wave01 Opublikowano 10 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2010 (edytowane) Witam, na wstępie chciałbym się przywitać, jestem nowy na forum . Otóż kupiłem od kolegi starszy skuter Yamaha Hercules CV 50, dwu sów chłodzony powietrzem, 50 ccm - 1988r . Chciałbym wymienić olej w skrzyni na świeży, problem w tym że nie wiem kompletnie jaki kupić . Nie chcę żadnych "wypocin" tylko jakiś lepszy olej typu Castrol . Kolejna sprawa to jaki olej kupić do mieszanki paliwowej ? Miksola odradzają, jestem kompletnym laikiem, jest to mój drugi motor po Kingway Coliber ... Proszę o pomoc, z góry dziękuję . Mateusz Edytowane 10 Kwietnia 2010 przez wave01 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pegaso Opublikowano 10 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2010 Ty masz 2T czyli nie masz oleju silnikowego tylko masz do skrzyni i do paliwa! Kup dobre oleje np.AGIP! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wave01 Opublikowano 10 Kwietnia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2010 Ty masz 2T czyli nie masz oleju silnikowego tylko masz do skrzyni i do paliwa! Kup dobre oleje np.AGIP! Masz rację, błędy poprawiłem . To jakie konkretnie oleje byś polecał ? Jeśli możesz podaj linki do allegro lub numery aukcji do konkretnych olei . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qurim Opublikowano 10 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2010 (edytowane) Każdy markowy olej jest wystarczajaco dobrydo Twojego skutera, do przekładni. Castrol, Motul, Mobil, Agip itd. Unikaj olejów Orlen, Lotos i innych polskich. A do mieszanki im lepszy tym lepszy olej. :biggrin: Tak samo jak wyżej - markowe oleje. Może byc Castrol, Mobil, Motul. Szczególnie polecam Motul 2T. Leje to do SHL z 1967 roku i jest wielka róznica w porównaniu do Mixolu który jest ochłapem a nie olejem, więc zapomnij o Mixol, Selektol, Lux i innych badziewiach, najlepiej też zapomnij o produktach Orlen/Lotos. Ludzie niby chwalą półsyntetyk 2T Lotos czy Orlen ale miałem na stole już 3 silniki zatarte na tym oleju. Zbieg okoliczności? Nie wiem, ja się pozbyłem tych olejów i nigdy wiecej nie chce ich widzieć. A jak bedziesz kupował świece zapłonową to nie kupuj polskiej Iskry,nie nadaje się nawet do ozdoby warsztatu. :biggrin: Osobiście polecam Champion lub Bosch, szczególnie do 2T. Edytowane 10 Kwietnia 2010 przez qurim Cytuj MotorcycleStorehouse Dealer. Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla! Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wave01 Opublikowano 10 Kwietnia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2010 (edytowane) Każdy markowy olej jest wystarczajaco dobrydo Twojego skutera, do przekładni. Castrol, Motul, Mobil, Agip itd. Unikaj olejów Orlen, Lotos i innych polskich. A do mieszanki im lepszy tym lepszy olej. :biggrin: Tak samo jak wyżej - markowe oleje. Może byc Castrol, Mobil, Motul. Szczególnie polecam Motul 2T. Leje to do SHL z 1967 roku i jest wielka róznica w porównaniu do Mixolu który jest ochłapem a nie olejem, więc zapomnij o Mixol, Selektol, Lux i innych badziewiach, najlepiej też zapomnij o produktach Orlen/Lotos. Ludzie niby chwalą półsyntetyk 2T Lotos czy Orlen ale miałem na stole już 3 silniki zatarte na tym oleju. Zbieg okoliczności? Nie wiem, ja się pozbyłem tych olejów i nigdy wiecej nie chce ich widzieć. A jak bedziesz kupował świece zapłonową to nie kupuj polskiej Iskry,nie nadaje się nawet do ozdoby warsztatu. :biggrin: Osobiście polecam Champion lub Bosch, szczególnie do 2T. Rozumiem, dzięki za uświadomienie . Mógłbyś podać linki do aukcji z poszczególnymi olejami (przekładnia, mieszanka) oraz do dobrej świecy ? Byłbym bardzo wdzięczny . Dodam tylko że moja Yamaha ma 17,200 km przebiegu . Edytowane 10 Kwietnia 2010 przez wave01 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
andymotors Opublikowano 10 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2010 Jeśli chcesz mieć oleje na wypasie to zalej do przekładni Motul Transoil, a do mieszanki Castrol Actevo X-tra Scooter Ja takie leję do Aerox'a i mam już nabite ponad 33 000 przebiegu, bez remontów i jakichkolwiek awarii !!! :buttrock: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michoa Opublikowano 10 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2010 (edytowane) A jak bedziesz kupował świece zapłonową to nie kupuj polskiej Iskry,nie nadaje się nawet do ozdoby warsztatu. biggrin.gif Osobiście polecam Champion lub Bosch, szczególnie do 2T. ja mam inne wrażenie :D nie masz lepszych świec do starego 2t niż stare iskry (te z napisem made in poland nie made in EU ) dlaczego ?? iskra jest kompletnie niewrażliwa na zalewanie olejem czy benzyną przed osiągnieciem temperatury pracy w praktyce to oznacza że jak zgaśni ci zimny moto na ssaniu czy świeca dostanie za dużo oleju to wystarczy ją wyczyścić i jedziesz dalej..... a bosh czy ngk ?? no tutaj zgaszenie zimnego moto na ssaniu przed wygrzaniem świecy kończy sie przebiciem i świeca do kosza..........mało tego czasem wystarczy zgasić zimny moto i już