Skocz do zawartości

Głupie pytanie o poziom oleju


estor
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Prawda jest taka, ze nawet jesli nalejesz lekko ponad pełny to i tak nic sie nie stanie. Producent przewidział margines błędu w obie strony.

PS. W motocyklach do stuntu (636, f4i, gsx) mam zalane litr ponad F i tez nigdy nic się nie stało. :]

CB1100 Super Boldor '83; GSX750S Katana '83; GSXR7/12 '86

CB 750 '75

CCM 604e

F4i, 636, Jozin

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prawda jest taka, ze nawet jesli nalejesz lekko ponad pełny to i tak nic sie nie stanie. Producent przewidział margines błędu w obie strony.

PS. W motocyklach do stuntu (636, f4i, gsx) mam zalane litr ponad F i tez nigdy nic się nie stało. :]

Qdłaty dlaczego piszesz takie rzeczy? przecież wszystko trzeba robić zgodnie z instrukcją!!! twoje dośwaidczenie i posiadane motocylke są nic nie warte, a zachowanie naganne? Czy bieżesz całkowitą odpowiedzialność za swoją radę?? Jak będziesz się czuł kiedy dowiesz się, że twoja niefachowa i nie poparta instrukcją wypowiedź doprowadzi do tragedii na drodze??

 

W ogóle jak mogłeś się wypowiedzieć zanim pan Piotr zdążył zająć jakieś stanowisko??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teoretycznie nie powinno sie przekraczać ilości oleju podanej w instrukcji, bo przecież rzesza fachowców obliczała ile dokładnie potrzeba dla danego silnika. Ale z drugiej strony jak zalejemy +/- 100-200 ml to się nic nie stanie. Ten litr więcej jak mówi Qdłaty to już przesada, gdzie to się w ogóle mieści?

I powiedz mi w jakim celu zalewasz aż tyle, co to fizycznie daje?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Heheheheh, masz fantazje. A jak w pionie jest nierowno to podkladasz deseczki czy jak??

 

Pzdr

 

Polecam ustawić sobie motocykl poziomo na oko, sprawdzić poziom i podłożyć pod przednie koło deseczkę 3 cm i wtedy ponownie sprawdzić poziom. Ja z tego powodu, że lubie mieć zawsze olej na samym górnym końcu skali lubie też dokładnie mierzyć poziom, żeby nie przedobrzyć. Jeśli ktoś nie ma dobrego poziomu w garażu, trzeba się nagimnastykować niestety.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

motocykl powinien mieć stan tak na 3/4. większy stan może doprowadzić to wyrzuceniu oleju z silnika.

znam takie przypadki.

 

nie zgadzam się z Qdlatym, instrukcja jasno określa maksymalny stan oleju.

Nikt nie musi się zgadzać. To tylko moje kilkunastoletnie doświadczenie. Naprawdę w tak szerokim temacie niewiele.

Polecam czasem korzystać z doświadczenia innych a nie tylko serwisówki.

Prosty przykład - różnice w sposobie docierania motocykla polecanym przez serwisówkę a opisywanym przez Adama M.

PS. Skoro instrukcja okresla stan dokładnie na 3/4, po co jest poziom MAX i MIN zaznaczony?

Apropos wyrzucenia oleju, masz na myśli rozszczelnienie czy wyrzucenie przez odmę? I w jakim modelu sie z tym spotkałeś?

Teoretycznie nie pozpotrzeba dla danego silnika. Ale z drugiej strony jak zalejemy +/- 100-200 ml to się nic nie stanie. Ten litr więcej jak mówi Qdłaty to już przesada, gdzie to się w ogóle mieści?

I powiedz mi w jakim celu zalewasz aż tyle, co to fizycznie daje?

Mam wlane litr więcej bo lepiej jak bedzie z tego powodu słabszy (nie do wyczucia przy przełożeniach stosowanych w stuncie) lub czasem "rzygnie" z odmy na odcince w pionie, niż jakby miał nie mieć smarowania z powodu zbyt niskiego stanu w nienaturalnej pozycji.

Taka ilość jest stosowana przez praktycznie wszystkich stuntujących w f2, f3, f4, f4i, sc33, sc28, 636, 929, 954, 600rr i nikomu nic sie z tego powodu nie dzieje (uderzanie wału w taflę oleju, wywalanie uszczelniaczy i inne możliwe fajności. Nic z tych rzeczy).

CB1100 Super Boldor '83; GSX750S Katana '83; GSXR7/12 '86

CB 750 '75

CCM 604e

F4i, 636, Jozin

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nikt nie musi się zgadzać. To tylko moje kilkunastoletnie doświadczenie. Naprawdę w tak szerokim temacie niewiele.

Polecam czasem korzystać z doświadczenia innych a nie tylko serwisówki.

Prosty przykład - różnice w sposobie docierania motocykla polecanym przez serwisówkę a opisywanym przez Adama M.

PS. Skoro instrukcja okresla stan dokładnie na 3/4, po co jest poziom MAX i MIN zaznaczony?

