Skocz do zawartości

"Przegazówka", "międzygaz"


enZo
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

A zdajesz sobie sprawe ile %-wo takich maszyn porusza sie po naszych drogach...

:icon_mrgreen:

P.S.

Dla wiekszosci 0.5 L w ta czy tamta nie stanowi roznicy :wink:

15 lat temu to juz nawet Polonezy mialy wtrysk paliwa. Sadze, ze gaznikowe pojazdy to juz marginalny procent pojazdow na naszych drogach, bo wiekszosc z nich juz rdza zżarła :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No ja akurat pytam o pojazdy jednosladowe, jak chcesz pogawedzic o samochodach to trzeba zmienic forum albo dzial...

:icon_mrgreen:

Jakbyś nie zauważył to połowa postów w tym temacie traktuje o technice jazdy samochodem-zacytowana przez Ciebie moja wypowiedz odnosila sie do ogółu pojazdów na drogach. A wywołał ją KS swoim apelem o ekologie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...międzygaz pomaga w jeździe, poprawia komfort jazdy, poprawia bezpieczeństwo,

 

Nie wiem, wiec chetnie sie dowiem, w ktorym momencie czy w jaki sposob miedzygaz poprawia bezpieczenstwo.

 

:crossy:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem, wiec chetnie sie dowiem, w ktorym momencie czy w jaki sposob miedzygaz poprawia bezpieczenstwo.

 

:crossy:

 

Pozwala na lagodniejsza redukcje i szybsze wyprzedzenie pojazdu...

:icon_mrgreen:

 

Jakbyś nie zauważył to połowa postów w tym temacie traktuje o technice jazdy samochodem-zacytowana przez Ciebie moja wypowiedz odnosila sie do ogółu pojazdów na drogach. A wywołał ją KS swoim apelem o ekologie :)

 

No wlasnie jakos nie zauwazylem :banghead: Poza tym w samochodzie redukuje biegi wowczas kiedy jazda na aktualnym biegu staje sie uciazliwa dla silnika, bedz tez predkosc samochodu nie pozwala na kontunulowanie jazdy na danym biegu...

:icon_mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem, wiec chetnie sie dowiem, w ktorym momencie czy w jaki sposob miedzygaz poprawia bezpieczenstwo.

 

:crossy:

 

Np jeśli zajdzie konieczność nagłej redukcji w zakręcie, załóżmy przypadek hipotetyczny że jedziesz na moto w złożeniu i przyczepność swoich opon wykorzystujesz na 80 %, i załóżmy że zajdzie potrzeba redukcji w złożeniu.

 

Każda reakcja która doprowadzi do zużycia tej przyczepności do poziomu ponad 100 % prowadzi do uślizgu koła czytaj gleby :bigrazz: (no może nie u wszystkich)

 

Właśnie po przez redukcję w momencie odpuszczania sprzęgła właśnie te 100 % zostanie na chwilę przekroczone w skutek pokonania nagłego momentu hamującego silnikiem, robiąc to z międzygazem doprowadzasz że moment hamujący przenoszony jest koło płynnie więc nie ma nagłego skoku a co za tym idzie nie zerwiesz nagle przyczepności której mogło zostać już nie wiele.

Edytowane przez enZo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pozwala na lagodniejsza redukcje i szybsze wyprzedzenie pojazdu...

:icon_mrgreen:

No wlasnie jakos nie zauwazylem :banghead: Poza tym w samochodzie redukuje biegi wowczas kiedy jazda na aktualnym biegu staje sie uciazliwa dla silnika, bedz tez predkosc samochodu nie pozwala na kontunulowanie jazdy na danym biegu...

:icon_mrgreen:

No to w pelni nie wykorzystujesz mozliwosci samochodu...bo mozesz wspomoc hamowanie, a czesto w ogole obejsc sie bez dotykania hamulca.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Te durne inzyniery, po co oni wogole wymyslili te hamulce, jak to czlek bez nich moglby zyc...

:icon_mrgreen:

Swoje braki w technice jazdy(badz lenistwo) nadrabiasz watpliwej jakości ironią. To popularne zjawisko nie tylko na tym forum...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zapewne sie nei orientujesz ale jazda weteranami wymaga pewnych umiejetnosci, a fabryczny brak hamulcow wymaga odpowiednich umiejetnosci, ktorych jezdzac nowymi brykami nie opanuje sie...

:icon_mrgreen:

 

A moja ironia podyktowana jest rozmowa z ludzmi, ktorzy nie maja pojecia o czym rozmawiaja :bigrazz:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

MOC, napisz raz coś konkretnego i na temat, proszę :D

Mądrzysz się, mądrzysz, traktujesz innych jak turbodebili - proszę, podziel się swoją wiedzą a na pewne wielu z nas skorzysta.

 

pozdr

"Łudududududududududuuuu... Łudududududududduddddd" - Theodor (Zegrze 2010)

"Hondy mają taki dziwny dźwięk..." - Autor nieznany (Udrzyn 2010)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

moja propozycja dla tych którzy uwazaja że międzygaz nie ma znaczenia dla bezpieczeństwa jazdy:

niech jadąc dużą vałką albo mocnym singlem zamkną gwałtownie gaz w złożeniu motocykla. juz nie wymagam nawet redukcjii. tu żadne sprzęgło antyhoppingowe nie pomoże. a co do opinii MOC odnośnie umiejętności w jeżdzie weteranami z raczej symbolicznymi hamulcami. mimo potęznych hebli zdarza mi sie zatrzymywać niemal w miejscu wyłącznie dzięki momentowi hamującemu silnika a to wymaga płynnego przechodzenia między biegami a co za tym idzie umiejętnościa stosowania międzygazu. tym bardziej więc w weteranach nie posiadających wydajnych hamulcy taka umiejetność jest konieczościa by sie wogule nimi poruszać.

Edytowane przez theodor.

http://ducatisti.pl/ PORTAL POŚWIĘCONY MARCE DUCATI
http://motomaniax.pl/ jedyny 100% serwis ducati w warszawie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...