api Opublikowano 3 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2010 Witam! Mam problem-znow z MB :/ Tam powinna byc instalacja 6V ale gdy zaloze zarowki 6-tki to pali je po przekroczeniu okolo 4tys obr/min.-->zbyt duzy prad idzie. Mam 12v i ledwo swieca. Instalacja jest narazie na krotko, nie mam akumulatora.Więc: -czy brak akumulatora moze wplywac na to ze pali zarowki? -tam jest prostownik krzemowy tylko i rezystor 3Ohm/20W-rezystor jest na obwodzie polaczony z zaplonem i przelacznikiem od swiatel, a zniego potem wychodzi zielony kabel ( - ). Oto schemat: http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/7f8dd68b9badf471.html 1. Gdzie lezy przyczyna wadliwego dzialania elektryki? I czy zamiast prostownika krzemowego, moge go zastapic np diodami prostowniczymi lub gotowym mostkeim, jak juz to jaki? 2. Czy rezystor ,bo to on najprawdopodobniej odpowiada za regulacje generowanego pradu, moge zastapic np elektronicznym reg z MZ lub z jakiegos chińczyka? Pozdrawiam! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
toowdie Opublikowano 3 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2010 Załóż aku - problem z żarówką zniknie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wicek15 Opublikowano 3 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2010 Aku też jest odbiornikiem, a więc cześć prądu po jego założeniu będzie odbierana właśnie przez niego, co zniweluje zbyt wysokie napięcie idące na żarówki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Monter_ Opublikowano 4 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2010 Podziwiam Twój zapał do zmian w Twoim moto ale jak koledzy napisali najpierw trzeba skompletować motocykl i dać mu szansę sprawnie działać a nie przerabiać go na kalkulator. Ten rezystor nie odpowiada za regulację napięcia ładowania, lecz za zgaśnięcie Twojego motóra. Mostki rónież możesz zastąpić jeśli zajdzie taka potrzeba, lecz należy dobrać odpowiedni prąd mostka prostowniczego. Zapewne mógłbyś wstawić inny układ regulacji napięcia tylko zasadnicze pytanie po co, jak zapewne ten jest sprawny(oby). Cytuj lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383 prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1...i tak wszyscy umrzemy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BANANvanDYK Opublikowano 4 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2010 Po pierwsze znajdź inny schemat gdyż uważam że ten który pokazałeś nie pasuje (MT5 = 50 cm3, oświetlenie S3 15W w pojeździe klasyfikowanym na motocykl). Prostownik krzemowy = dioda prostownicza = 1/4 mostka Graetza. Według schematu nie ma on dużego znaczenia, choć przepływ prądu ładowania obciąża cewkę zmniejszając napięcie zasilania świateł. Rezystor jest jedynie stucznym obciążeniem w przypadku wyłączenia świateł, w tym przypadku chroni akumulator przed przeładowaniem przy wyłączonych światłach. Dobrze byłoby wyszperanie serwisówki Haynesa do MB, MT, MBX, MTX 50 i 80. Ja w internecie niczego nie znalazłem... Cytuj 7,352 osób lubi to. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.