Apropos wyrzucenia oleju, masz na myśli rozszczelnienie czy wyrzucenie przez odmę? I w jakim modelu sie z tym spotkałeś?

 

Mam wlane litr więcej bo lepiej jak bedzie z tego powodu słabszy (nie do wyczucia przy przełożeniach stosowanych w stuncie) lub czasem "rzygnie" z odmy na odcince w pionie, niż jakby miał nie mieć smarowania z powodu zbyt niskiego stanu w nienaturalnej pozycji.

Taka ilość jest stosowana przez praktycznie wszystkich stuntujących w f2, f3, f4, f4i, sc33, sc28, 636, 929, 954, 600rr i nikomu nic sie z tego powodu nie dzieje (uderzanie wału w taflę oleju, wywalanie uszczelniaczy i inne możliwe fajności. Nic z tych rzeczy).

 

ciekawe ile lat masz, że tak w ogóle piszesz o doświadczeniu. pewnie raczej wiedza teoretyczna.ja widziałem na własne oczy jak wywala spod pokrywy górnej silnika olej bo było wlane więcej. motocykl do suzuki gsxf750 1998 rok. po to jest instrukcja żeby wg niej postępować. to nie kosiarka.

a smarowanie w pionie to tak czy inaczej moto ma, pod warunkiem że nie jedzie się w pełnym pionie i z maksymalnymi obrotami.

 

sprawdzam olej u siebie tak, że proszę kumpla żeby wyprostował moto , a ja wtedy zaglądam w oczko. samemu nie da się jedną ręką utrzymać moto tak jak się powinno i nie zobaczy się prawidłowego poziomu.

 

to co piszę to po długich rozmowach z kumplami co naprawiają moto w Warszawie (warszawiacy)

Edytowane przez sebaxj600
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja jak sprawdzam poziom oleju to uzywam dwoch poziomnic dwu metrowych, coby mega dokladnie zlapac poziom i pion. Do tego zakladam odblaskowa kamizelke, opaski odblaskowe na nogi i kask gorniczy z lampa-czolowka.

 

A ten pan powyzej, niech skonczy pie**olic, bo jak czytam, ze Qdlaty opiera swa wiedze wylacznie na teorii i ma brak doswiadczenia, to, sory, ale rzygac mi sie chce.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panie sebaxj600 znam Qdłatego już trochę i jak Ci piszę, że litr więcej można nalać (też miałem tyle w f2 i f3)to tak jest, po za tym nie wierz w wszystko co Ci podaje serwisówka. Widziałeś na własne oczy? Silnik był sprawny tak w ogóle? Widocznie Ty masz małe doświadczenie jeżeli nie wyczujesz moto chwytając go jedną ręką czy stoi prosto :icon_biggrin:

 

ps. Aivars buhahaha mistrz

Edytowane przez Michael20061
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hmmm......obawiam się, Drogi kolego sebaxj600 że źle trafiłeś z oskarżeniami......zresztą, szkoda gadać. Ktoś Ci nagadał głupot i wszystko w temacie. Motocykle użytkowane w stuncie w niemal 100% mają dużo większy poziom oleju, niż "zalecany przez fabrykę" - fakt,że dodatkowo umieszczoną przegrodę w misce olejowej, odwrócony smok i w niektórych modelach przerobioną odmę.......Twoja sprawa w co wierzysz, dla mnie Adam M i jego doświadczenie jest większym autorytetem w kwestii docierania silnika, niż instrukcja obsługi producenta-w której chyba przez błąd w druku nie umieścili,iż najlepiej,żeby kontroli ciśnienia w ogumieniu dokonywać w ASO :]

 

EDIT: Qdłatemu można zarzucić wszystko, oprócz braku doświadczenia w jeździe i naprawie motocykli.

Edytowane przez DEALER

93!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ciekawe ile lat masz, że tak w ogóle piszesz o doświadczeniu. pewnie raczej wiedza teoretyczna.ja widziałem na własne oczy jak wywala spod pokrywy górnej silnika olej bo było wlane więcej. motocykl do suzuki gsxf750 1998 rok. po to jest instrukcja żeby wg niej postępować. to nie kosiarka.

a smarowanie w pionie to tak czy inaczej moto ma, pod warunkiem że nie jedzie się w pełnym pionie i z maksymalnymi obrotami.

 

sprawdzam olej u siebie tak, że proszę kumpla żeby wyprostował moto , a ja wtedy zaglądam w oczko. samemu nie da się jedną ręką utrzymać moto tak jak się powinno i nie zobaczy się prawidłowego poziomu.

 

to co piszę to po długich rozmowach z kumplami co naprawiają moto w Warszawie (warszawiacy)

Mówiłem już, ze nie lubię warszawiaków?

Gsxf o której mówisz wywalała olej, bo pewnie wlewałeś go przez odmę w deklu zaworowym do pełna.

PS: Proponuję zacząć używać instrukcji od kosiarki, bo można stracić któryś z członków. Pozdrawiam.

CB1100 Super Boldor '83; GSX750S Katana '83; GSXR7/12 '86

CB 750 '75

CCM 604e

F4i, 636, Jozin

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...