Piotrek Opublikowano 6 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2010 Witam, Nie wiem, czy w dobrym dziale, ale gdzie indziej mi ten temat również średnio pasował i postanowiłem zamieścić tutaj. Ostatnimi czasy kupiłem sobie nowe buty na moto i mam problem z dźwignia zmiany biegów. Ma ona regulację góra/dół i niby jest ok, ale, jeśli ustawię sobie wygodnie do wbijania w górę, to dźwignia jest na tyle wysoko, że przy zrzucaniu biegów muszę mocno wyginać nogę, jak ustawię wygodnie do zrzucania, to po zmianie w górę dźwignia opadając opada na buta i czasem trafia się, że nie zejdzie do punktu zero i nie mogę zapiać biegu kolejnego. Rozmiar buta mam 45, o ile w adidasach było ok, to w motocyklowych jest lipa. Popisałem sobie, a teraz o co cho... czy jest jakiś sprawdzony patent, aby wydłużyć tą dźwignię o jakieś 1,5 - 2 cm? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hipolit Opublikowano 6 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2010 (edytowane) Przerabiałem podobny temat u uważam że to jest kwestia przyzwyczajenia, pośmigasz w nowych butach kilka dni-tydzień i zapomnisz że miałeś kiedyś podobny problem. A jeśli bardzo chcesz ją wydłużyć to zostaje ci przeciąć ja w najbardziej odpowiednim miejscu wstawić jakiś przedłużający kawałek i oddać do pospawania, żadna filozofia. Ale na początku pojeździj na normalnej dźwigni i spróbuj się przyzwyczaić, odciągać stopę na bok po zmianie biegu itp. Edytowane 6 Kwietnia 2010 przez Hipolit Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szynszyll Opublikowano 6 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2010 (edytowane) patent mojego kolegi: http://img641.imageshack.us/img641/3434/dzwignia.jpg dwie gwintowane w srodku tulejki przyspawane do przecietej dzwigni polaczone gwintowanym pretem kontrowanym dwoma nakretkami. stan pierwotny uzyskujemy przekladajac nakretki na zewnetrzna strone tulejek. tokarka, gwintowniki, dobry tig i godzina roboty ;) Edytowane 6 Kwietnia 2010 przez szynszyll Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
audioterrorysta Opublikowano 6 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2010 (edytowane) Miałem podobnie jak kupiłem nowe buty. dźwignia nie opada, bo trzymasz ją nogą. Patrzyłem na zdjęciach, że dźwignie masz na wieloklinie, więc nie możesz sobie jej płynnie ustawić na wysokość. Niewiem czy wydłużenie coś da ale w zakładzie gdzie spawają aluminium powinni to zrobic. Patent kolegi szynszyla spowoduje, że dzwignia będzie się obracała w osi śruby (nawt zakontrowanej) podczas naciskania. To raczej niedobrze... Potrzebujesz raczej przeszczepienia podnóżka z płynną regulacją (mimośród) od innego motocykla. Coś jak w motocyklach sportowych... W ZXR fabrycznie mam takie patent i wyregulowałem bez problemów, but 44. Edytowane 6 Kwietnia 2010 przez audioterrorysta Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jeszua Opublikowano 6 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2010 nie byłoby bezpieczniej przykręcić jakieś przedłużenie w miejscu mocowania poprzeczki, coś na kształt regulacji mimośrodowej stosowanej np. w niektórych maszynach włoskich/ sportowych? dwa kawałki przewierconej blachy, jakaś tulejka w środek, całość naciąć pilnikiem żeby dała się skutecznie skręcić, i sprawa załatwiona bez cięcia ramienia dźwigni jsz Cytuj „Warunkiem istnienia dyktatury jest ciemnota tłumu, dlatego dyktatorzy bardzo o nią dbają, zawsze ją kultywują.” [R. Kapuściński] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szynszyll Opublikowano 6 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2010 wszystko zalezy od konkretnego modelu - kolega ma to zrobione w tenere - ktora ma stalowa dzwignie i reguluje ja w zaleznosci od tego czy lata w 'cywilnych' butach czy w crossowych plastikach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hipolit Opublikowano 6 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2010 Patent przedstawiony przez Szynszylla jest dobry bo zawsze można wrócić do pierwotnych ustawień, by uniknąć tego o czym napisał AT można zastosować drugą taką samą tulejkę na dole dźwigni i problem obracani się dźwigni rozwiązany. