Skocz do zawartości

KTM EXC-F 250 4T co sądzicie?


Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

Chciałbym zakupić KTM 250 exc-f z 2006 roku sprowadzonego z Anglii. Obecne posiadam Kawasaki KMX 125 która przejezdziłem dwa sezony wraz ze znajomymi który jezdzili duzo większymy pojemnościami i nie odstępywałem im kroku. Moja waga zbliżona jest do 100 kg a wzrost to 190 cm więc chyba gabarytowo pasuję to maszyny, lecz zastanawia mnie kilka bardzo czesto poruszanych wątków. Pierwszy z nich to czy KTM jest dobrym wyborem, poniewaz często narzeka się na ta markę stwierdzieniem "Gdy KTM nowy to dobry" a gdy zaczyna się cos psuć to po całości i czy nie lepiej wybrać yamahy czy hondy? Jak to jest z wytrzymałościa i wykonaniem elementów silnika? Drugim bardzo nurtującym mnie pytaniem jest czy częsci do KTM są faktycznie duzo droższe od tych do Yamahy czy Hondy i czy naprawa KTM'a jest kosztowniejsza? Trzecia kwestia to cena, ile według was powinna kosztować EXC-F 250 z 2006 roku? Czwartym wątkiem jest to czy jest to odpowiedni motor do jazdy w terenie, ponieważ z przyjaciółmi w niedzielne popołudnie potrafie zrobic 200 km 125. Myślę ze to tyle o co chciałem wstępnie zapytać, resztę dopytam w trakcie. Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Deczko mocno zbudowany jesteś ale jeśli KMX cię wozi to EXC tymbardziej da radę :). Co do slinika - mój spisuje się znakomicie, jest elastyczny, wkreca się elegancko i zapiernicza, choć wiadomo, że nie jest to tornado. Po prostu fajna, rozsądna moc. W połączeniu z niedużą masą i bardzo neutralnie się prowadzącym podwoziem masz fajną strzałę do lasu. Właśnie zawieszenie najbardziej sobie chwalę w moim moto, po prostu miód. W ciasnych, technicznych odcinkach łykasz większe sprzęty jeśli tylko fantazji ci starcza ;). Na dłuższych przelotówkach gorzej (na mojej crossowej skrzyni to dramat). KTM nie jest jakąś wybitną skarbonką. Awaryjność nowoczesnych motocykli nie jest raczej ich piętą achillesową więc jeśli zadbasz, odpowiednio przypilnujesz serwisu to niespodzianek być nie powinno. Części nie są wyraźnie droższe niż u konkurencji więc tego nie powinieneś się bać. Pytasz jeszcze czy to jest odpowiedni motocykl do jazdy w terenie. Odpowiem pytaniem na pytanie - a co innego może być bardziej odpowiednie niż rasowe sportowe enduro? :wink:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko pytanie, motor jest sprowadzony z anglii oczywiscie przed zakupem oddam go do mechanika lecz przygladalem mu sie, na nózkach zero luzu silnik widać nie wytarty, plastiki w miare dobrym stanie. Mowisz ze czesci nie są duo drozsze? Przed napisaniem tutaj(musiałem czekac jak administrator akceptuje konto) zapytałem o ten model na scigaczu, chłopaki tam pisali ze na 200 km trasy raz na tydzien to szybko zajezdze silnik a czesci podobno sa trudno dostepne(tak pisali) i najlepiej miec kogos znajomego w Austrii. Myslisz ze jezeli moto jest teraz w dobrym stanie i bede o niego dbał, zmieniał olej itd no i mysle raz na sezon albo raz na 2 sezny zmienial tlok z pierscieniami etc.? Ty jak często robisz wymiany tłoków pierscieni, korbowodów? I ile mniej wiecej wkładasz w to kasy? Po jakim terenie smiegasz swoja KTM? Po torach motocrossowych, czy tak jak ja z kumplami po lasku, polach, łąkach etc. Na scigaczu proponowali mi DR-z 400 ale gdzie ja z 125 odrazu na 400 jestem prawie pewny ze bym sobie nie poradzil z masa i moca takiego motocykla. A wage systematycznie zrzucam tak wiec myśle ze do wakacji 80 kg, wiecej ważyc nie bede.

