w innym momencie. z gaznikiem niema to wiele do czynienia aczkolwiek zmień jeszcze dyszę główną na wiekszą np masz 85 sprubuj na 100 albo nawet więcej i przekombinuj położenie iglicy, i skład mieszanki a będzie więcej powera. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MOC Opublikowano 22 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 22 Maja 2010 Zmienia mape zaplonu, czyli powoduje zmiane kata wyprzedzenia zaplonu a tym samym charakterystyke pracy silnika. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qurim Opublikowano 22 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 22 Maja 2010 Tak jak wyżej - mapa zapłonu czyli kąt wyprzedzenia. Ale...chińskie 125 4T nie zawsze są blokowane więc możliwe że z tym modułem będzie jeździł tak samo. Albo i gorzej bo tak też się zdarza w chinolach. :biggrin: Cytuj MotorcycleStorehouse Dealer. Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla! Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maciokrk Opublikowano 22 Maja 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Maja 2010 A czy wymienione przez was modyfikacje znacząco wplyną na spalanie? Teraz pali mi około 3,5-4l. I czy opłaca się zmieniać cylinder na 150 ccm? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MOC Opublikowano 22 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 22 Maja 2010 Jezeli zwiekszasz dawke paliwa, pojemnosc tym samym moc to normalne jest ze i zuzycie paliwa wzrosnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maciokrk Opublikowano 22 Maja 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Maja 2010 Ja wiem że wzrośnie, ale interesuje mnei to czy będzie to duzy wzrost. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MOC Opublikowano 22 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 22 Maja 2010 Zalezy jaka zalozysz dysze i jak bedziesz obchodzil sie zmanetka, mysle ze 1-1.5 L Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maciokrk Opublikowano 22 Maja 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Maja 2010 A teraz jeszcze jedno pytanie, kupując dysze ona ma być na 5 czy na 6 mm gwint? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MOC Opublikowano 22 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 22 Maja 2010 Gwint ma byc ten sam co oryginalny, jedynie srdenica otworu dyszy ma byc wieksza. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maciokrk Opublikowano 22 Maja 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Maja 2010 A jak ja nie wiem jaki to jest gwint to najlepiej mechanika spytać... To jest zwykly chiński cross bemi 125 :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MOC Opublikowano 22 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 22 Maja 2010 To wykrec dysze i sprawdz, badz zajrzyj do serwisowki, podaj typ gaznika i zamow wieksza dysze, jak juz radzno wczesniej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cyborg78 Opublikowano 22 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 22 Maja 2010 A ja odradzam proby "tuningu" chinczyka, one sa robione z plasteliny i przy standardowej mocy silnik szybko sie skonczy a co tu mowic jak go "podrasujesz";) a w ogole chinskie pojazdy sa niebezpieczne dla zdrowia i zycia.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 22 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 22 Maja 2010 Witam! Jestem dość nowy w dziedzinie motocykli. Mam crossa 125 ccm. Czterosuw. Znalazłem na allegro "odblokowany" moduł zapłonowy. Napisałem maila do kolesia, z zapytaniem jak to działa i dowiedzialem się że zmienia to mapę zapłonu, ale przecież gaźnik jest otwierany mechanicznie nie elektrycznie więc jaka mapa zaplonu. Mógłby mi ktoś to wytłumaczyć. Kolego, mape zaplonu to maja motocykle z komnputerowym zarzadzaniem silnika, a nie twoj chinski pierdoped. Modul zaplonu ma tylko zaprogramowana pewna krzywa, lub punkty zaplonu zalezne od obrotow. Nie wiem na czym polega "odblokowanie" ale podejrzewam ze tylko na przyspieszeniu zaplonu, co moze byc zabojcze dla twego silnika na dluzsza mete. Tak ze sadze ze to jakis balach, ktorym nie powinienes zaprzatac sobie glowy. Zreszta czego spodziewasz sie za 15 zl ? Ja raczej mysle ze sprzedawca liczy na sprzedanie duzej ilosci tych modulow po niskiej cenie, zmiana modulu polepszy tylko samopoczucie kupujacym, a on zarobi troche pieniedzy. Nikt nie bedzie w stanie mu udowodnic ze osiagi sie poprawily czy nie, bo przeciez nie wydasz 200 zl na hamownie zeby to sprawdzic ??? Zapomnij o tym. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość brys Opublikowano 22 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 22 Maja 2010 (...) Modul zaplonu ma tylko zaprogramowana pewna krzywa, lub punkty zaplonu zalezne od obrotow. (...) Ta cała krzywa może nawet nie wynikać z konstrukcji modułu, a z tego że impulsator przy większych obrotach wytwarza większe napięcie, co oznacza, iż owo napięcie szybciej osiąga próg wyzwolenia tyrystora. Ci z Zhonghua lubią takie manewry. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.