ryto Opublikowano 26 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 26 Maja 2010 Witam, nie chcę zakładać nowego tematu więc się podłączę... Przy okazji witam wszystkich miłośników dwóch kółek :crossy: Aktualnie jestem w trakcie (juz w zasadzie pod koniec) kursu na kat. A u Tomka Kulika i pewnie niedługo będę zdawał sam egzamin. Jednak pierwszy motor już zakupiłem ;-) Jest to Suzuki GN 250 - na początek słaby, ale chodzi o to, żeby wyrobić sobie pewne nawyki i poczuć pewniej na dwóch kółkach. Na motorze będę jeździł (przyznam się, że juz trochę jeździliśmy) z panną i wiem, że prawdopodobnie na przyszły sezon będę potrzebował czegoś mocniejszego.... Gieniek daje nam na razie mnóstwo frajdy, nawet te 60km/h cieszy niemiłosiernie, ale po egzaminie, już na trasy poza miasto we dwoje jest trochę ryzykowny (mało mocy na wyprzedzanie, a samemu być wyprzedanym przez tiry też nie jest przyjemnym.) Więc do rzeczy... - dwóch pasażerów, kierowca 180cm i 80kg, pasażer ok 160cm i 54kg wagi, w sumie ok. 135kg wagi... - wygodne siedzisko, zarówno dla kierowcy jak i pasażera (nie chcę, aby przez całą drogę pasażer "leżał" cały czas na moich plecach) - kwota do ok 8500 PLN - nie jestem fanem ścigaczy, lubię raczej motory typu 'naked' w klasycznym stylu (choppery odpadają - poza oczywiście GN 250 - ten jest po prostu piękny -;)) - miasto plus turystyka. Miasto to oczywiste, mieszkam w jednym z większych w Polsce, więc manewry w korkach mnie nie ominą. Poza tym dojazdy do pracy i po prostu wycieczki wieczorami ;-) Turystyka - w tygodniu okolice miasta, w weekendy wypady po Polsce. Chodzi o to, że nie interesuje nas (przynajmniej na razie) turystyka długodystansowa, poza granice kraju. Ot, wypad na mazury czy nad morze. - relatywnie niewielkie spalanie - dobra dostępność części i niewielkie koszty serwisowania... W zasadzie podobają mi się bardzo dwa motory: - Honda CB600 (ewentualnie CB 500) - Yamaha Fazer 600 Czytałem juz trochę na temat tych motorów, ale dalej nie wiem co wybrać. Wiadomo, dosiądę dwóch, ale chciałbym zgromadzić najpierw kilka informacji. Najbardziej skłaniam się w stronę CB 600 - wygląda extra i posiada doskonały silnik, bardzo dynamiczny juz od 3000 obr - tu wygrywa chyba Honda. Wiem jednak, że CB600 sporo pali (niestety), tu chyba wygrywa fazer... Poza tym sporo osób pisało, że fazer jest bardziej uniwersalny - ile w tym prawdy? Który motocykl będzie lepszy dla dwóch osób? Prędkości 200km mnie nie interesują! Chodzi o to, żebym w trasie mógł bez większego ryzyka wyprzedzić tira pędzącego 100km/godz. I żeby 2 osobom po prostu wygodnie się jechało (oczywiście z kuframi). W mieście tez musi być wygodny i łatwo przeciskać się w korkach... Proszę tez wziąć pod uwagę, że motor ten kupię jak będę miał juz pewne doświadczenie (niewielkie jednakze, ale jeżdzę ostrożnie), będzie to mój drugi sprzęt i, jak na razie, ostatni. Musi wystarczyc na dwie osoby i na kolejne lata. Wygoda jazdy w dwie osoby (miasto + krajowa turystyka) i osiągi (elastyczność silnika przy dwóch osobach na pokładzie) są priorytetowe... CB500/600, Fazer 600 czy coś innego? Pozdrawiam i liczę na Waszą pomoc. Bartek. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Vatzeque Opublikowano 26 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 26 Maja 2010 Za 8500 CB 600F? Jeden z pierwszych Hornetów. Coś się powinno dać znaleźć, ale się naszukasz za ładnym modelem. Fazer będzie lepszy na wypady we dwoje; z owiewką (komfort, lepsza aerodynamika), dobrymi hamulcami. Silnik i osiągi to jeden czort czy Hornet, czy Fazer ta sama pojemność, moc, a moment też pewnie w podobnych zakresach. "Fajny ciąg" w 600-tce 4R przy 3000obr./min to bujda. Zabawa zaczyna się dopiero powyżej 6000obr./min. Cytuj Szkolenia motocyklowe, Żory Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
