Skocz do zawartości

Yamaha XT125


Rekomendowane odpowiedzi

Witam !

Potrzebuję kupić motocykl dla syna 16 lat - więc musi być 125cc . Wymyśliliśmy czterosów (mniej obsługowy) na szosę i w teren taki soft enduro . Wachamy się między Suzuki DR125 , Hondą XR125 lub Yamahą XT125 . Ja niestety nie mam doświadczenia w tak lekkich endurakach , może macie jakieś doświadczenia w temacie , propozycje ?

pzdr.

Marek

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

Dane mi było dosiadać tylko XT, niestety była to krótka przejażdżka.

Motorek przyjemny, lekki, dla mnie niestety troche za mały (190cm wzrostu).

 

W tej klasie motocykle są bardzo do siebie zbliżone i nie mają wielkich różnic technologicznych. Nie napisałeś, czy szukasz maszyny nowej, czy używanej.

 

Przy nowym motocyklu praktycznie liczy się tylko aspekt wizualny i to, który motocykl bardziej się "podoba".

Przu używanym kieruj się stanem technicznym, a nie marką.

 

I musisz się liczyć, że 125 4T, to dla młodego człowieka zabawka max na 1-2 lata.

 

pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zależy jakie 2T kupisz, bo jeśli softa, to obsługa nie będzie się sporo różniła od tej, o której mówisz. W dobrym, niewyczynowym enduro 2T: DT, KMX, etc. nie trzeba grzebać w silniku częściej niż co 2 sezony.

 

Jeździłem na DT125 blisko 3 lata i naprawdę inwestycji w ten motocykl nie miałem wiele. Jeśli motocykl, który chcesz nabyć będzie służył głównie do terenu, to polecam 2T - więcej mocy, mniejsza masa (wg. producenta: DT - 110, XT - 118 kg w stanie suchym), ale wszystko kosztem więszkego spalania. Jeśli moto będzie używane przeważnie w mieście, to myślę, że 4T będzie lepszym wyborem: lepsza kultura pracy, mniejsze spalanie.

 

Musisz usiąść z Synem i pogadać, czego oczekuje od motocykla. A szosowo-terenowe softy wcale nie wymagają takich kosmicznych nakładów finansowych i serwisowych, jak wyczynówki, więc o przeglądy bym się nie martwił aż tak bardzo.