Skocz do zawartości

Yamaha XT125


Rekomendowane odpowiedzi

Witam !

Potrzebuję kupić motocykl dla syna 16 lat - więc musi być 125cc . Wymyśliliśmy czterosów (mniej obsługowy) na szosę i w teren taki soft enduro . Wachamy się między Suzuki DR125 , Hondą XR125 lub Yamahą XT125 . Ja niestety nie mam doświadczenia w tak lekkich endurakach , może macie jakieś doświadczenia w temacie , propozycje ?

pzdr.

Marek

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

Dane mi było dosiadać tylko XT, niestety była to krótka przejażdżka.

Motorek przyjemny, lekki, dla mnie niestety troche za mały (190cm wzrostu).

 

W tej klasie motocykle są bardzo do siebie zbliżone i nie mają wielkich różnic technologicznych. Nie napisałeś, czy szukasz maszyny nowej, czy używanej.

 

Przy nowym motocyklu praktycznie liczy się tylko aspekt wizualny i to, który motocykl bardziej się "podoba".

Przu używanym kieruj się stanem technicznym, a nie marką.

 

I musisz się liczyć, że 125 4T, to dla młodego człowieka zabawka max na 1-2 lata.

 

pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zależy jakie 2T kupisz, bo jeśli softa, to obsługa nie będzie się sporo różniła od tej, o której mówisz. W dobrym, niewyczynowym enduro 2T: DT, KMX, etc. nie trzeba grzebać w silniku częściej niż co 2 sezony.

 

Jeździłem na DT125 blisko 3 lata i naprawdę inwestycji w ten motocykl nie miałem wiele. Jeśli motocykl, który chcesz nabyć będzie służył głównie do terenu, to polecam 2T - więcej mocy, mniejsza masa (wg. producenta: DT - 110, XT - 118 kg w stanie suchym), ale wszystko kosztem więszkego spalania. Jeśli moto będzie używane przeważnie w mieście, to myślę, że 4T będzie lepszym wyborem: lepsza kultura pracy, mniejsze spalanie.

 

Musisz usiąść z Synem i pogadać, czego oczekuje od motocykla. A szosowo-terenowe softy wcale nie wymagają takich kosmicznych nakładów finansowych i serwisowych, jak wyczynówki, więc o przeglądy bym się nie martwił aż tak bardzo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kmx sa troszke wadliwe , ale Dt jest niezawodny trzeba pamietac tylko o dozowniku i to tyle. a co jakis czas wiadomo filtry, olej itp.

 

jesli chodzi o 4t to jezdzilem dr 125 i musze powiedziec ze ladnie kreci. takze slynie z niezawodnosci. co prawda ma hamulec bębnowy ale z tym sie da.

 

roznica miedzy 2t (yamaha dt 125) a 4t (suzuki dr 125) jest taka ze Dt ma 30 KM a Dr ma 15 KM.

 

dr moca jest porownywalna z dt 80 lc2

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I musisz się liczyć, że 125 4T, to dla młodego człowieka zabawka max na 1-2 lata.

 

kwestia szybkości nauki, ambicji, i poglądu na jazdę enduro

 

ja mam 22lata waże 95 kg i to chyba mój 4 sezon na 80ccm 2t i w sumie nadal jestem zdania że bardziej brakuje mi umiejętności, terenów, czasu, kolegów do jazdy i kasy na paliwo niż mocy w motocyklu :D

 

no ale każdy jest inny

 

125 2t jest 100% bezobsługowa dolewasz co 1000km olej do dozownika i koniec (albo lejesz do paliwa na bieżaco)

 

takze slynie z niezawodnosci.

 

ile ludzi tyle opini w dr-kach cos było nie tak z głowicami.....

 

ja kiedyś byłem wsciekłym wrogiem 125 4t a teraz nieraz sie zastanawiam czy nie lepsza by była 125 4t od 80 2t, miałbym prawie o połowe niższe spalanie i mocniejszy dół :D

"... i ujrzal Pan prace nasza i byl zadowolony a zapytawszy o zarobki nasze usiadl i zaplakal..." list Pawla apostola do koryntian

michoa-100% stylistów bez szyku

 

http://miszczua.cba.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kwestia szybkości nauki, ambicji, i poglądu na jazdę enduro

 

ja mam 22lata waże 95 kg i to chyba mój 4 sezon na 80ccm 2t i w sumie nadal jestem zdania że bardziej brakuje mi umiejętności, terenów, czasu, kolegów do jazdy i kasy na paliwo niż mocy w motocyklu :D

 

no ale każdy jest inny

 

125 2t jest 100% bezobsługowa dolewasz co 1000km olej do dozownika i koniec (albo lejesz do paliwa na bieżaco)

ile ludzi tyle opini w dr-kach cos było nie tak z głowicami.....

 

ja kiedyś byłem wsciekłym wrogiem 125 4t a teraz nieraz sie zastanawiam czy nie lepsza by była 125 4t od 80 2t, miałbym prawie o połowe niższe spalanie i mocniejszy dół :D

 

 

 

ja bym sie nie zastanawial wcale nad zamiana 80 2t na 125 4t ;p tak jak mowisz polowa ceny na 100km :biggrin: Dr okolo 3 literkow na setke czyli niecale 15 zl i szalejesz :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

kmx sa troszke wadliwe , ale Dt jest niezawodny trzeba pamietac tylko o dozowniku i to tyle. a co jakis czas wiadomo filtry, olej itp.

 

jesli chodzi o 4t to jezdzilem dr 125 i musze powiedziec ze ladnie kreci. takze slynie z niezawodnosci. co prawda ma hamulec bębnowy ale z tym sie da.

 

roznica miedzy 2t (yamaha dt 125) a 4t (suzuki dr 125) jest taka ze Dt ma 30 KM a Dr ma 15 KM.

 

dr moca jest porownywalna z dt 80 lc2

Kur**

Powiedz miałeś kmx-a?

Jeżeli nie to na ch** piszesz że kmx awaryjny mam kmx-a już dokładnie będzie prawie 10miesięcy i od kupna kompletnie nic nie robiłem oprócz czynności eksploatacyjnych typu czyszczenie filtra powietrza itp.

Powiem ci że jeżdze z kolesiem który lata dt 125 i go spokojnie objeżdzam...

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...