Edytowane przez maserlw
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy podpis w Twoim profilu OL oznacza Olkusz?? bo jeśli tak to 30km od siebie w Mydlnikach koło Krakowa na ulicy Zakliki z Mydlnik masz choć by nawet salon KTMa który jest głównym dystrybutorem części do KTM na całą Polskę.

Jak słyszę opowieści że części są trudno dostępne to aż mną telepie bo ciągle ktoś mi takie informacje powtarza...

u Olka w Bielsku też wszystko ale to wszystko dostaniesz. U Niedośpiała w Szczyrku też wszystkie części i na pewno w milionach sklepów motocyklowych.

Widocznie gdzie indziej tak nie jest ale w krakowie na 100 jeżdżących off road przypada 90 KTM a reszta to WR, YZF i czasem jakaś DR się trafi.

W moim mniemaniu KTM jest najpopularniejszą marką motocykli enduro. I tak samo popularny jest dostęp do części.

 

Ja miałem już 3 KTMy i nie znam awaryjności. Znam tylko zużycie.

 

Jak miałem GS z 1993r to był dramat bo on po prostu jak na wyczynowy motor przystało miał już serdecznie dość w tym wieku. Potem miałem z 99r (to już był ten prawdziwy pomarańczowy) SX i nic ale to nic się nie działo prócz oczywistych serwisów okresowych. Teraz mam 525 to już w ogóle nic poza wymianą oleju i regulacjami zaworów nie robie tylko leje paliwo i robię przebiegi o jakich dawniej pomarzyć tylko mogłem.

 

O awaryjności KTMów mówią ludize którzy kupili te motory z lat przed 1998r. To można powiedzieć była wtedy zupełnie inna marka. KTM po 98r to są wyczynowe, bardzo wytrzymałe maszyny dorównujące japońskim konkurentom.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko pytanie, motor jest sprowadzony z anglii oczywiscie przed zakupem oddam go do mechanika lecz przygladalem mu sie, na nózkach zero luzu silnik widać nie wytarty, plastiki w miare dobrym stanie. Mowisz ze czesci nie są duo drozsze? Przed napisaniem tutaj(musiałem czekac jak administrator akceptuje konto) zapytałem o ten model na scigaczu, chłopaki tam pisali ze na 200 km trasy raz na tydzien to szybko zajezdze silnik a czesci podobno sa trudno dostepne(tak pisali) i najlepiej miec kogos znajomego w Austrii. Myslisz ze jezeli moto jest teraz w dobrym stanie i bede o niego dbał, zmieniał olej itd no i mysle raz na sezon albo raz na 2 sezny zmienial tlok z pierscieniami etc.? Ty jak często robisz wymiany tłoków pierscieni, korbowodów? I ile mniej wiecej wkładasz w to kasy? Po jakim terenie smiegasz swoja KTM? Po torach motocrossowych, czy tak jak ja z kumplami po lasku, polach, łąkach etc. Na scigaczu proponowali mi DR-z 400 ale gdzie ja z 125 odrazu na 400 jestem prawie pewny ze bym sobie nie poradzil z masa i moca takiego motocykla. A wage systematycznie zrzucam tak wiec myśle ze do wakacji 80 kg, wiecej ważyc nie bede.

 

co za bzdury. Części są do wszystkiego, to już pisałem nie raz, to nie PRL :P Zwłaszcza do KTM jak tego pełno jest.