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szynszyll Opublikowano 6 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2010 rysowalem to z glowy - raz to widzialem na oczy - moze kontruje druga nakretka na wystajacym gwincie - nie pamietam dokladnie. wiem ze patent dziala i sie sprawdza. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotrek Opublikowano 6 Kwietnia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2010 Miałem podobnie jak kupiłem nowe buty. dźwignia nie opada, bo trzymasz ją nogą. Patrzyłem na zdjęciach, że dźwignie masz na wieloklinie, więc nie możesz sobie jej płynnie ustawić na wysokość. Co do przyzwyczajana się, to polatałem trochę i wnerwia mnie to, wiem, że mogę nogę odstawić na bok po zmianie, ale nie chce tego robić, bo od początku tego nie robiłem i ciężko będzie się przyzwyczaić. Najgorzej jest jak chcę zmienić w górę, wciskam sprzęgło noga w górę a bieg zostaje ten sam. Dźwignię mogę regulować nawet co do mikrona. Zdjęcie może to wyjaśni: KLIK W zaznaczonych miejscach są nakrętki kontrujące, po ich poluzowaniu kręcąc tym trzpieniem (?) dźwignia zmienia płynnie położenie. nie byłoby bezpieczniej przykręcić jakieś przedłużenie w miejscu mocowania poprzeczki, coś na kształt regulacji mimośrodowej stosowanej np. w niektórych maszynach włoskich/ sportowych? dwa kawałki przewierconej blachy, jakaś tulejka w środek, całość naciąć pilnikiem żeby dała się skutecznie skręcić, i sprawa załatwiona bez cięcia ramienia dźwigni jsz Średnio kapuję o co chodzi, ale poprzyglądam się w/w sprzętom. Pozdro i dzięki za odpowiedzi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
audioterrorysta Opublikowano 6 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2010 (edytowane) Czyli jednak masz ten mimośrod co pisałem. opuśc dzwignię troszkę. Czułem podobnie i opuściłem 6-10mm i jest super. Mam ślad dzwigni na bucie, tak z 2cm bliżej niż powinno chyba być ale mi wygodnie jest. moze buty masz jakieś twarde, z tego względu nie kupiłem sidi vertigo i te b.. coś tam tak samo. Były twarde w środku noi średnio ruchome w kostce. Alpiny smx plus się mniej czuje na nodze ale pewien opór stawiają. Edytowane 6 Kwietnia 2010 przez audioterrorysta Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotrek Opublikowano 6 Kwietnia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2010 Kombinowałem z różnymi ustawieniami i dalej nic, jeszcze pokombinuje trochę, ale coś czuję, że bez cięcia i spawania się nie obejdzie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fakir_ Opublikowano 6 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2010 co masz za buciory? :P ja mialem podobnie, obylo sie tylko do regulacji polozenia tak ze spokojnie moge wbijac biegi w gore, a zeby redukowac musze odchylic stope w lewo, ale nadal pozostaje na podnozku i podniesc do gory palce stopy :) idzie sie przyzwyczaic w adidasach niby jak to robiles? :P Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotrek Opublikowano 6 Kwietnia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2010 Właśnie o to odchylanie stopy mi chodzi, z wygodą jest ok, ale czasem jak nie odchylę, to nie zejdzie do poziomu 0 dzwignia, tylko opiera się na bucie i w takim przypadku nie ma mowy o zapięciu kolejnego biegu, a ciągły delikatny nacisk dla skrzyni też nie jest dobry. W adidasach było na styk, te s jednak trochę "grubsze" i właśnie tego trochę brakuje. Buty mam TAKIE O Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fakir_ Opublikowano 6 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2010 nic innego nie poradzisz jak wyregulawac tak ze przy normalnym polozeniu buta mozesz wygodnie wrzucic bieg wyzej, ale tez but nie dotyka dzwigni. chyba ze zastosujesz przedłużenie dzwigni ale to tez pewnie nie rozwiaze problemu w 100% poniewaz przedluzenie nie moze byc za dlugie a to dlatego zeby but mial w zasiegu "łapke" dzwigni ;] u mnie to tak wyglada http://img186.imageshack.us/img186/9681/clipboard01nqo.jpg chyba tak samo jak u Ciebie. w adidasach było ok ale kiedy chcialem jezdzic w butach sidi vertigo numer 43 to musialem przestawic na wieloklinie bo regulacja sruba nie wystarczyła Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotrek Opublikowano 6 Kwietnia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2010 Wygląda tak jak u mnie. Pokombinuje jeszcze, może uda mi się jakiś kompromis znaleźć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.