Marcin-NTV Opublikowano 28 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 28 Kwietnia 2010 Witam Szanownych Kolegów. W czasie zimy wymieniłem olej w lagach w moim ST1100. Mój PanEuropean jest z 1994 roku z ABS i TCS. Problem pojawił się gdy pierwszy raz wyjechałem. Moto przy przejeździe przez studzienki, garby na drodze lub wpadając w dziurę dobija do samego końca i aż cały ST podskakuje. Zalałem olej Motul 10W w ilościach tak jak w instrukcji. Moto było bardzo miękkie. Wymieniłem olej na Motul 20W. Moto zrobiło się dużżżżżoooo twardsze ale przy przejeżdżaniu przez w/w nierówności też dobija do końca. Dziś troszkę znowu pogrzebałem i sprawa jest nadal ciężka. Tzn dalej dobija i jest mały skok zawieszenie - ok. 60-70 mm, a powinien być myślę ok.120mm. Wymontowałem dziś sprężyny. Lewa i prawa mają jednakową długość - po 474mm. Czyli wynika na to że to nie sprężyny,według serwisówki, no chyba że zmęczenie materiału. Rozebrałem również "antynurka" w lewej ladze. Tam wygląda wszystko ok, tzn. ornigi są całe, nie popękane, jeden jest troszkę twardy - do wymiany. Tłoczek w oprawie przesuwa się lekko. ALE ZROBIŁEM JEDEN EKSPERYMENT - zmontowałem z powrotem całe zawieszenie ale nie zalałem oleju i w takim stanie go pobujałem. Efekt jest taki iż nie dobija i bardzo dużo zwiększył się skok zawieszenia. Myślałem też o tulejce w prawej ladze regulującej przepływ oleju, ale nie wiem do końca czy to może być przyczyną, ponieważ zalewają olej 10W i później 20W oprócz twardszej pracy nic się nie zmieniło i dalej dobijało. Czyli wynika chyba że ta tuleja też nie jest przyczyną bo po zalaniu oleju gęstego 20W przy zużytej tuleji powinno się poprawić, prawda ? Poradźcie, co dalej z tym zrobić ? Pozdrawiam Marcin Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 28 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 28 Kwietnia 2010 Wymienić sprężyny na progresywne akcesoryjne. Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marcin-NTV Opublikowano 28 Kwietnia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Kwietnia 2010 Wymienić sprężyny na progresywne akcesoryjne. Witam. Dziękuję za szybka odpowiedź. Nie jestem przekonany czy to sprężyny. Tak w ogóle to tam są założone sprężyny progresywne. Problem jest w tym iż po złożeniu zawieszenia i nie nalaniu oleju - zawieszenie ma duży skok i nie dobija. Natomiast jak wleję olej skok się zmniejsza i zawieszenie dobija. Pozdrawiam Marcin Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piter 1600 Opublikowano 28 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 28 Kwietnia 2010 Spróbuj zalać olej 10W,20W może być za gęsty. Cytuj 2008Chorwacja 4530km 2009Chorwacja Czarnogóra 4480km 2010Czarnogóra Chorwacja 4550km 2010Czarnogóra Grecja 5100km2012Macedonia Albania 4600km 2013Włochy Sycylia 6000km 2014Czarnogóra Albania 4490km 2015 Rumunia Bułgaria.4750km 2016Serbia Czarnogóra 4550km2017 Dagestan 8500km2018 Toskania 4500 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 28 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 28 Kwietnia 2010 Witam. Dziękuję za szybka odpowiedź. Nie jestem przekonany czy to sprężyny. Tak w ogóle to tam są założone sprężyny progresywne. Problem jest w tym iż po złożeniu zawieszenia i nie nalaniu oleju - zawieszenie ma duży skok i nie dobija. Natomiast jak wleję olej skok się zmniejsza i zawieszenie dobija. Pozdrawiam Marcin Poskładaj zgodnie z instrukcją jeszcze raz. Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marcin-NTV Opublikowano 28 Kwietnia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Kwietnia 2010 Poskładaj zgodnie z instrukcją jeszcze raz. Zawieszenie zostało złożone zgodnie z serwisuwką - jest na 100% dobrze. Co do oleju to czy zalałem 10W czy 20W, różnica w pracy owszem była ale i tu i tu moto dobija. Pozdrawiam Marcin Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
konrad1f Opublikowano 28 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 28 Kwietnia 2010 fabrycznie jest bodajże 5W Cytuj Zestaw naprawczy zacisku hamulcowego Brembo BMW R850 R1100 K1200 K100 K1 K1100 https://allegro.pl/oferta/zestaw-naprawczy-zacisku-brembo-przod-bmw-r-1100-850-k-1200-gs-r-rs-s-rt-lt-14830948090 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomekd Opublikowano 28 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 28 Kwietnia 2010 Pytanie numer 1 ,ile wazysz ? Numer 2 ,jaki jest poziom oleju w lagach ? Jezeli nie mierzyles poziomu to jaka ilosci oleju zalales lagi ?.Personalnie preferuje metode na poziom jak ze jest bardziej dokladna. Zamknieta przestrzen w gornej czesci widelca ( pomiedzy poziomem oleju a zamknieciem lagi) sensu stricto wytwarza poduszke powietrzna,powoduje to ze widelec jako calosc jest progresywny nawet jezeli ma zalozone "proste" sprezyny.Zmieniajac poziom oleju morzemy regulowac jego progresywnosc.Zwiekszajac poziom usztywnimy go w dolnej czesci jego skoku. Fabryczny olej to,chyba,10wt,zalej do fabrycznego poziomu.Jezeli w dalszym ciagu bedzie dobijac to podnies poziom o 10mm ( wiecej oleju).Jezeli to nie pomoze nalezy uzyc twardsze sprezyny. Poziom oleju w widelcu mierzymy bez sprezyn,widelec dobrze przepompowany ( w celu pozbycie sie babelkow powietrza), maksymalne ugiecie,mierzymy od gornej krawedzi lagi. Ilosc oraz poziom oleju ABS model and earlier : http://www.pan-europe.utvinternet.ie/guides/fork_oil.htm Wyglada na to ze pisza zeby uzyc 5-7w. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marcin-NTV Opublikowano 3 Maja 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Maja 2010 Witam. Dziękuję wszystkim za wskazówki. Ja ważę 88kg. Faktycznie, kupię olej 5w i zaleję zgodnie z instrukcją kolegi - mierząc na miarkę. Zobaczę co wyjdzie i dam znać. Pozdrawiam Marcin Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
konrad1f Opublikowano 3 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 3 Maja 2010 osobiście zalewam strzykawką (ostatnio największą jaką udało mi się kupić w aptece to 60cm3) jako, że jest to dla mnie mniej problemowa metoda Cytuj Zestaw naprawczy zacisku hamulcowego Brembo BMW R850 R1100 K1200 K100 K1 K1100 https://allegro.pl/oferta/zestaw-naprawczy-zacisku-brembo-przod-bmw-r-1100-850-k-1200-gs-r-rs-s-rt-lt-14830948090 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.