Skocz do zawartości

Yamaha Royal Venture, wątek użytkowników


maciejka 750
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

BORYS69 dzięki za odpowiedź, zatem sprężyna zostaje. A tarcze jakie kupić te droższe czy te tańsze? Na allegro są dwa rodzaje i nie wiem co wybrać.

 

Ja zawsze kupowałem tańsze chyba NHC, w ROYALU po wymianie zrobiłem ok. 15 tyś.km i zmieniłem na VENTURE, którą po wymianie do tej pory zrobiłem też ok. 15 tyś bez żadnych problemów. Nie wiem czym różnią się tarcze drogie od tanich, pewnie żywotnością, ale to sprawdzę za jakiś czas gdyż na fabrycznych tarczkach ROYAL zrobił 48tyś a VENTURA ok.43tyś.

 

pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Andrzejku! Z tego co piszesz (uślizg przy hamowaniu na Dunlopie) nie korzystasz zbyt czesto z nożnego hamulca. Dunlop bardzo dobrze sprawuje sie na suchej i mokrej nawierzchni i dlatego tak lubie bardzo te opony. W chwili obecnej mam bridgestona z przodu i dunlopa z tyłu. Brudgestona mam od 2008 roku (fabryczny) i śmigam na nim do dzisiaj. dunlop poszedł do tyłu bo pierwszy właściciel miał "zapalenie nadgarstka" i zwinął bieżnik na oryginalnym Brigestonie. Ale do rzeczy. Ja równiez miałem 3 uslizgi pomimo tego, że mamy dedykowane opony. Ventka jest bardzo ciężka i dlatego musimy hamować oboma hamulcami jednocześnie. W przeciwnym razie mocny hamulec blokuje koło przednie i żadna opona na świecie nie zda egzaminu przy takich manewrach. Ja swój trzeci uślizg zakonczyłem szlifując asfalt a to z tego powodu, że nie korzystałem z tylnego hamulca przy hamowaniu awaryjnym. Przy tej masie musimy zawsze hamować oboma jednocześnie. Moje poprzednie moto (yamaha Virago) miała dunlopy (kilkunastoletnie !) i w ramah testu objechały jeszcze Shiravę pomimo drobnych peknięc na bokach ze starości. Potem dostała nowe dunlopy. Byłem zaskoczony tak dobrym ich zachowaniem pomimo ich wieku na mokrej nawierzchni i dlatego do tej pory bardzo lubie dunlopy.

Dariow! Royal Star ma tak potęznie mocny alternator, że nawet jak zamontujesz light bary tylnie, boczne, przednie i górne :biggrin: pociagnie bez problemu, dlatego ja bym nawet nie bawił sie w podłączanie włącznika light barów, tylko zamocowałbym je na stałe do lampy głównej.

Maniek. Nie zdejmuj linek gazu i sprzęgła a kierownicę połuż po jej odkręceniu na baku na ręczniku. Przy odkręcaniu kierownicy trzymaj ją bo ma tendencje po poluzowaniu śrub przekręcenia się na bak co może skutkowac jego delikatnym wgnieceniem (strona manetki sprzegła). Przymocuj kierownicę sznurkami do baku Ventki aby Ci nie spadła i wymontuj łożyska główki ramy. Mi również niektóre śruby sprawiały problem (były bardzo zapieczone) dlatego zastosuj długie ramię na kluczach. Imbusy odkręcaj w metalowej rurce bo lubią odbic i "dac po łapach" :laugh:

Edytowane przez forrest2000
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeśli można dwa słowa na temat opon , aktualnie mam załozone " metzeler " na oba koła i kilka poślizgów za sobą

motocykl z obciążeniem i bez, hamowanie awaryjne zawsze na oba hamulce idzie prosto i równo na zablokowanych kołach, masa ma swoje zalety

oczywiście bez pasażera który akurat się kręci

przerobiłem kilka firm oponiarskich opinie zachowam dla siebie ale stan opon to bardzo ważna sprawa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeśli można dwa słowa na temat opon , aktualnie mam załozone " metzeler " na oba koła i kilka poślizgów za sobą

z obciążeniem i bez, hamowanie awaryjne zawsze na oba hamulce idzie prosto i równo na zablokowanych kołach

 

Witam Ja mam dedykowane do Ventki Dunlopy 2008 rok i przejechane 26 000 mil - przednia jeszcze ok, tylna w gorszym stanie(Ale znów jest okrągła bo miałem okazję poszlifować boki na alpejskich winklach:)). W tym roku wymienię na nowe i zostanę przy Dunlopach, czyli tyle opinii ilu użytkowników :)

Ważne tylko by w oznaczeniu tylnej opony były dwie literki B - jako oznaczenie opon do ciężkich motocykli

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro na allegro sprzedają filtry paliwa do naszych Ventek, to pytanie moje brzmi, gdzie on jest założony? W serwisówce nie znalazłem i na forum w szukajce też nie. Chyba, że czegoś takiego brak?

