Skocz do zawartości

Czy ktoś orientuje się w sprawie Sherco?


Rekomendowane odpowiedzi

Witam, właśnie sprowadziłem sobie enduro Sherco 4.5i (produkcja Francja-Hiszpania) 2005 rok. Jest to mój pierwszy enduro, więc mam pytanie do ludzi w temacie ( bo widzę że to forum daje radę na tle innych).

Chodzi mi mianowicie o dostępność części. Wiem że jest jeden dealer na Polskę, zakupiłem nawet u niego kilka części do wymiany przed sezonem, jednak ceny zabijają, a gdyby ktoś się orientował gdzie mógłbym dostać jakiś zamienniki, bo prawdopodobnie byłyby za 1/3 ceny a wcale nie o wiele gorszej jakości.

 

Z tego co wiem to nie ma zbyt dużo tej marki w Polsce, ale jakby ktoś miał jakieś info byłbym bardzo wdzięczny.....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, sprawa wygląda tak że normalnie nigdy bym nie zakupił sprzęta hiszpańsko-francuskiego, jednak była to duża okazja bo rocznik nie był najgorszy a gościowi nie chciało się robić serwisu i wolał oddać za 1/4 ceny żeby ktoś zrobił sobie serwis sam. Byłem jakiś czas w pracy w Irlandii i tam szukałem jakiegoś enduro w miarę taniego. Jednak z pracą była lipa i na japońca za kilka tysięcy euro nie mogłem sobie pozwolić i czekałem sobie grzebiąc w internecie w ogłoszeniach na jakąś okazję. Trafiłem na SHERCO ENDURO 4.5i z 2005 roku.

Tak jak mówiłem był w przystępnej cenie gdyż nie 'wyszykowany' żeby sprzedać tylko tak jak stał brudny i do serwisu naprawdę tanio.

Poza tym dowiedziałem się że silnik zrobiony jest na licencji KTM'a i jest indentyko jak w KTM EXC 450.

Tak więc pomyślałem że w Pl z częściami do silnika nie będzie dużego problemu bo KTM/ów trochę u nas jednak jeździ.

Na razie zdjęcia jeszcze nie mam bo za 2 dni odbieram dopiero od mechanika (pierwszy enduro - mechanik musiał trochę pomóc w przygotowaniu do sezonu). Jak już odbiorę oczywiście zdjęcie wrzucę (na razie wrzucam zdjęcie z neta).

A co do tych części to masakra bo mój kuzyn ma KTM'a EXC właśnie z 2008 roku i za części płaci połowę mniej!!

Z rzeczy które musiałem wymienić np tarcza tył 280 zł, łańcuch 300zł, łożyska koło tył 230 zł, zębatki 300zł,

filtr powietrza 90 zł, filtr oleju 60 zł, klocki tył 110 zł, i jeszcze parę drobiazgów w podobnych cenach,

Ja rozumiem że enduro to może drogi sport ale aż tak??????? Na całą Polskę części sprowadza jeden człowiek na www.sherco.pl no i czekałem 2 miesiące na części!! Nie mam oczywiście do niego o to pretensji bo fabryka zwlekała z dostawą albo wysyłała złe części, ale może właśnie takie ceny są spowodowane tym że nie ma konkurencji??

Jak zawiozłem te części mechanikowi powiedział że za zamienniki zapłaciłbym połowę mniej - i właśnie pytanie - gdzie szukać takich zamienników do mojej maszynki? ( z drugiej strony mam moto wyszykowane na oryginalnych częściach).

Tak czy inaczej za 2 dni odbieram moto i jazzddaaa!!! ( został tylko kask do kupienia:) )

 

 

....identyko jak na zdjęciu. Jak wrzucić większe zdjęcia?

 

 

??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://imageshack.us/

 

prześlij i wklej link/linki

 

w ogóle ciekawy sprzęt,jakiej marki zawieszenia?

