SynekM Opublikowano 28 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 28 Kwietnia 2010 Witam ! Potrzebuję kupić motocykl dla syna 16 lat - więc musi być 125cc . Wymyśliliśmy czterosów (mniej obsługowy) na szosę i w teren taki soft enduro . Wachamy się między Suzuki DR125 , Hondą XR125 lub Yamahą XT125 . Ja niestety nie mam doświadczenia w tak lekkich endurakach , może macie jakieś doświadczenia w temacie , propozycje ? pzdr. Marek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Iluminat Opublikowano 29 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 29 Kwietnia 2010 Witam, Dane mi było dosiadać tylko XT, niestety była to krótka przejażdżka. Motorek przyjemny, lekki, dla mnie niestety troche za mały (190cm wzrostu). W tej klasie motocykle są bardzo do siebie zbliżone i nie mają wielkich różnic technologicznych. Nie napisałeś, czy szukasz maszyny nowej, czy używanej. Przy nowym motocyklu praktycznie liczy się tylko aspekt wizualny i to, który motocykl bardziej się "podoba". Przu używanym kieruj się stanem technicznym, a nie marką. I musisz się liczyć, że 125 4T, to dla młodego człowieka zabawka max na 1-2 lata. pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SynekM Opublikowano 29 Kwietnia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Kwietnia 2010 Hej! Iluminat dzięki za odpowiedź . Zupełnie nie mam rozeznania w endurakach . Co niektórzy mi podpowiadają 2T , ale boję się , że za dużo zachodu z obsługą , a w 4T tylko olej i filtry . pzdr. Marek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Iluminat Opublikowano 29 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 29 Kwietnia 2010 Zależy jakie 2T kupisz, bo jeśli softa, to obsługa nie będzie się sporo różniła od tej, o której mówisz. W dobrym, niewyczynowym enduro 2T: DT, KMX, etc. nie trzeba grzebać w silniku częściej niż co 2 sezony. Jeździłem na DT125 blisko 3 lata i naprawdę inwestycji w ten motocykl nie miałem wiele. Jeśli motocykl, który chcesz nabyć będzie służył głównie do terenu, to polecam 2T - więcej mocy, mniejsza masa (wg. producenta: DT - 110, XT - 118 kg w stanie suchym), ale wszystko kosztem więszkego spalania. Jeśli moto będzie używane przeważnie w mieście, to myślę, że 4T będzie lepszym wyborem: lepsza kultura pracy, mniejsze spalanie. Musisz usiąść z Synem i pogadać, czego oczekuje od motocykla. A szosowo-terenowe softy wcale nie wymagają takich kosmicznych nakładów finansowych i serwisowych, jak wyczynówki, więc o przeglądy bym się nie martwił aż tak bardzo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bobber Opublikowano 29 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 29 Kwietnia 2010 kmx sa troszke wadliwe , ale Dt jest niezawodny trzeba pamietac tylko o dozowniku i to tyle. a co jakis czas wiadomo filtry, olej itp. jesli chodzi o 4t to jezdzilem dr 125 i musze powiedziec ze ladnie kreci. takze slynie z niezawodnosci. co prawda ma hamulec bębnowy ale z tym sie da. roznica miedzy 2t (yamaha dt 125) a 4t (suzuki dr 125) jest taka ze Dt ma 30 KM a Dr ma 15 KM. dr moca jest porownywalna z dt 80 lc2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michoa Opublikowano 29 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 29 Kwietnia 2010 I musisz się liczyć, że 125 4T, to dla młodego człowieka zabawka max na 1-2 lata. kwestia szybkości nauki, ambicji, i poglądu na jazdę enduro ja mam 22lata waże 95 kg i to chyba mój 4 sezon na 80ccm 2t i w sumie nadal jestem zdania że bardziej brakuje mi umiejętności, terenów, czasu, kolegów do jazdy i kasy na paliwo niż mocy w motocyklu :D no ale każdy jest inny 125 2t jest 100% bezobsługowa dolewasz co 1000km olej do dozownika i koniec (albo lejesz do paliwa na bieżaco) takze slynie z niezawodnosci. ile ludzi tyle opini w dr-kach cos było nie tak z głowicami..... ja kiedyś byłem wsciekłym wrogiem 125 4t a teraz nieraz sie zastanawiam czy nie lepsza by była 125 4t od 80 2t, miałbym prawie o połowe niższe spalanie i mocniejszy dół :D Cytuj "... i ujrzal Pan prace nasza i byl zadowolony a zapytawszy o zarobki nasze usiadl i zaplakal..." list Pawla apostola do koryntianmichoa-100% stylistów bez szyku http://miszczua.cba.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bobber Opublikowano 29 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 29 Kwietnia 2010 kwestia szybkości nauki, ambicji, i poglądu na jazdę enduro ja mam 22lata waże 95 kg i to chyba mój 4 sezon na 80ccm 2t i w sumie nadal jestem zdania że bardziej brakuje mi umiejętności, terenów, czasu, kolegów do jazdy i kasy na paliwo niż mocy w motocyklu :D no ale każdy jest inny 125 2t jest 100% bezobsługowa dolewasz co 1000km olej do dozownika i koniec (albo lejesz do paliwa na bieżaco) ile ludzi tyle opini w dr-kach cos było nie tak z głowicami..... ja kiedyś byłem wsciekłym wrogiem 125 4t a teraz nieraz sie zastanawiam czy nie lepsza by była 125 4t od 80 2t, miałbym prawie o połowe niższe spalanie i mocniejszy dół :D ja bym sie nie zastanawial wcale nad zamiana 80 2t na 125 4t ;p tak jak mowisz polowa ceny na 100km :biggrin: Dr okolo 3 literkow na setke czyli niecale 15 zl i szalejesz :D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qba Opublikowano 29 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 29 Kwietnia 2010 głowice padały w 350 a nie w 125 imo kazda 125 zdrowa bedzie tania w eksploatacji i bezobsługowa ;] Cytuj http://czcross.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SynekM Opublikowano 30 Kwietnia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Kwietnia 2010 Witam. Zaczynam się zastanawiać nad 2T - widzę , że macie dużo racji , przemyślimy sprawę i podejmiemy decyzję. dzięki. pzdr. Marek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rafciux Opublikowano 19 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 19 Maja 2010 kmx sa troszke wadliwe , ale Dt jest niezawodny trzeba pamietac tylko o dozowniku i to tyle. a co jakis czas wiadomo filtry, olej itp. jesli chodzi o 4t to jezdzilem dr 125 i musze powiedziec ze ladnie kreci. takze slynie z niezawodnosci. co prawda ma hamulec bębnowy ale z tym sie da. roznica miedzy 2t (yamaha dt 125) a 4t (suzuki dr 125) jest taka ze Dt ma 30 KM a Dr ma 15 KM. dr moca jest porownywalna z dt 80 lc2 Kur** Powiedz miałeś kmx-a? Jeżeli nie to na ch** piszesz że kmx awaryjny mam kmx-a już dokładnie będzie prawie 10miesięcy i od kupna kompletnie nic nie robiłem oprócz czynności eksploatacyjnych typu czyszczenie filtra powietrza itp. Powiem ci że jeżdze z kolesiem który lata dt 125 i go spokojnie objeżdzam... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.