 

Witam

 

Siedząc okrakiem na VENTURCE pod lewym półdupkiem znajduje się pokrywka z dwoma śrubami. Należy odkręcić jedną z nich, chyba tę dalej od silnika ( druga jest dla picu ) i delikatnie pociągnąć za pokrywkę celem jej odczepienia od następnej płaskiej pokrywki z otworami na bolce od pierwszej pokrywki. :blink: Filtr paliwa znajduje się za tą płaską pokrywką i połączony jest przewodem paliwowym który biegnie do pompki paliwowej znajdującej się za pierwszą pokrywką. :blink: (ale zamieszałem :biggrin: ). Widać go dobrze z góry przed akumulatorem po zdjęciu siedzenia kierowcy.

 

pozdr.

Edytowane przez BORYS69
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chłopaki a ja wracam do sprzęgła bo mam rebus na allegro są tarcze sprzęgła ale tylko do rocznika 1996-2001.

 

Do nowszych modeli nie ma :banghead:

 

Czy ktoś się orientuje czy te, które są będą pasować do Tour Deluxe'a z 2005?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chłopaki a ja wracam do sprzęgła bo mam rebus na allegro są tarcze sprzęgła ale tylko do rocznika 1996-2001.

 

Do nowszych modeli nie ma :banghead:

 

Czy ktoś się orientuje czy te, które są będą pasować do Tour Deluxe'a z 2005?

 

Ja wymieniałem tarcze w ROYALU z 1998r. następnie w VENTURCE z 2006r. i tarcze były identyczne. Żeby mieć 100%pewność rozbierz sprzęgło, zmierz tarczki, porównaj z wymiarami np. z http://moto.allegro....2921881861.html, Jeżeli się zgadza to masz tarczki. Pamiętaj że ostatnia tarczka ma inny wymiar wewnętrzny od pozostałych.

Jeżeli nie to zawsze można poprosić sprzedawcę o podanie rozmiarów. Bo rozmiar jest ważny :blush: :cool: :biggrin:

 

pozdr.

Edytowane przez BORYS69
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wracam do tematu opon. Muszę zakupić nową szt. na przód. Moje pytanie jest takie, gdzie doczytam , że opona jest na front, lub tył? Wpisuję symbol Dunlopa i wyskakuję front, lub tył. Może to nie ma znaczenia co jest gdzie? Symbol się zgadza i wszystko na ten temat.

Dzięki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Harbuz ja też jestem na kupie kompletu opon do swojego Tour deluxa, nie wiem jak w Venturze ale u mnie według instrukcji obsługi powinny być opony

przód 150/80 16M/C 71H

tył 150/90 B15M/C 74H

wychodzi że są inne, ja wybrałem Dunlopy D404 z białym pasem i szukając takich opon na oponeo zawsze jest opisane (rysunek motocykla) czy to jest opona na przód czy na tył, czy bezdętkowa czy z dętką

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wracam do tematu opon. Muszę zakupić nową szt. na przód. Moje pytanie jest takie, gdzie doczytam , że opona jest na front, lub tył? Wpisuję symbol Dunlopa i wyskakuję front, lub tył. Może to nie ma znaczenia co jest gdzie? Symbol się zgadza i wszystko na ten temat.

Dzięki.

 

Wszystkie informacje i oznaczenia opon motocyklowych znajdują się tu http://www.oponeo.pl/artykul/budowa-i-oznaczenia-opon-motocyklowych

 

pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

harbuzowi chodziło zapewne o to, że taka oponę 150/80 16M/C 71H można dostać na tył i na przód. Nie wiem czym się różnią ale skoro jest potrzebna na przód to kupić musi na przód właśnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Harbuz ja też jestem na kupie kompletu opon do swojego Tour deluxa, nie wiem jak w Venturze ale u mnie według instrukcji obsługi powinny być opony

przód 150/80 16M/C 71H

tył 150/90 B15M/C 74H

wychodzi że są inne, ja wybrałem Dunlopy D404 z białym pasem i szukając takich opon na oponeo zawsze jest opisane (rysunek motocykla) czy to jest opona na przód czy na tył, czy bezdętkowa czy z dętką

 

 

Model to wiem, jaki ma być. Co prawda to na tył mam michelina. Kupiłem z pierwszej ręki i dlatego nie jest to dunlop. Chodziło mi o to czy jest różnica między oponą na przód i tył? Pytam tylko dlatego, że miałem np. w marudzie opony haidenau. Niemiecki produkt. Dość dobry. Są na alegro, ale nie piszę czy przód, lub tył?

Zresztą chyba sobie odpuszczę, bo jednak też podoba mi się z białym pasem więc temat zamykam.

Jutro odbieram swoją dziewczynę z serwisu :biggrin: . 5 miesięcy w celibacie.

Muszę kupić oponę, filtr, olej, no i jeszcze cb radio muszę przestroić, bo założyłem interkomy z Łodzi.

Roboty na kilka popołudni i kilka dobrych piwek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...