Par montaignes et par valees

Et par forez longues et lees

Par leus estranges et sauvages

Et passa mainz felonz passages

Et maint peril et maint destroit...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Te ceny wcale nie sa takie aż strasznie wygórowane... Może do bardziej popularnych marek byś zapłacił o 1/4 ceny mniej. Ale akurat t oco wymieniałeś to wystarczyło się dowiedziec jakiego rozmiaru tarcza (+ jakie mocowanie), jaki łańcuch, zębatki, klocki i na pewno byś znalazł na allegro. Ale mówię, że ceny by były i tak podobne. Jednynie te łożyska do tylniego koła to kosmiczna cena, pewnie oryginalne Shercowskie :icon_razz: Podsómowując, orientuj się z czego podejda części zamienne, jakie mają ewentualnie rozmiary itp i szukaj na allegro. Jedynie części konkretnie do Sherco pozostanie Ci do kupienia u dealera, takie jak tłok, korba itp.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak kolega wyżej jestem zdania, że przepłaciłeś tylko z powodu nie zapoznania się z rynkiem i możliwościami. Z resztą te ceny są jeszcze względnie normalne po za owym łożyskiem i może filtrem oleju (chyba, że to KN Filters to inna bajka)

 

Np. Moja Kawa ma fabrycznie przewidziany łańcuch za jakieś 320zł od motocrossu szmery bajery. Ja kupiłem za 189 SFR i bangla. Różnica jest taka, że ten który przewidziała faryka jest nieco lżejszy ale też wyciąga się dużo szybciej.

Klocki to samo, fabryka daje Nissiny za 130zł które znikają po 6000KM. Kupiłem WZMACNIANE EBC HH za 116zł i wytrzymały podobny dystans na zaciśniętych tłoczkach (nie komentujcie, miałem swoje powody :) )

 

Jak będziesz szukał elementów glowicy, czy układu korbowego to wtedy zaczniesz płakać...a raczej Twój biedny portfel :wink:

 

Łożysk i uszczelniaczy możesz poszukać w sklepach specjalizujących się w tym. Najlepiej żeby były czysto motoryzacyjne bo zwyczajne mają na ogół znormalizowane szerokości uszczelniaczy i łożyka do C4. Ja szukałem C3 ale nie było od ręki :banghead:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hydrauliczne sprzęgło (komplet klamka&pompa z mocowaniem) kupiłem w Sherco jakieś 4 razy taniej niż proponował KTM :biggrin: .

Ceny jakie podajesz nie są z kosmosu, u nas w trójmiescie jeździ bodajże 5 czy 6 Sherco, wszyscy robią zaopatrzenie w jednym miejscu w sherco.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no tak jakbym się rozejrzał to może znalazł bym taniej, tylko chodziło mi teraz o czas, jak najszybciej chcę już śmigać!

pytanie mam w sprawie części na przyszłość, może jest jakiś użytkownik który wie gdzie dostać zamienniki, ewentualnie od jakich moto można wymienić.

W ogóle jeśli jest gdzieś posiadasz Sherco enduro 4.5i to niech da znać, zawsze będzie można się porozumieć czy dowiedzieć czegoś w razie jakiejś usterki czy cokolwiek. Oczywiście z mojej strony też.

Dzisiaj już zakupiłem oponkę Michelinkę bo jak przeryłem forum najwięcej osób polecało właśnie tą firmę, że te opony są w miarę wytrzymałe, zobaczymy w praniu:)

 

Jeszcze jedna sprawa, mam w oponie ten cały muss czy coś zamiast dętki zastanawiam się czy zostawić to czy zamienić na normalną dętkę? co myślicie? Podobno na dętce lepiej jedzie bo nie telepie koła przy wyższych prędkościach na twardszym podłożu jak się jedzie.