W-max Opublikowano 26 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 26 Maja 2010 Kolego jak chcesz fajny ciąg od 3 rpm, to kup diesla, nalepiej dużego na czterech kołach. Zrzucam to na karb Twojego małego doświadczenia, ale już kilka razy na tym forum się spotkałem z takimi życzeniami. Jeśli silnik motocyklowy ma czerwone pole przy powiedzmy 12-14tys, to nie poto aby go dusić poniżej 4rech rpm. Dotyczy to szczegónie wszyskich sportów i mniejszych pojemności (do 600ccm). PS. Jeśli na swoje pierwsze moto planujesz Horneta, czy Fazera to uwierz mi mocy będziesz miał pod dostatkiem (o ile nie za dużo). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ryto Opublikowano 27 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2010 (edytowane) Dieslem jeżdżę codziennie - pytałem o dwa kółka, a konkretnie o dwa modele motocykli... Ponad to nie planuję zakupu 600 na pierwszy motocykl - będzie to drugi i przez dłuższy czas jedyny. Mimo wszystko nie chcę niczego powyżej 600. Dlatego chcę wybrać dobrze. Ja rozumiem, że trochę długi post napisałem, ale jak ktoś nie przeczytał do końca... Co do tych 3000obr - wyczytałem to w internecie w jakimś artykule o Hondzie CB600 i chciałem tylko poznać wasze zdanie - nie ma co się denerwować... Prawdopodobnie zdecyduję się na Fazera od 2000roku. Chyba, że pierwsza trafi się CB600 z owiewką. Ale rozumiem, że do wersji bez owiewki mozna ją dokupić osobno? Pozdrawiam. Edytowane 27 Maja 2010 przez ryto Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jeszua Opublikowano 27 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2010 Chyba, że pierwsza trafi się CB600 z owiewką. Ale rozumiem, że do wersji bez owiewki mozna ją dokupić osobno? zależy co rozumieć pod pojęciem owiewki. jeśli konstrukcję fabryczną, jaką ma cb600f (cb600sf? nie znam symbolu, mało popularna wersja), to nie dokupisz - tzn. można, ale do zmiany byłaby całość z lampą, zegarami, itp. jeśli do nakeda chciałbyś tylko dołożyć akcesoryjną owiewkę (szybę), to nie ma problemu. aczkolwiek nie będzie to ten sam efekt w czasie jazdy. chcąc mieć owiewkę lepiej celować w model w nią fabrycznie wyposażony co do własności silnika: jeśli z 600ccm wyciągnięto 100KM, to skądś musiano je wziąć - w dolnym zakresie silnik jest nieproporcjonalnie (w stosunku do pełnej mocy) osłabiony. więc te dynamiczne 3kobr w r4 to jakaś bujda. jeśli motocykl ma mieć w takim zakresie odejście, to albo musi mieć ponad litr w r4, albo inną konstrukcję silnika - 2 cylindry pod tym względem dają lepszy wynik. a trzy w rzędzie jeszcze lepszy... :icon_twisted: jsz Cytuj „Warunkiem istnienia dyktatury jest ciemnota tłumu, dlatego dyktatorzy bardzo o nią dbają, zawsze ją kultywują.” [R. Kapuściński] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ryto Opublikowano 27 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2010 Rozumiem, Panowie, dziękuję za pomoc. Najpierw oczywiście dosiądę jednego i drugiego, ale pewnie bardziej będę celował w fazera 600. Pozdrawiam! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.