BORYS69 Opublikowano 7 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2013 BORYS69 dzięki za odpowiedź, zatem sprężyna zostaje. A tarcze jakie kupić te droższe czy te tańsze? Na allegro są dwa rodzaje i nie wiem co wybrać. Ja zawsze kupowałem tańsze chyba NHC, w ROYALU po wymianie zrobiłem ok. 15 tyś.km i zmieniłem na VENTURE, którą po wymianie do tej pory zrobiłem też ok. 15 tyś bez żadnych problemów. Nie wiem czym różnią się tarcze drogie od tanich, pewnie żywotnością, ale to sprawdzę za jakiś czas gdyż na fabrycznych tarczkach ROYAL zrobił 48tyś a VENTURA ok.43tyś. pozdr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
forrest2000 Opublikowano 8 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 8 Stycznia 2013 (edytowane) Andrzejku! Z tego co piszesz (uślizg przy hamowaniu na Dunlopie) nie korzystasz zbyt czesto z nożnego hamulca. Dunlop bardzo dobrze sprawuje sie na suchej i mokrej nawierzchni i dlatego tak lubie bardzo te opony. W chwili obecnej mam bridgestona z przodu i dunlopa z tyłu. Brudgestona mam od 2008 roku (fabryczny) i śmigam na nim do dzisiaj. dunlop poszedł do tyłu bo pierwszy właściciel miał "zapalenie nadgarstka" i zwinął bieżnik na oryginalnym Brigestonie. Ale do rzeczy. Ja równiez miałem 3 uslizgi pomimo tego, że mamy dedykowane opony. Ventka jest bardzo ciężka i dlatego musimy hamować oboma hamulcami jednocześnie. W przeciwnym razie mocny hamulec blokuje koło przednie i żadna opona na świecie nie zda egzaminu przy takich manewrach. Ja swój trzeci uślizg zakonczyłem szlifując asfalt a to z tego powodu, że nie korzystałem z tylnego hamulca przy hamowaniu awaryjnym. Przy tej masie musimy zawsze hamować oboma jednocześnie. Moje poprzednie moto (yamaha Virago) miała dunlopy (kilkunastoletnie !) i w ramah testu objechały jeszcze Shiravę pomimo drobnych peknięc na bokach ze starości. Potem dostała nowe dunlopy. Byłem zaskoczony tak dobrym ich zachowaniem pomimo ich wieku na mokrej nawierzchni i dlatego do tej pory bardzo lubie dunlopy.Dariow! Royal Star ma tak potęznie mocny alternator, że nawet jak zamontujesz light bary tylnie, boczne, przednie i górne :biggrin: pociagnie bez problemu, dlatego ja bym nawet nie bawił sie w podłączanie włącznika light barów, tylko zamocowałbym je na stałe do lampy głównej.Maniek. Nie zdejmuj linek gazu i sprzęgła a kierownicę połuż po jej odkręceniu na baku na ręczniku. Przy odkręcaniu kierownicy trzymaj ją bo ma tendencje po poluzowaniu śrub przekręcenia się na bak co może skutkowac jego delikatnym wgnieceniem (strona manetki sprzegła). Przymocuj kierownicę sznurkami do baku Ventki aby Ci nie spadła i wymontuj łożyska główki ramy. Mi również niektóre śruby sprawiały problem (były bardzo zapieczone) dlatego zastosuj długie ramię na kluczach. Imbusy odkręcaj w metalowej rurce bo lubią odbic i "dac po łapach" :laugh: Edytowane 8 Stycznia 2013 przez forrest2000 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maciejka 750 Opublikowano 9 Stycznia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Stycznia 2013 jeśli można dwa słowa na temat opon , aktualnie mam załozone " metzeler " na oba koła i kilka poślizgów za sobąmotocykl z obciążeniem i bez, hamowanie awaryjne zawsze na oba hamulce idzie prosto i równo na zablokowanych kołach, masa ma swoje zaletyoczywiście bez pasażera który akurat się kręciprzerobiłem kilka firm oponiarskich opinie zachowam dla siebie ale stan opon to bardzo ważna sprawa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
harbuz Opublikowano 9 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 9 Stycznia 2013 Skoro na allegro sprzedają filtry paliwa do naszych Ventek, to pytanie moje brzmi, gdzie on jest założony? W serwisówce nie znalazłem i na forum w szukajce też nie. Chyba, że czegoś takiego brak? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mosiu Opublikowano 9 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 9 Stycznia 2013 jeśli można dwa słowa na temat opon , aktualnie mam załozone " metzeler " na oba koła i kilka poślizgów za sobąz obciążeniem i bez, hamowanie awaryjne zawsze na oba hamulce idzie prosto i równo na zablokowanych kołach Witam Ja mam dedykowane do Ventki Dunlopy 2008 rok i przejechane 26 000 mil - przednia jeszcze ok, tylna w gorszym stanie(Ale znów jest okrągła bo miałem okazję poszlifować boki na alpejskich winklach:)). W tym roku wymienię na nowe i zostanę przy Dunlopach, czyli tyle opinii ilu użytkowników :)Ważne tylko by w oznaczeniu tylnej opony były dwie literki B - jako oznaczenie opon do ciężkich motocykli Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