 

 

 

odp do - Korsaz

nie wiem jakiej marki zawieszenie niestety, sprawdzę jak odbiorę od mechanika.:)

zaraz wrzucę kilka fotek

 

http://img263.imageshack.us/i/71133612.jpg/

http://img362.imageshack.us/i/29827292.jpg/

http://img526.imageshack.us/i/43972310.jpg/

http://img364.imageshack.us/i/78171489.jpg/

http://img132.imageshack.us/i/42427144.jpg/

http://img20.imageshack.us/i/60545230.jpg/

http://img56.imageshack.us/i/35604762.jpg/

http://img535.imageshack.us/i/12188218.jpg/

http://img412.imageshack.us/i/61559870.jpg/

http://img14.imageshack.us/i/73207312.jpg/

http://img94.imageshack.us/i/73849843.jpg/

http://img265.imageshack.us/i/40374481.jpg/

 

Cóż mogę napisać o swoim sprzęciku, ogólnie myślę że da radę, silnik KTMa to duży plus.

Bardzo mi przykro jednak że jest tego tak mało u nas w kraju, czy nikt nie ufa tej firmie czy po prostu każdy obawia się że mało części jest?

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak mówisz, ludzie boją się czegoś czego mało jest na rynku. Beta, Sherco, Gas Gas, Husaberg, czy nawet husqvarna to na Polskim rynku egzotyczne marki o których krążą różne mity a prawda jest taka że te motocykle nie odbiegają jakościowo od Ktm-ów czy Japońców. O Ktm-ie w latach 80 tych i początku 90 tych też nikt nie słyszał a teraz prosze. Najgorsze jest to że ludzie którzy nigdy nawet nie widzieli któregoś z tych moto gadają pierdoły o ich awaryjności, złym wykonaniu, prowadzeniu itd. a to odstrasza ludzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie też jestem takiego zdania, jeśli jakaś firma wchodzi na rynek enduro w 2004 roku bodajże ( bo triale robią już o wiele dłużej), to przecież nie mogą zastosować rozwiązań z przed 20 lat!!

Z tego co czytałem to w tych enduro 'Sherco' zastosowane są najnowsze technologie, silnik jest na wtrysku, a opinie ludzi którzy tym jeżdżą są bardzo pozytywne.

Osobiście gdybym znalazł okazję albo miał więcej kasy kupiłbym Yamahę WR.

Ale mam nadzieję że będzie dobrze i jak na początek spokojnie wystarczy !!:)

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ze zdjęć wygląda nawet konkretnie, zwłaszcza zadeczek :) Ale przyznaj się, Twój ma zdjęte plastiki z tyłu ? :wink: Pamiętaj tylko, że jak będziesz się spieszył z robotą to możesz coś zepsuć i tylko się udupisz w garażu. Rób dokładnie bo sprzęt masz ciekawy ale rzadki i szkoda go uszkodzić przez nieuwagę albo cuś.

 

A propos HUSABERG'a - Mity o nim nie wzięły się z nikąd, zanim go przejął KTM to był sprzęt eksperymentalny na metodzie prób i błędów. Tych drugich mogło być więcej :biggrin: Teraz to już firma nauczona, z przybraną matką KTM i radzą sobie :cool: Teraz to już bzdury sieją Ci którzy nic nie wiedzą, mają sprzęt z lat '90.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam witam, skąd taki pomysł? mój jest identyczny jak na zdjęciach - różnica jest tylko że nie ma tych plastików nad manetkami do ochrony palców/dłoni. Poza tym - identyko. Lampa z przodu działa, stop z tyłu też, do przeglądu musiałbym tylko migacze przykręcić. Ale nie wiem czy będę rejestrował.

Dzisiaj zakupiłem Michelina AC 10 w dobrej cenie (200zł). Z przodu zostawiłem sobie Enduro Competition bo jeszcze w dobrym stanie.

Zastanawiałem się co do dętki, ale koleś co zmieniał oponę stwierdził że ten muss cały jest ok i nie ma sensu wymieniać na dętkę, nie przebije się chociaż. Jak patrzyłem na ceny tego muss'a to ok 500 zł na jedną oponę.

 

A co do przygotowań - pomaga mi go zrobić znajomy mechanik, pasjonat co lubi grzebać w tego typu motorkach i dzisiaj byłem u niego, stwierdził że było trochę pierdół do powymieniania ale wszystko będzie na git majonez.

 

Jutro odbieram od niego i jazzdaaa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...