Skocz do zawartości

CBR 1100 XX -głośna praca łańcucha po wymianie


 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Czołem,

 

ostatnio wymieniłem w swojej CBR 1100XX zestaw napędowy, założyłem łańcuch DID VM 530 i zębatki Sunstar - oryginalny wymiar. Niestety muszę stwierdzić, że nowy zestaw pracuje znacznie głośniej niż stary. Obecnie mam przejechane ok. 1000 km na nowym zestawie i nie wiem, czy coś jest nie tak. Może ktoś miał podobny przypadek?

 

 

Kopi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fabryczna,Hondy przednia zabatka ma wygluszajace gumy , natomiast Sunstar oraz zdecydowana wiekszosc zamiennikow natomiast nie,to cala przyczyna glosniejszej pracy.

 

Tak na marginesie VM to zbyt malo trwaly lancuch do tego modelu,530 zvm2 wytrzyma zdecydowanie dluzej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fabryczna,Hondy przednia zabatka ma wygluszajace gumy , natomiast Sunstar oraz zdecydowana wiekszosc zamiennikow natomiast nie,to cala przyczyna glosniejszej pracy.

 

Tak na marginesie VM to zbyt malo trwaly lancuch do tego modelu,530 zvm2 wytrzyma zdecydowanie dluzej.

 

 

Dzięki za info.,

 

przy okazji: VM 530 - to łańcuch montowany oryginalnie. Dlaczego uważasz, że jest za słaby?

 

Kopi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za info.,

 

przy okazji: VM 530 - to łańcuch montowany oryginalnie. Dlaczego uważasz, że jest za słaby?

 

Kopi

tu nie chodzi o to, że jest za słaby - tylko, że się szybciej zużyje.

zvm2 jest mocniejszy - wytrzyma dłużej (co przy momencie xx'a ma znaczenie)

 

pzdr

Edytowane przez rahu

KAPD Klub Anonimowych Piratów Drogowych
"Człowiek zbyt poważny jest strasznie śmieszny"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za info.,

 

przy okazji: VM 530 - to łańcuch montowany oryginalnie. Dlaczego uważasz, że jest za słaby?

 

Kopi

 

VM 530 nie jest lancuchem orginalnym.Jezeli motocykl mial D.I.D fabrycznie ( moze tez miec RK) to byl to 50ZVS,lancuch zblizony do zvm/zvm2 aczkolwiek rozniacy sie nieco srednica poszczegolnych czesci.

 

Jezeli kupiles moto uzywane i faktycznie mialo ono VM530 to po prostu znaczy ze lancuch juz byl zmieniany.

 

Lancuch VM ma wystarczejaca wytrzymalosc mechaniczna,tzn. nie peknie,itd ale z moich doswiadczen wynika ze w motocyklu o porownywalnym ciezarze i mocy do XX wytrzyma moze 60% tego co ZVM2,mowa o przebiegu.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lancuch VM ma wystarczejaca wytrzymalosc mechaniczna,tzn. nie peknie,itd ale z moich doswiadczen wynika ze w motocyklu o porownywalnym ciezarze i mocy do XX wytrzyma moze 60% tego co ZVM2,mowa o przebiegu.

60% to sporo - na ile klocków przy normalnym użytkowniu powinien wystarczyć. Tak mniej więcej. Nie mówi o sielankowej jeździe, ale i nie o kattingu - raczej szybka turystyka i długie dystanse. DO tej pory udało mi się zrobić 22 tys (i jeszcze miał zapas) na jednym łańcuchu (gsx600f '98 - oryginał) i jeszcze chwile by wytrzymał, ale moto się zgruzowało całkowicie

 

pzdr

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć

Mam identyczne odczucia, po wymianie na nowy napęd (sunstar+ did 530vm) w mojej Cbr f2 słychać dość głośno pracę łańcucha na zębatce zdawczej. Jeśli mówicie,że to z braku jakiś gum wytłumiających to czy ma to wpływ na prace napędu w sensie żywotność?

Pozdrawiam, Daniel

 

dodam jeszcze,że gdy przepycham moto do przodu to jest w miarę cicho ale podczas przepychania w tył jest bardzo glośno

Edytowane przez Shaman600
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

VM 530 nie jest lancuchem orginalnym.Jezeli motocykl mial D.I.D fabrycznie ( moze tez miec RK) to byl to 50ZVS,lancuch zblizony do zvm/zvm2 aczkolwiek rozniacy sie nieco srednica poszczegolnych czesci.

 

Jezeli kupiles moto uzywane i faktycznie mialo ono VM530 to po prostu znaczy ze lancuch juz byl zmieniany.

 

Lancuch VM ma wystarczejaca wytrzymalosc mechaniczna,tzn. nie peknie,itd ale z moich doswiadczen wynika ze w motocyklu o porownywalnym ciezarze i mocy do XX wytrzyma moze 60% tego co ZVM2,mowa o przebiegu.

 

Dzięki za wyjaśnienie,

 

motocykl kupiłem w Niemczech od pierwszego właściciela z oryginalnym przebiegiem i oryginalny łańcuch wytrzymał 36 tys. km; poza tym to był RK - aż nie chciało mi się wierzyć, ponieważ dotychczas byłem przekonany, że Honda montuje tylko DID. Według katalogu LARSSON (tak powiedzieli mi w sklepie) właśnie DID VM 530 to odpowiednik oryginału a ZVM2 530 to łańcuch hiperwzmocniony.

Ale nawet jeśli ten obecnie założony VM wytrzyma tylko 60 % to i tak wychodzi ok. 20 tys. km - dla mnie zadowalająco!

 

pozdrawiam

 

Kopi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...