andrej.p Opublikowano 9 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 9 Stycznia 2013 (edytowane) witamdzieki za wzyskie opinie- napewno zakupie dunlop ale sa z oznaczeniem 404 i k 525 to ktore z tych modeli zamowic -prosze o porade ruznia sie bieznikiem ale co wiecej to sie nieznam Edytowane 9 Stycznia 2013 przez andrej.p Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BORYS69 Opublikowano 10 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2013 (edytowane) Skoro na allegro sprzedają filtry paliwa do naszych Ventek, to pytanie moje brzmi, gdzie on jest założony? W serwisówce nie znalazłem i na forum w szukajce też nie. Chyba, że czegoś takiego brak? Witam Siedząc okrakiem na VENTURCE pod lewym półdupkiem znajduje się pokrywka z dwoma śrubami. Należy odkręcić jedną z nich, chyba tę dalej od silnika ( druga jest dla picu ) i delikatnie pociągnąć za pokrywkę celem jej odczepienia od następnej płaskiej pokrywki z otworami na bolce od pierwszej pokrywki. :blink: Filtr paliwa znajduje się za tą płaską pokrywką i połączony jest przewodem paliwowym który biegnie do pompki paliwowej znajdującej się za pierwszą pokrywką. :blink: (ale zamieszałem :biggrin: ). Widać go dobrze z góry przed akumulatorem po zdjęciu siedzenia kierowcy. pozdr. Edytowane 10 Stycznia 2013 przez BORYS69 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Marsinus Opublikowano 10 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2013 Chłopaki a ja wracam do sprzęgła bo mam rebus na allegro są tarcze sprzęgła ale tylko do rocznika 1996-2001. Do nowszych modeli nie ma :banghead: Czy ktoś się orientuje czy te, które są będą pasować do Tour Deluxe'a z 2005? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BORYS69 Opublikowano 10 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2013 (edytowane) Chłopaki a ja wracam do sprzęgła bo mam rebus na allegro są tarcze sprzęgła ale tylko do rocznika 1996-2001. Do nowszych modeli nie ma :banghead: Czy ktoś się orientuje czy te, które są będą pasować do Tour Deluxe'a z 2005? Ja wymieniałem tarcze w ROYALU z 1998r. następnie w VENTURCE z 2006r. i tarcze były identyczne. Żeby mieć 100%pewność rozbierz sprzęgło, zmierz tarczki, porównaj z wymiarami np. z http://moto.allegro....2921881861.html, Jeżeli się zgadza to masz tarczki. Pamiętaj że ostatnia tarczka ma inny wymiar wewnętrzny od pozostałych.Jeżeli nie to zawsze można poprosić sprzedawcę o podanie rozmiarów. Bo rozmiar jest ważny :blush: :cool: :biggrin: pozdr. Edytowane 10 Stycznia 2013 przez BORYS69 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
harbuz Opublikowano 12 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2013 Wracam do tematu opon. Muszę zakupić nową szt. na przód. Moje pytanie jest takie, gdzie doczytam , że opona jest na front, lub tył? Wpisuję symbol Dunlopa i wyskakuję front, lub tył. Może to nie ma znaczenia co jest gdzie? Symbol się zgadza i wszystko na ten temat.Dzięki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dariow Opublikowano 12 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2013 Harbuz ja też jestem na kupie kompletu opon do swojego Tour deluxa, nie wiem jak w Venturze ale u mnie według instrukcji obsługi powinny być oponyprzód 150/80 16M/C 71Htył 150/90 B15M/C 74Hwychodzi że są inne, ja wybrałem Dunlopy D404 z białym pasem i szukając takich opon na oponeo zawsze jest opisane (rysunek motocykla) czy to jest opona na przód czy na tył, czy bezdętkowa czy z dętką Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BORYS69 Opublikowano 12 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2013 Wracam do tematu opon. Muszę zakupić nową szt. na przód. Moje pytanie jest takie, gdzie doczytam , że opona jest na front, lub tył? Wpisuję symbol Dunlopa i wyskakuję front, lub tył. Może to nie ma znaczenia co jest gdzie? Symbol się zgadza i wszystko na ten temat.Dzięki. Wszystkie informacje i oznaczenia opon motocyklowych znajdują się tu http://www.oponeo.pl/artykul/budowa-i-oznaczenia-opon-motocyklowych pozdr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Marsinus Opublikowano 12 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2013 harbuzowi chodziło zapewne o to, że taka oponę 150/80 16M/C 71H można dostać na tył i na przód. Nie wiem czym się różnią ale skoro jest potrzebna na przód to kupić musi na przód właśnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dariow Opublikowano 12 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2013 Marsinus a ty na jakich jeździsz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
harbuz Opublikowano 13 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia 2013 Harbuz ja też jestem na kupie kompletu opon do swojego Tour deluxa, nie wiem jak w Venturze ale u mnie według instrukcji obsługi powinny być oponyprzód 150/80 16M/C 71Htył 150/90 B15M/C 74Hwychodzi że są inne, ja wybrałem Dunlopy D404 z białym pasem i szukając takich opon na oponeo zawsze jest opisane (rysunek motocykla) czy to jest opona na przód czy na tył, czy bezdętkowa czy z dętką Model to wiem, jaki ma być. Co prawda to na tył mam michelina. Kupiłem z pierwszej ręki i dlatego nie jest to dunlop. Chodziło mi o to czy jest różnica między oponą na przód i tył? Pytam tylko dlatego, że miałem np. w marudzie opony haidenau. Niemiecki produkt. Dość dobry. Są na alegro, ale nie piszę czy przód, lub tył? Zresztą chyba sobie odpuszczę, bo jednak też podoba mi się z białym pasem więc temat zamykam. Jutro odbieram swoją dziewczynę z serwisu :biggrin: . 5 miesięcy w celibacie. Muszę kupić oponę, filtr, olej, no i jeszcze cb radio muszę przestroić, bo założyłem interkomy z Łodzi. Roboty na kilka popołudni i kilka dobrych piwek. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.