Skocz do zawartości

Honda MB pali zarowki od 4tys obr.


api
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

 

Mam problem-znow z MB :/ Tam powinna byc instalacja 6V ale gdy zaloze zarowki 6-tki to pali je po przekroczeniu okolo 4tys obr/min.-->zbyt duzy prad idzie. Mam 12v i ledwo swieca. Instalacja jest narazie na krotko, nie mam akumulatora.Więc:

-czy brak akumulatora moze wplywac na to ze pali zarowki?

-tam jest prostownik krzemowy tylko i rezystor 3Ohm/20W-rezystor jest na obwodzie polaczony z zaplonem i przelacznikiem od swiatel, a zniego potem wychodzi zielony kabel ( - ). Oto schemat: http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/7f8dd68b9badf471.html

 

1. Gdzie lezy przyczyna wadliwego dzialania elektryki? I czy zamiast prostownika krzemowego, moge go zastapic np diodami prostowniczymi lub gotowym mostkeim, jak juz to jaki?

 

2. Czy rezystor ,bo to on najprawdopodobniej odpowiada za regulacje generowanego pradu, moge zastapic np elektronicznym reg z MZ lub z jakiegos chińczyka?

 

Pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Podziwiam Twój zapał do zmian w Twoim moto ale jak koledzy napisali najpierw trzeba skompletować motocykl i dać mu szansę sprawnie działać a nie przerabiać go na kalkulator.

Ten rezystor nie odpowiada za regulację napięcia ładowania, lecz za zgaśnięcie Twojego motóra.

Mostki rónież możesz zastąpić jeśli zajdzie taka potrzeba, lecz należy dobrać odpowiedni prąd mostka prostowniczego.

Zapewne mógłbyś wstawić inny układ regulacji napięcia tylko zasadnicze pytanie po co, jak zapewne ten jest sprawny(oby).

 

 

lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383
prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1
...i tak wszyscy umrzemy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po pierwsze znajdź inny schemat gdyż uważam że ten który pokazałeś nie pasuje (MT5 = 50 cm3, oświetlenie S3 15W w pojeździe klasyfikowanym na motocykl).

 

Prostownik krzemowy = dioda prostownicza = 1/4 mostka Graetza. Według schematu nie ma on dużego znaczenia, choć przepływ prądu ładowania obciąża cewkę zmniejszając napięcie zasilania świateł.

 

Rezystor jest jedynie stucznym obciążeniem w przypadku wyłączenia świateł, w tym przypadku chroni akumulator przed przeładowaniem przy wyłączonych światłach.

 

Dobrze byłoby wyszperanie serwisówki Haynesa do MB, MT, MBX, MTX 50 i 80. Ja w internecie niczego nie znalazłem...

lubisztosuko.gif7,352 osób lubi to.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...