Jamalinho Opublikowano 23 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2010 (edytowane) Witam, mój tata kupił 2 dni temu ten motocykl, dzisiaj gdy wziął mnie na przejażdżkę zauważyliśmy że tylne zawieszenie dobija. Wydaje nam się że jest ono ustawione na miękkie, ale niewiemy jak to sprawdzić, i gdzie ono się znajduje. Proszę o pomoc :D Edytowane 23 Kwietnia 2010 przez Jamalinho Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 23 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2010 Na obudowie amorkow tylnych pod sprezyna powinien znajdowac sie przestawialny kolnierz, oczywiscie jesli macie uklad 2 amortyzatorow. Potrzebny jest do tego specjalny klucz pazurkowy. Podobny mechanizm znajduje sie w amorze centralnym, jesli taki typ zawieszenia macie w tym VN. Jesli amory byly nigdy nie wymienione to moze wlasnie pokazywac ze trzeba je wymienic, specjalnie jezeli sprezyna jest ustawiona na maksymalne ugiecie wstepne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
firestation Opublikowano 26 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 26 Kwietnia 2010 (edytowane) Witam Mam podobne pytanie, tzn dotyczące też tylnego centralnego amorka. W piątek przejechałem się jakieś 100km, w sobotę nudziłem się więc postanowiłem umyć moto. W niedziele wyjeżdżam na przejażdżkę a pod moto plama oleju, właśnie z amortyzatora. W sobotę podczas mycia nic nie zauważyłem. Po przejechaniu około 2km z dołu mocowania amorka kapał olej. Pytanie. Ile może kosztować nowy amortyzator oraz używany?. Czy ten amortyzator można naprawić (wymiana uszczelek) czy raczej tego się nie robi? Aha Dodam jeszcze, Kawasaki vn 800 classic z 97r. Edytowane 26 Kwietnia 2010 przez firestation Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bodzio61 Opublikowano 26 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 26 Kwietnia 2010 Witam Mam podobne pytanie, tzn dotyczące też tylnego centralnego amorka. W piątek przejechałem się jakieś 100km, w sobotę nudziłem się więc postanowiłem umyć moto. W niedziele wyjeżdżam na przejażdżkę a pod moto plama oleju, właśnie z amortyzatora. W sobotę podczas mycia nic nie zauważyłem. Po przejechaniu około 2km z dołu mocowania amorka kapał olej. Pytanie. Ile może kosztować nowy amortyzator oraz używany?. Czy ten amortyzator można naprawić (wymiana uszczelek) czy raczej tego się nie robi? Aha Dodam jeszcze, Kawasaki vn 800 classic z 97r. powodzonka od 2-2,5tys nimiecki zamiennik jest na allegro. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Privat Opublikowano 26 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 26 Kwietnia 2010 Naprawa raczej nie wchodzi w rachubę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
firestation Opublikowano 27 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 27 Kwietnia 2010 powodzonka od 2-2,5tys nimiecki zamiennik jest na allegro. Tyle kasy to ja napewno nie wydam, niestety to wydatek nie na moją kieszeń. Może jakąś używkę znajdę. W serwisie powiedzieli mi, że to wielkiego znaczenia na jazdę nie ma ale ja jako początkujący motocyklista wolałbym żeby mnie nic na drodze nie zaskoczyło ( a przynajmniej te zaskakujące sytuacje ograniczyć do minimum, w miarę możliwości) Naprawa raczej nie wchodzi w rachubę Co to znaczy? Jak wymontuje amortyzator to nikt mi go nie naprawi bo jest to część nie naprawialna czy "raczej nie wchodzi w rachubę" to znaczy ze nie opłaca się naprawiać ze względu na bezpieczeństwo lub koszty? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Michael Jordan Opublikowano 27 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 27 Kwietnia 2010 Witam, mój tata kupił 2 dni temu ten motocykl, dzisiaj gdy wziął mnie na przejażdżkę zauważyliśmy że tylne zawieszenie dobija. Wydaje nam się że jest ono ustawione na miękkie, ale niewiemy jak to sprawdzić, i gdzie ono się znajduje. Proszę o pomoc :D A nie masz przypadkiem pompowanych amorków? U mojego kumpla w vn1500 wystarczyło lekko "pierdnąć" w amorki i już ;) Pozdrawiam MJ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr27 Opublikowano 28 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 28 Kwietnia 2010 (edytowane) Witam, mój tata kupił 2 dni temu ten motocykl, dzisiaj gdy wziął mnie na przejażdżkę zauważyliśmy że tylne zawieszenie dobija. Wydaje nam się że jest ono ustawione na miękkie, ale niewiemy jak to sprawdzić, i gdzie ono się znajduje. Proszę o pomoc :D Witaj W VN 800 masz centralny amortyzator, moim zdaniem najlepiej dostać się do regulacji z lewej strony motocykla trzeba zdjąć osłonę łańcucha przy silniku i jest dojście do amortyzatora duży młotek, solidny śrubokręt i regulacja jest możliwa, jak już zdemontujesz osłonę to na dole amorka masz pierścień do regulacji twardości.Powodzenia Piotr Edytowane 28 Kwietnia 2010 przez Piotr27 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 28 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 28 Kwietnia 2010 Witaj W VN 800 masz centralny amortyzator, moim zdaniem najlepiej dostać się do regulacji z lewej strony motocykla trzeba zdjąć osłonę łańcucha przy silniku i jest dojście do amortyzatora duży młotek, solidny śrubokręt i regulacja jest możliwa, jak już zdemontujesz osłonę to na dole amorka masz pierścień do regulacji twardości.Powodzenia Piotr Kowalstwo artystyczne jest na innym forum. Do regulacji wstępnego napięcia sprężyny używamy spec. klucza. Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mirek_VN Opublikowano 28 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 28 Kwietnia 2010 (edytowane) Śrubą kręć w kierunku ściśnięcia sprężyny. Jeśli to nie pomoże to trzeba kupić nową sprężynę a nie cały amortyzator. Sprężyna straciła wymaganą siłę sprężystości, po prostu. Edytowane 28 Kwietnia 2010 przez mirek_VN Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr27 Opublikowano 28 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 28 Kwietnia 2010 Kowalstwo artystyczne jest na innym forum. Do regulacji wstępnego napięcia sprężyny używamy spec. klucza. Oczywiście to racja, pod warunkiem, że takowy posiadamy jeżeli nie trzeba sobie jakoś poradzić ale oczywiście polecam używanie klucza. Pozdrawiam Piotr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.