karolaga Opublikowano 8 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 8 Kwietnia 2010 W moim suzuki GSX 1100 dochodza stuki, rozkreciłem silnik i zauważyłem że 4 tłok dokładniej stopa korbowodu posiada luz, luz ten mozna stwierdzić podczas gdy tłok jest w cylindrze, Gdy tłok osiągnie GMP zaczyna go przekraczaći schodzic w dół nastepuje chrakterystyczny stuk, Po wyjeciu bloku cylindra gdy chwyci sie korbowód równo w pione wyczuwa sie luz w stopie korbowodu. Luz ten jest dosłownie dziesiate czesci milimetra ale wystepuje poniewaz na pozostałych korbowodach tego nie ma. Dotychczas silnik pracował ale stanowi pewien dyskomfort dla ucha.Co myslicie czy ktoś jest w stanie to naprawić, jakie koszty ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 8 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 8 Kwietnia 2010 Jak na polskie warunki gigantyczne i raczej nikt tego w Polsce nie zrobi. W Stanach robi to fma Falicon (http://www.faliconcranks.com/ ). Problem z tym ze to skladany wal, ktory czesciowo jest pospawany. Najlepsze rozwiazanie to wymiana walu na lepsza uzywke. Ktory to rocznik ? Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szparag Opublikowano 8 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 8 Kwietnia 2010 Jak sądzę wał jest na łożyskach tocznych. Proponuję poszukać warsztatu ( jesteś z pomorza ) zajmującego się remontami silników dwusuwowych w skuterach wodnych, te wały są konstrukcyjnie dość podobne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karolaga Opublikowano 9 Kwietnia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2010 Jak na polskie warunki gigantyczne i raczej nikt tego w Polsce nie zrobi. W Stanach robi to fma Falicon (http://www.faliconcranks.com/ ). Problem z tym ze to skladany wal, ktory czesciowo jest pospawany. Najlepsze rozwiazanie to wymiana walu na lepsza uzywke. Ktory to rocznik ? Adam M. Rocznik 1981, jak na ten wiek zadbany. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 9 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2010 Wydaje mi sie ze 81r nie mial jeszcze spawanego walu, w takim razie podpowiedz szparaga moze byc dobra. W gruncie rzeczy naprawa polega na rozebraniu walu ( nie calego bo to 4 cylinder ) i wymianie lozyska korbowodowego. Pytanie czy to typowe lozysko, mozliwe do kupienia na rynku czy ewentualnie mozna je kupic z suzuki jezeli jest nietypowe. No i ile taki zaklad wezmie za ta robote. Panorama firm w reke i proboj. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szparag Opublikowano 9 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2010 Pochwalę się, że właśnie kupiłem takiego do swojej małej kolekcji :) co prawda 83r, ale urzekł mnie dźwięk tego silnika, jego moment, oraz gabaryty :) jest naprawdę duży :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karolaga Opublikowano 10 Kwietnia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2010 Witam Załączam fotki wału mysle ze wał mozna rozebrać (nie spawany), aczkolwiek zdaje sie na opinie zanawców tematu, zauważyłem ze skrajna przeciwaga wału czyli ostatnia za 4 cylindrem ma w czesci inną barwę tak jakby została opalona palnikiem, również na srodku znajduje sie jakas farba zielona widoczna na foto. http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/...15263f3826.html http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/...0ed45d621f.html http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/...85fd834a01.html http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/...de595fa696.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 10 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2010 Jeżeli to tylko ta jedna korba to kosz części nowych nie powala na kolana i wynosi ok.260$. Problemem będzie rozebranie i ponowne złożenie tego wału na nowych częściach. Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karolaga Opublikowano 11 Kwietnia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Kwietnia 2010 Przegladając forum, zauważam że raczej odradza sie naprawę wałów w motocyklach, wszystkie opinie które spotkałem dotyczą jednak wałów na panewkach, czy ta reguła ma zastosowanie dla wału który jest na łołyskach ?? Ewentualnie gdzie moge taki korbowód kupić , i czy firmy zajmujace sie szlifowaniem wałow samochodowych sa w stanie to naprawić, ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 11 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 11 Kwietnia 2010 Nie kolego, przeczytaj przed ostatni post szparaga, musisz znalezc warsztat naprawiajacy silniki od skuterow wodnych i spytac sie czy cos takiego zrobia i jaki jest koszt. Te silniki sa w wiekszosci 2 suwami i maja waly na lozyskach tocznych. Twoj korbowod jest najprawdopodobniej dobry a padlo lozysko na ktorym lata, choc to oczywiscie trzeba sprawdzic po rozebraniu walu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karolaga Opublikowano 11 Kwietnia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Kwietnia 2010 Poszukałem coś takiego może bedzie przyzwoity, wyjdzie taniej niż ewntualna naprawa mojego, nie wiadomo jeszcze jaki stan uszkodzony stożek koła magnesowego. http://www.allegro.pl/item986691793_gsx_11...owy_rybnik.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.