nie odpali bo nie bedzie iskry... iskra f95 kosztuje w okolicach 7 zł nowa, podobno strasznie s****a sie jakość najlepiej by było znaleźć z zapasów magazynowych z czasów prl ale ja w mtx miałem nową i nie narzekałem musisz tylko sprawdzić jaki masz gwint nie wiem czy istnieje iskra f95 z długim gwintem... na iskrze f95 honda mtx80c ciut gorzej wkręcała sie na obroty niż na zalecanej do tego modelu ngk.....ale ngk kosztowała 2x tyle i uwaliłem ze 3 podczas odpalania zimą (cos było z tą mtx skopane cięzko odpalała a zima bez samostartu to była walka :D ) i wkurzyłęm sie i zostałem przy iskrze, nie musiałem sie stresować, zapomniałem czegoś to gasiłem zimny moto na ssaniu po 3 min paliła z 2-3 kopa i chodziła :D w ogarze uwaliłem 3 boshe przez topiacy sie pływak zostałęm przy iskrze na jednej f75 jeździł cały prawie swój żywot .... olej midland http://allegro.pl/item976772565_syntetyczn...suwow_0_6l.html pełen syntetyk nieznacznie droższy od mixolu (ja kupowałem po 8 zł butelka czyli 16 zł za 1.2l a mixol kosztował 9.50 za litr ) jeździł ogar jeździła mtx jeździ dt80, dymienie w normie (do mieszanki max 1:25 z reguły śmigałęm na 1:40 , raz zrobiłem przypadkiem 1:10 wtedy była masakra :D ale ty masz pewno dozownik więc problem z głowy )zero problemów z nagarem reasumując polecam Edytowane 10 Kwietnia 2010 przez michoa Cytuj "... i ujrzal Pan prace nasza i byl zadowolony a zapytawszy o zarobki nasze usiadl i zaplakal..." list Pawla apostola do koryntianmichoa-100% stylistów bez szyku http://miszczua.cba.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
b182 Opublikowano 11 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 11 Kwietnia 2010 (edytowane) A jak bedziesz kupował świece zapłonową to nie kupuj polskiej Iskry,nie nadaje się nawet do ozdoby warsztatu. :biggrin: Osobiście polecam Champion lub Bosch, szczególnie do 2T. I tu się nie zgodzę z przedmówcą. Mam Hondę Cr i jeżdżę na Iskrze zwykłej samochodowej. Motor pięknie chodzi i jestem z niej zadowolony. Nie muszę chyba dodawać ze full crossy załatwiają szybko nawet najlepsze świece, ISKRA za 8 zł działa nadzwyczaj dobrze. Edytowane 11 Kwietnia 2010 przez b182 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BANANvanDYK Opublikowano 11 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 11 Kwietnia 2010 Orlen Platinum Moto 2T jest w porządku i kosztuje ok. 20 zł http://www.motozakupy.com.pl/galerie/plati...a-1-lit_454.jpg Do przekładni końcowej potrzebny jest olej 75W-90 GL-4 w ilości ok. 100 ml. Marka oleju nie ma tu znaczenia. Cytuj 7,352 osób lubi to. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wave01 Opublikowano 11 Kwietnia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Kwietnia 2010 Chwila bo sam już nie wiem, proszę podać oleje do mieszanki paliwowej i do przekładni (najlepiej butelki litrowe ) . Takie nie droższe niż 30 zł . Bo już zgłupiałem . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michoa Opublikowano 11 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 11 Kwietnia 2010 podany przezemnie midland jest do mieszanki (nawet pisze w aukcji która podałem :D) butelki są 0.6l jedna kosztuje około 10 zł I tu się nie zgodzę z przedmówcą. Mam Hondę Cr i jeżdżę na Iskrze zwykłej samochodowej. Motor pięknie chodzi i jestem z niej zadowolony. Nie muszę chyba dodawać ze full crossy załatwiają szybko nawet najlepsze świece, ISKRA za 8 zł działa nadzwyczaj dobrze. widzisz qurim :D Jedynym motocyklem który jest w stanie zniszczyć świece iskry jest cz szrot (znaczy sie cz cross )ale ona wszystko rozwala włacznie z samym sobie i niszczeniem psychicznym właściciela :D Cytuj "... i ujrzal Pan prace nasza i byl zadowolony a zapytawszy o zarobki nasze usiadl i zaplakal..." list Pawla apostola do koryntianmichoa-100% stylistów bez szyku http://miszczua.cba.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qurim Opublikowano 11 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 11 Kwietnia 2010 No ja mam przykre doświadczenia z iskrami z Jawy TS, WSK, Romet i Harrego. Ale Harry to nawet nowe NGK wykańczał po 3-5km jazdy. Iskry w ogóle nowe już nie chca palić silnika, używam stare, milion razy wypalane GM wykręcone ze złomowanego radiowozu, idą jak burza. A w Jawie najlepiej sprawowały mi się stare Champion`y, latałem na nich 3 lata, przełożyłem do drugiej Jawy, znowu kilka sezonów, przy sprzedaży wykręciłem i założyłem inne a te schowałem, do dziś śmigają w SHL i WFM. :biggrin: A lubię odpalać swoje stare wraki na kilka minut, tak żeby tylko posłuchać "pim, pirim, pim..." i poczuć zapach 2T. :biggrin: Ale, ale....mam jedną świecę, lub nawet 2 sztuki chyba, które nigdy nie klękają chociaż wyglądają jak złom, pachną jak złom i tylko na złom się nadają na pierwszy rzut oka. Są to stare świece z czerwoną gwiazdką, podpisane CCCP. :icon_mrgreen: Najlepsze jakie miałem, szkoda że z krótkim gwintem bo bym do Harrego założył. Cytuj MotorcycleStorehouse Dealer. Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla! Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.