Skocz do zawartości

YAMAHA YZF R6 vs SUZUKI GSX-R 600


Rekomendowane odpowiedzi

Panowie prosil bym was o male porownanie r6 i suzuki GSXR co jest lepsze wygodniejsze, czym lepiej wchodzic w zakrety cos, o zawieszeniu i jakie koszty ekspleatacji tez wazne i jak z czesciami .Nie znam sie na internecie i trudno mi wyszukac wlasnie tych informacji. Jesli nie dostane pomocy prosze linki do archiwm bo nie potrafie tego znalesc a mysle ze ten temat mogl juz byc poruszany.

 

 

POZDRAWIAM

Edytowane przez zbigniew77
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Poniżej podaję kilka watków o podobnej tematyce, wyszukanie ich zajęło mi 2 minuty.

Na górze strony pod napisem "Forum Motocyklistów" jest zakładka "Szukaj" wystarczy w nią kliknąć i wpisać szukane słowo.

 

http://forum.motocyklistow.pl/index.php?sh...54&hl=Yamaha+r6

 

http://forum.motocyklistow.pl/index.php?sh...36&hl=Yamaha+r6

 

http://forum.motocyklistow.pl/index.php?sh...20&hl=Yamaha+r6

 

http://forum.motocyklistow.pl/index.php?sh...690&hl=gsxr+600

 

http://forum.motocyklistow.pl/index.php?sh...378&hl=gsxr+600

 

Pozdrawiam

Januszm

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 miesięcy temu...

Witam.

Od pewnego czasu jeżdzę dużym skuterem Yamaha Majesty 250 '01. Myślę o kupnie innego, większego motocykla.

Zastanawiam się nad Yamaha R6 99-05 (który rocznik lepszy?) i Suzuki GSX-R 600 2005.

Proszę o pomoc w wyborze motocykla.

 

Pozdrawiam :icon_biggrin:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Skuter to nie motocykl

2...więc jakim motocyklem miałes okazje poruszac sie do tej pory , przymierzałes sie do czegos?

3.Jaka gotówka wchodzi w gre.

Kochany pamiętniczku , właśnie spadł śnieg . I dlatego postanowiłem sobie kupić nowy motocykl :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeździlem obami sprzetami. Obecnie mam R6 z 2001 roku z przebiegm 30 tys km. Narazie zrobilem tylko 1000 km z braku czasu. Jako najwiekszy minus to shimmy, ktore bardzo czesto czuc na nierownosciach. Od mniej wiecej 140 km/h. Pozycja jest calkiem jednak od 100 km czuc delikatny bol karku. Nie spotkalem sie z problemem drugiego biegu, wszystko chodzi pieknie i rowno. Spalanie z tego co wyliczylem wychodzi kolo 10 litrow. No ale cos za cos. Mam ja na handel + faktury za 7 tys zł na dodatki itd itp.

 

Jesli chodzi o suzuki to mialem K4 i pozycja jest nieco gorsza bo bardziej lezysz za to nie spotkalem problemu shimmy. R6 ma przyjemniejszy odglos silnika na sportowym wydechu jak Gixerek.

Suze mozna z tego rocznika wyrwac smialo za 18 tys w przepiekny stanie ale trzeba sie na szukac.

Edytowane przez RaY

Motocykle to nie wszystko, ale bez nich wszystko jest niczym...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeździlem obami sprzetami. Obecnie mam R6 z 2001 roku z przebiegm 30 tys km. Narazie zrobilem tylko 1000 km z braku czasu. Jako najwiekszy minus to shimmy , ktore bardzo czesto czuc na nierownosciach. Od mniej wiecej 140 km/h. Pozycja jest calkiem jednak od 100 km czuc delikatny bol karku. Nie spotkalem sie z problemem drugiego biegu, wszystko chodzi pieknie i rowno. Spalanie z tego co wyliczylem wychodzi kolo 10 litrow. No ale cos za cos. Mam ja na handel + faktury za 7 tys zł na dodatki itd itp.

Jesli chodzi o suzuki to mialem K4 i pozycja jest nieco gorsza bo bardziej lezysz za to nie spotkalem problemu shimmy. R6 ma przyjemniejszy odglos silnika na sportowym wydechu jak Gixerek.

Suze mozna z tego rocznika wyrwac smialo za 18 tys w przepiekny stanie ale trzeba sie na szukac.

 

Trochę dziwne, że ktoś przeznaczył na dodatki 7k pln a nie pomyślał o amorku skrętu :icon_eek: U mnie to była pierwsza inwestycja i dzięki temu ani razu shimmy nie uświadczyłem, co najwyżej bardzo skromne, niegoroźne jej oznaki.

 

Tak jak wspomniał przedmówca zajc wystarczy wrzucić 2 i więcej i da się zejść do 7-8l/100km :evil:

 

Pzdr

Edytowane przez KaZet
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od roku jezdze r6 z 1999r. Ogolne wraznie bardzo dobre, ale zalezy jak to moto bedzie uzywane. W miescie trzeba przyzwyczaic sie do bolacych nadgarstkow (male predkosci). Jesli chodzi o lawirowanie miedzy samochodami - daje rade. najgorzej jest zawrocic na waskiej drodze - promien skretu bardzo duzy.

