Skocz do zawartości

Dobijanie tylnego zawieszenia, Kawasaki VN 800, 1995


Jamalinho
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, mój tata kupił 2 dni temu ten motocykl, dzisiaj gdy wziął mnie na przejażdżkę zauważyliśmy że tylne zawieszenie dobija. Wydaje nam się że jest ono ustawione na miękkie, ale niewiemy jak to sprawdzić, i gdzie ono się znajduje. Proszę o pomoc :D

Edytowane przez Jamalinho
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na obudowie amorkow tylnych pod sprezyna powinien znajdowac sie przestawialny kolnierz, oczywiscie jesli macie uklad 2 amortyzatorow.

Potrzebny jest do tego specjalny klucz pazurkowy.

Podobny mechanizm znajduje sie w amorze centralnym, jesli taki typ zawieszenia macie w tym VN.

Jesli amory byly nigdy nie wymienione to moze wlasnie pokazywac ze trzeba je wymienic, specjalnie jezeli sprezyna jest ustawiona na maksymalne ugiecie wstepne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Mam podobne pytanie, tzn dotyczące też tylnego centralnego amorka.

W piątek przejechałem się jakieś 100km, w sobotę nudziłem się więc postanowiłem umyć moto.

W niedziele wyjeżdżam na przejażdżkę a pod moto plama oleju, właśnie z amortyzatora. W sobotę podczas mycia nic nie zauważyłem. Po przejechaniu około 2km z dołu mocowania amorka kapał olej.

 

Pytanie. Ile może kosztować nowy amortyzator oraz używany?. Czy ten amortyzator można naprawić (wymiana uszczelek) czy raczej tego się nie robi?

 

Aha Dodam jeszcze, Kawasaki vn 800 classic z 97r.

Edytowane przez firestation
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Mam podobne pytanie, tzn dotyczące też tylnego centralnego amorka.

W piątek przejechałem się jakieś 100km, w sobotę nudziłem się więc postanowiłem umyć moto.

W niedziele wyjeżdżam na przejażdżkę a pod moto plama oleju, właśnie z amortyzatora. W sobotę podczas mycia nic nie zauważyłem. Po przejechaniu około 2km z dołu mocowania amorka kapał olej.

 

Pytanie. Ile może kosztować nowy amortyzator oraz używany?. Czy ten amortyzator można naprawić (wymiana uszczelek) czy raczej tego się nie robi?

 

Aha Dodam jeszcze, Kawasaki vn 800 classic z 97r.

powodzonka od 2-2,5tys nimiecki zamiennik jest na allegro.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

powodzonka od 2-2,5tys nimiecki zamiennik jest na allegro.

 

Tyle kasy to ja napewno nie wydam, niestety to wydatek nie na moją kieszeń. Może jakąś używkę znajdę. W serwisie powiedzieli mi, że to wielkiego znaczenia na jazdę nie ma ale ja jako początkujący motocyklista wolałbym żeby mnie nic na drodze nie zaskoczyło ( a przynajmniej te zaskakujące sytuacje ograniczyć do minimum, w miarę możliwości)

 

Naprawa raczej nie wchodzi w rachubę

 

Co to znaczy? Jak wymontuje amortyzator to nikt mi go nie naprawi bo jest to część nie naprawialna czy "raczej nie wchodzi w rachubę" to znaczy ze nie opłaca się naprawiać ze względu na bezpieczeństwo lub koszty?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, mój tata kupił 2 dni temu ten motocykl, dzisiaj gdy wziął mnie na przejażdżkę zauważyliśmy że tylne zawieszenie dobija. Wydaje nam się że jest ono ustawione na miękkie, ale niewiemy jak to sprawdzić, i gdzie ono się znajduje. Proszę o pomoc :D

A nie masz przypadkiem pompowanych amorków? U mojego kumpla w vn1500 wystarczyło lekko "pierdnąć" w amorki i już ;)

 

Pozdrawiam

MJ

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, mój tata kupił 2 dni temu ten motocykl, dzisiaj gdy wziął mnie na przejażdżkę zauważyliśmy że tylne zawieszenie dobija. Wydaje nam się że jest ono ustawione na miękkie, ale niewiemy jak to sprawdzić, i gdzie ono się znajduje. Proszę o pomoc :D

 

Witaj

 

W VN 800 masz centralny amortyzator, moim zdaniem najlepiej dostać się do regulacji z lewej strony motocykla trzeba zdjąć osłonę łańcucha przy silniku i jest dojście do amortyzatora duży młotek, solidny śrubokręt i regulacja jest możliwa, jak już zdemontujesz osłonę to na dole amorka masz pierścień do regulacji twardości.Powodzenia

 

Piotr

Edytowane przez Piotr27
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj

 

W VN 800 masz centralny amortyzator, moim zdaniem najlepiej dostać się do regulacji z lewej strony motocykla trzeba zdjąć osłonę łańcucha przy silniku i jest dojście do amortyzatora duży młotek, solidny śrubokręt i regulacja jest możliwa, jak już zdemontujesz osłonę to na dole amorka masz pierścień do regulacji twardości.Powodzenia

 

Piotr

Kowalstwo artystyczne jest na innym forum.

Do regulacji wstępnego napięcia sprężyny używamy spec. klucza.

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Śrubą kręć w kierunku ściśnięcia sprężyny. Jeśli to nie pomoże to trzeba kupić nową sprężynę a nie cały amortyzator. Sprężyna straciła wymaganą siłę sprężystości, po prostu.

Edytowane przez mirek_VN
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kowalstwo artystyczne jest na innym forum.

Do regulacji wstępnego napięcia sprężyny używamy spec. klucza.

 

 

 

Oczywiście to racja, pod warunkiem, że takowy posiadamy jeżeli nie trzeba sobie jakoś poradzić ale oczywiście polecam używanie klucza.

 

Pozdrawiam

 

Piotr

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...