W ogóle to słuchaj tych na ścigaczu to daleko zajedziesz :P

 

Ja się na DRZ 400 przesiadłem z DT 80 i 0 problemu. :P

Swoją drogą to fajne przebiegi robisz z kumplami...ja z tymi tutaj to max 50 bo jak komina w domu nie widzą to już gacie pełne :P A samemu co za frajda

Edytowane przez lionix
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Ja się na DRZ 400 przesiadłem z DT 80 i 0 problemu. :P

Swoją drogą to fajne przebiegi robisz z kumplami...ja z tymi tutaj to max 50 bo jak komina w domu nie widzą to już gacie pełne :P A samemu co za frajda

Nie porównuj czasem DRZ do EXCF, DRZ to taka kobyła na kółkach w porównaniu do EXC:)

 

Ja na twoim miejscu brałbym 450 albo nawet 525, tyle że są baardzo drogie w zakupie, ale za to serwis tańszy niż 250. (Części takie jak tłok/korba droższe, ale dużo rzadziej się je wymienia)

Edytowane przez WLD_Wlodi

www.odszkodowania-wlodarczyk.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No dobra chłopaki a powiedzcie jak sprawdzic tak powierzchniownie czy motor jest w dobrym stanie? Zauwazylem ze bylo obszywane siedzenie i nowe naklejki na przednim płotniku i tylnim.

Ja osobiście moto kupiłbym tylko od dobrego znajomego. A tak to możesz tylko luzy posprawdzać, zobaczyć jak jeździ a reszta okaże się po kupnie.

www.odszkodowania-wlodarczyk.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie no jezdzi fajnie tylko w silniki slychac takie brzecznnie jakby ktos igla uderzał o metal bardzo szybko, nie wiem czym jest to spowodowane podobno silniki 250 tak maja. Pytanie, jak powiedzial wlasciciel ktm sie grzeje, wykrecił termostat i nadal jest to samo, najprawdopodobniej jest to uszczelka i oto jest pytanie czy to moze być coś poważnego? Czy poprostu błachostka?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmmm, z tego co widzę to lepiej by było abyś się dwa razy zastanowił. To stukanie w obrębie głowicy to może być zaniedbanie luzów zaworowych. Generalnie mechaniczne odgłosy silnika nie powinny się rzucać na ucho jeśli wszystko jest w porządku. Mój silnik pracuje cicho, nie to co poprzednie RFSy (skądinąd świetne jednostki). To, że się grzeje to też podejrzane, w moim nie ma z tym problemu. A jeżeli gość wyjął termostat i dalej to samo to kopa. Może jest cholernie zapowietrzony w co wątpię bo przecież odpowietrzenie to nie lot w kosmos, żeby było niewykonalne w garażowych warunkach. Może jakaś niewydolność pompy wodnej, niech się bardziej doświadczeni wypowiedzą. Jeśli ma okleinę i nowe obicie siedzenia to jeszcze o niczym nie świadczy ale świeżakiem też napewno nie jest :wink: . Sprawdzałeś stan łożyska główki ramy, wachacza, kół? Uszczelniacze przedniej zawiechy trzymają? Nawet stan osłony silnika może conieco powiedzieć (ewentualnie dół ramy jeśli nie ma osłony). Masz jakieś foty tego sprzęta?

Aha, tak jak Gawron powiedział, tu można mówić o zużywaniu a nie awaryjności tych motocykli. Jeśli robisz 200 km dziennie w terenie to myślę, że nie jest to hardcoreowe latanie tylko po prostu przelotówki a w takich warunkach nie powinieneś sprzęta zajeździć w ekspresowym tempie, coby musieć co raz robić wymiany części w układzie tłokowo korbowym. Jak się motocykla nie widzi, nie słyszy i nie można na niego wsiąść to ocenianie jego jest jak wróżenie z fusów. Ale byłem pełny zapału :wink: .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

podpowiedział mi ze to na 90% nie jest EXC, co Wy na to?

w sumie to nie bardzo wiem po czym to poznać bo tylne koło wygląda na 18 cali. Czyli tak jak w enduro.

SX pewnie ma mniej biegów niż EXC.

A najpewniej to jak sprzedawca by Ci numery ramy podyktował to sobie sprawdzisz pod tym adresem:

http://translate.google.pl/translate?hl=pl...om/checkvin.htm

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...