 

Do turystyki raczej sie nie nadaje - sama jazda przy duzych predkosciach jest ok, z pasazerem na trasie przy jezdzie do 150km/h spalila 5,5 litra... niemniej duzo rzeczy zabrac nie mozna. A co do przebiegow i wygody na trasie - jak dla mnie jest ok. Przerwy co 200km i mozna dziennie zrobic sporo kilometrow.

 

Moto stworzone do jazdy sportowej - neizwykle poreczne w zakretach, przyspieszenia pow. 9.000 obrotow robia wrazenie.

 

Jazda z pasazerem jest ok pod warunkiem, ze pasazer nie jest "duzy" (z dziewczyna 160cm i 50kg bylo idealnie). Do tego pasazer musi umiec jezdzic jako plecak - trzymanie sie baku przy hamowaniach etc.

 

Sama pozycja na motocyklu jest w porzadku przy jezdzie powyzej 110km/h. Przy niskich predkosciach strasznie obiazone sa nadgartski, przy predkosciach powyzej 160km/h trzeba juz chowac sie za owiewkie, zeby jechac w miare komfortowo.

 

Co do awaryjnosci i eksploatacji - sporadycznie mam problem z biegami (2,3), przy czym nie jet to wypadanie biegu, a to, ze nie zawsze bieg zaskoczy. Ale to chyba wina tego, ze za lekko je wbijam. Spalanie waha sie od 5,5 na trasie (140/150 km/h) do 9 przy jezdzie pod czerwone pole. Moja r6 bierze troche oleju. W zaleznosci od jazdy to 100-200ml na 1000km. Wymiana oleju, filtra oleju, filtra powietrza, plynu w lagach w zeszlym sezonie kosztowala mnie niecale 300zl (wymienialem sam). Olej na dolewki starcza do kolejnej wymiany (4l motul).

 

W pierwszych modelach byl problem z czujnikiem cisnienia oleju - zawiesza sie, dioda pali sie nawet, gdy poziom oleju jest ok. Ale sama naprawa niedroga. Przy pieniadzach, ktore chcesz wyadac kupisz nowszy model i po problemie.

 

Reasmujac, do jazdy sportowej motocykl idealny, do dojzadow do pracy przez miasto sporadczynie, tez sporadczyne 2-3 dniowe wypady za miasto sa do zniesienia. A przyjemnosc z jazdy bezcenna...

 

r.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

straszna rozrzutnosc 99-05...

 

99-00 1 model

01-02 2 model - jezdzilem, fajny ale...

03-04 3 model - latalem 3 sezony kozak!

05 4 model - upside downy, 3-4KM wiecej

 

jesli juz to bierz 2003 +++ bo jest na wtrysku. gixxem k5 600 mialem przyjemnosc sie tylko raz przeleciec... inna geometira, inny sposob oddawania mocy ale tez fajne moto.

 

do R6 pierwszy zakup to amor skretu - bedziesz szukal to sie odezwij :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jesli chodzi o suzuki to mialem K4 i pozycja jest nieco gorsza bo bardziej lezysz

 

Niby z jakiego tytuły pozycja mocniej pochylona jest gorsza? Istotną rolę odgrywa tutaj wzrost. Jeśli ma się 180 cm wzrostu to niekoniecznie chce się mieć kierownicę pod brodą i dotykać ją kolanami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

W najbliższym czasie będę stał przed wyborem F4 (99-00) i R6 (99-00), jak wygląda różnica pod względem spalania przy dynamicznej jeździe a jak przy spokojnej? :flesje:

 

Bo jak na uczniowską kieszeń, spalanie 10L/100 km jest dość duże :crossy:

7-8L to spoko, w NSR też miałem podobne przy katowaniu :icon_mrgreen:

 

No i co wybrać - 70% przebiegów robie w mieście, raz na jakiś czas jakaś mała traska (do 200 km), chociaż planuje na wakacje przyszłe skoczyć gdzieś dalej :icon_mrgreen:

 

Pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jako najwiekszy minus to shimmy, ktore bardzo czesto czuc na nierownosciach.

 

Jasne jak słońce przy takiej geometrii podwozia jak w każdym innym motocyklu w jednym mniej w innym więcej. W GSX-R nie ma shimmy??? A może nie zauwyżałeś że ma zainstalowany amor???

 

Trochę dziwne, że ktoś przeznaczył na dodatki 7k pln a nie pomyślał o amorku skrętu :P U mnie to była pierwsza inwestycja i dzięki temu ani razu shimmy nie uświadczyłem, co najwyżej bardzo skromne, niegoroźne jej oznaki.

 

 

Akurat napisałał, że ma rachunki na 7 tys. dodatków więc nie wiadomo czy wykładał te pieniądze. A zapewne nie...

 

Do autora tematu - na pierwsze moto R6? Ja Ci polecam R1 jest szybsza, mocniejsza i bardziej "penerska".

 

Życzę Ci, żebyś żył i dał żyć innym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...