Skocz do zawartości

Sprzęgło Royal Star problem!!!!


MARIO.STAR
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Wiatam wszystkich...mam problem ze sprzęgłem w Royal Star slizgało sie wiec wymieniłem tarcze na nowe

firmy EBC i dalej to samo, zmienilismy olej na 20W40 i dalej to samo praktycznie gorzej maszyna ma przejechane 21tys mil.

Co może być problemem czy wymiana plytek sprzegłowych metalowych cos zmieni? te ktore sa nie sa zbytnio zużyte ?

Jesli ktos może doradzić proszę o informację.

[email protected]

tel 600974868

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiatam wszystkich...mam problem ze sprzęgłem w Royal Star slizgało sie wiec wymieniłem tarcze na nowe

firmy EBC i dalej to samo, zmienilismy olej na 20W40 i dalej to samo praktycznie gorzej maszyna ma przejechane 21tys mil.

Co może być problemem czy wymiana plytek sprzegłowych metalowych cos zmieni? te ktore sa nie sa zbytnio zużyte ?

Jesli ktos może doradzić proszę o informację.

[email protected]

tel 600974868

 

Jeżeli spaliłeś sprzęgło to należy wymienić cały pakiet czyli tarcze + przekładki metalowe a dodatkowo sprężyny lub jeżeli masz centralną też podlega wymianie.

Po złożeniu na nowych częściach nie ma prawa ślizgać.

Wymienić należy wszystkie łącznie z tą najgłębiej schowaną i zabezpieczoną cienutkim drutem na obwodzie zabieraka.

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tarcze trzeba moczyć w oleju przed montażem.

2008Chorwacja 4530km 2009Chorwacja Czarnogóra 4480km 2010Czarnogóra Chorwacja 4550km 2010Czarnogóra Grecja 5100km

2012Macedonia Albania 4600km 2013Włochy Sycylia 6000km 2014Czarnogóra Albania 4490km 2015 Rumunia Bułgaria.4750km 2016Serbia Czarnogóra 4550km2017 Dagestan 8500km2018 Toskania 4500

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cytat(Privat @ 26.04.2010 - 22:01) 1619812[/snapback]

Sprężyny też trzeba wymienić a korzystając z okazji zapytam Piotr Dudek czy prawda to że przed wymianą sprzęgła tarcze trzeba moczyć w oleju ???

 

piter 1600 już odpowiedział a ja dodam że powinien to być nowy olej a stary bez względu na przebieg nadaje się do utylizacji.

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli spaliłeś sprzęgło to należy wymienić cały pakiet czyli tarcze + przekładki metalowe a dodatkowo sprężyny lub jeżeli masz centralną też podlega wymianie.

Po złożeniu na nowych częściach nie ma prawa ślizgać.

Wymienić należy wszystkie łącznie z tą najgłębiej schowaną i zabezpieczoną cienutkim drutem na obwodzie zabieraka.

 

Wielkie dzieki za porady ,zrobiliśmy wszystko dokładnie tak pisałeś i jest ok!!!!! maszyna ciągnie rewelacyjnie!!! zalalismy ja tez olejem 20W40 tak jak radziłeś ,byc może to że stare siadły był fakt że zalałem je olejem 10W40 skoro fabrycznie radza by był olej 20W40 to chyba cos w tym jest...

Jeszcze raz dzięki za cenne rady...

Pozdro Mario Bytów

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

To już ostatnie pytanie ile mają się moczyć

 

Rok od Twojego posta Privat a ty dalej nie zrobiłeś sprzęgła łobuzie! Przypuszczam, że czekasz aż ktoś odpowie Ci na pytanie. :icon_biggrin: Ja proponuję abyś zostawił tarcze na noc w nowym oleju i na następny dzień zajął się montażem. Pozdrawiam gorąco i do zobaczenia na trasie! (mam nadzieje, że wreszcie je wymienisz :biggrin: )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Może ktoś podpowie jak wymienić płyn w sprzęgle w Y Royal Star z 2006 r. ?

Czy robi się to tak jak z płynem hamulcowym ; i gdzie szukać odpowietrznika?

 

Odpowietrznik masz na cylinderku wycisku sprzęgła a wymiana podobnie jak w hamulcu przednim.

Uważaj tylko aby nie zapowietrzyć układu bo odpowietrzanie nie jest zbyt proste.

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pomiędzy pompą a cylinderkiem masz przewód ciśnieniowy.

Wiesz gdzie masz pompę sprzęgła?

Jeżeli tak to podążaj za przewodem a znajdziesz

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 tygodni później...

Trochę z opóźnieniem, ale może komuś się przyda.

Jeżeli chodzi o wymianę płynu w sprzęgle, to należy znaleźć gumowy

dekielek po lewej stronie silnika na dole cylindrów. Pod dekielkiem znajduje się

odpowietrznik taki jak przy hamulcach. Na kierownicy odkręcasz dekielek od

zbiorniczka płynu , ale wcześniej połóż pod zbiorniczkiem szmatki,

gdyż płyn rozpuszcza lakier!!!!!

Jak odkręcisz dekielek, założysz wężyk na odpowietrznik i go

poluzujesz, to pompuj płyn klamką powoli, gdyż płyn będzie pryskał.

Najlepiej położyć dekielek i zdejmować go tylko podczas uzupełniania

płynu. Ilość płynu jest nieznana, dlatego ja kupiłem płyn jasny i

pompowałem tyle razy (4 lub 5 zbiorniczków) aż wylatywał jasny. Nie

dopuszczaj aby pompka zaciągała powietrze bo zapowietrzysz i znowu trzeba

pompować.

pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...