Skocz do zawartości

CBR 1000F czy wymieniać olej?


piotr123
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Jak w temacie ,mam pytanie odnośnie wymiany oleju w Dualu.

W tamtym roku w maju zmieniłem olej na Motul 10w40 ester razem z filtrem.Zrobiłem tylko 2600km i tu pytanie czy teraz na sezon MUSZE zmienić olej?Niby tak ale przebieg prawie zerowy jak na tamten sezon i nie wiem czy się zabierać za wymiane...Cbr 1000f jesli dobrze pamietam od zmiany do zmiany ma 12000km.

Moto stało w zimie w nieogrzewanym garażu...

Wiem,125zł niby mało ale...

aaa szczerze mówiąc to nie lubie zmieniać w rzędówkach filtra oleju(marne dojście) tak więc filtra bym nie zmieniał bo zmiana jego po takim przebiegu napewno nie jest jeszcze konieczna.

Ps.mam znajomych co olej zmieniaja co dwa lata i cbrki jeżdżą ,ale inny nie zmienił i fajerke zatarł na panewce!

Skorzystam z Waszych doświadczeń i podejme decyzje.

Proszę mnie tylko nie gnoić -chodzi mi tu o jednego srogiego administratora forum;-)

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma co popadać w serwisową paranoję.Dokulaj się do 6 tysi i zmień olej.

A jak ktoś robi wymiane co dwwa lata niezależnie od przebiegu to i panewka może uklęknąć.

lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383
prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1
...i tak wszyscy umrzemy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

polataj jeszcze ze 2 tysiące i zmień olej z filtrem olej.

ostatnio syntetyk w lidlu był po 17 zl za litra :) ( kupiłem 4 litry do tl )

W Lidlu możesz kupować nawet słonecznikowy.

Co robisz ze swoim motocyklem to nikogo nie obchodzi i możesz lać nawet olej z odzysku ale za kilka dni będziesz pytał jak szlifować wał i gdzie dorabiają tanio panewki.

O ile to jest prawda że eksploatujesz TL1000R to zastanów się czy stać Cię na jego eksploatację?

Za dużo już było takich szkotów z zatartymi panewkami.

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Jak w temacie ,mam pytanie odnośnie wymiany oleju w Dualu.

W tamtym roku w maju zmieniłem olej na Motul 10w40 ester razem z filtrem.Zrobiłem tylko 2600km i tu pytanie czy teraz na sezon MUSZE zmienić olej?Niby tak ale przebieg prawie zerowy jak na tamten sezon i nie wiem czy się zabierać za wymiane...Cbr 1000f jesli dobrze pamietam od zmiany do zmiany ma 12000km.

Moto stało w zimie w nieogrzewanym garażu...

Wiem,125zł niby mało ale...

aaa szczerze mówiąc to nie lubie zmieniać w rzędówkach filtra oleju(marne dojście) tak więc filtra bym nie zmieniał bo zmiana jego po takim przebiegu napewno nie jest jeszcze konieczna.

Ps.mam znajomych co olej zmieniaja co dwa lata i cbrki jeżdżą ,ale inny nie zmienił i fajerke zatarł na panewce!

Skorzystam z Waszych doświadczeń i podejme decyzje.

Proszę mnie tylko nie gnoić -chodzi mi tu o jednego srogiego administratora forum;-)

pozdrawiam

 

Olej wymienia się co przebieg jaki zaleca producent lub co rok. Czyli na 99% u ciebie wymiana przypadnie w maju tego roku. No chyba że wczesniej zdązysz zrobić 10 tys km.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja stosuję olej marki Carrefour. Mineralny 10W40. Bardzo sobie chwalę. Jest idealny do konserwacji części po czyszczeniu :biggrin: .

A tak na poważnie. Na twoim miejscu nie martwiła by mnie zmiana oleju po takim czasie i takim przebiegu. Ale jeśli chcesz być nadgorliwy (co w tym wypadku nie powinno być szkodliwe) to zawsze wymieniaj filtr wraz z olejem. Inaczej to wątpliwa oszczędność czasu/kasy. Wiele serwisów, jeżeli kupisz u nich olej i filtr, wymienia to wszystko gratis. Ja ostatnio skorzystałem z takiej "usługi". Porównując ceny z allegro za olej i filtr "przepłaciłem" razem ok. 15zł, ale miałem czyste ręce i problem ze zużytym olejem z głowy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ten syntetyk na opakowaniu ma bardzo wysokie oznaczenia jakościowe, nie mam go akurat przy sobie to nie będę pisał jakie.

 

tomekd na shell rotella przelatał 220tys km swoim xx a to olej do diesla

 

 

wiec nie rozumiem czemu syntetyka z lidla nie mogę zalać ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam.

Jednak jestem nadgorliwy...

Wczoraj wymieniłem oliwkę z filtrem.

Teraz można znowu w sezonie nakulać te magiczne 2500km :biggrin:

Jeszcze mam pytanko odnośnie klocków hamulcowych ale to może w innym poście...

pozdrawiam-Piotr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wiec nie rozumiem czemu syntetyka z lidla nie mogę zalać ??

 

Pamiętaj o zasadzie że jakość zależy od ceny. Kiedyś kupowałem olej z LIDL`a, był tani i duży. Do HD się nadawał, musiałem przepłukać silnik po upływie paliwa, po czym dopiero zalałem właściwy olej. W sumie HD będzie jeździł na wszystkim, ostatnio wlałem olej z Orlenu i też jest git. :biggrin: A zeszłego sezonu gdy Harry brał oleju więcej niż paliwa to wlewałem mu wszystko co było tanie i dostępne w trasie. :biggrin:

 

MotorcycleStorehouse Dealer.

Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla!

 

Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...