Skocz do zawartości

GSXR k6 600 się grzeje


eszte
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam... właśnie kupiłem k6 600

 

"krótki" wstęp

z góry zaznaczam że się nie znam na mechanice, serwisu nie mam pod ręka, najszybciej będę mógł go zaprowadzić do "normalnego" warsztatu w maju, a z racji że jest pogoda, trochę mi się piekli....

Motocykl kupiłem od znajomego z UK - motor niekatowany/regularnie serwisowany - wiedziałem ,że się grzej. Jemu mówili w angielskich warsztatach/serwisie że to termostat.

 

 

W niedzielę sam wymieniłem termostat (podczas testów w garze nie było zbyt wielkich różnic między starym a nowym), wymieniłem też płyn chłodzący (podczas jego zlewania zauważyłem że był trochę brudny), odpowietrzyłem układ przez odkręcenie śruby przy pompie (tak jak pisało w serwisówce), i dolałem płynu tyle ile się mieściło (oczywiście lałem w korek od chłodnicy:D)...

po wymianach na postoju odpaliłem go - zagrzał się do 105, po czym wentylator zbijał temp do 99 i tak w kółko - czyli dość normalnie jak mniemam....

 

dziś jednak pojechałem na testy (obserwacje tak po półgodzinnej jeździe)....

Temperatura podczas normalnej jazdy w mieście (raczej bez korków) oscylowała w granicach 95-100 stopni, na trasie troszeczkę mniej 90-95... gdy dojechałem do domu temp dobiła do 107 i przez 10 min się tak utrzymywała, wyłączyłem silnik, wentylator chłodził - temp. urosła do 111, po czym odpaliłem go ponownie... spadał do 100 (płyn z chłodnicy zmieszał się z tym z silnika?) po czym znowu wskoczyła na 106-107 - pochodził tak chwilę lecz bez większych zmian, wyłączyłem go bo nie chciało mi się dłużej czekać na cud.... wydaje mi się że to nie są normalne temperatury pracy silnika w tym modelu O_o

teraz czekam aż moto trochę ostygnie i idę jeszcze raz go odpowietrzyć i dolać płynu bo już widziałem że jest za mało

 

.... i tu mam kilka pytań

- w jakich temp powinien pracować "zdrowy' silnik w tym modelu?

- jakie (poza grzaniem się) są objawy uszkodzonej pompy? / jak najprościej sprawdzić poprawne działanie pompy?

- jakie (poza grzaniem się) są objawy uszkodzonej uszczelki pod głowicą? / jak najprościej sprawdzić czy uszczelka nie jest walnięta?

 

- co jeszcze może być przyczyna grzania się moto i jak je wyeliminować: DD

 

 

jak ktoś się czuje na siłach żeby "powróżyć z fusów" to bardzo proszę o jakiekolwiek rady/pomysły

pozdrawiam & z góry serdeczne dzięki

Edytowane przez eszte
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Pisales ze motocykl jest z angli wiec pierwsze co polecam to zobaczyc czy chlodnica nie jest zaklejona blotem i syfem z jezdni oraz czy nie jest czasami skorodowana poprzez panujace tam warunki. najlepiej ja wyciagnac i zobaczyc pod swiatlo. Co do jej czyszczenia to nie uzywaj kompresora ani myjki wysokocisnieniowej bo ja poprostu "wydmuchasz", najlepiej pomaga namaczanie jej w wodzie przez dlugi czas (mozna dodac jakis lekki preparat czyszczacy) a pozniej splukiwac ja prysznicem.

Pozdrawiam

 

A i co to za motocykl K6 600?? Bo jezeli chodzi ci o GSX-R 600 2006 rok to nastepnym razem tak nazwij temat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

OMG cóż za trafna uwaga ;]

 

więc faktycznie motor (w porównaniu do mojej starej k3) jest bardzie przybrudzony/zasyfiony

 

silnik/kolektory są dziwnej barwy i mają dziwny nalot - wygląda to okrutnie - przy okazji zapytam - można jakoś wyczyścić silnik/kolektory z tego parchu?

 

oto zdjęcie jak to wygląda - http://www.bikepics.com/pictures/1939113/

chłodnica też jest zasyfiona - nie wiem w jakim stopniu ale widać że coś tam jest

nie przypuszczałem że to może mieć AŻ TAKI wpływ....

 

jutro zrobię foty....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O typowy angol :] Nawet nie musisz sprawdzac tej chlodnicy juz na zdjeciu widac ze dostala po dupie od tamtejszej pogody. Moja rada taka sciagaj ja i niech polezy caly dzien w wodzie ( mozesz przed rytualem moczenia spsikac ja czyms na kwasie do mycia felg i pozostawic na 2-3 minuty).

Co do samego silnika i tego osadu, to ja osobiscie polecam zakupic produkt firmy Kenotek do mycia felg aluminiowych. Spsikac silnik, wziazc pendzelek i lekko ruszyc ten syfa a nastepnie umyc myjka wysokocisnieniowa (najlepiej taka ktora ma opcje podgrzewania wody). Sprawdzone na wielu angilkach i zawsze pomagalo.

 

Co do twojego Gixera to zobacz czy dziala ci exup (zaworek w wydechu) bo w anglikach lubily sie one zapiekac.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hahah Zdjęcie niezaładowane/zbyt duże

to mi poprawiliście humor - już myślałem że to najgorsze.... faktycznie teraz to nabrało sensu;]

 

robię zatem jak sugerujecie...

 

dzięki wielkie ! Zdjęcie niezaładowane/zbyt duże

 

 

EDIT:

Co do twojego Gixera to zobacz czy dziala ci exup (zaworek w wydechu) bo w anglikach lubily sie one zapiekac.

nie za bardzo wiem co to & gdzie to ale zaraz wygooglam i zapewne też to sprawdzę

raz jeszcze thx

Edytowane przez eszte
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciekawe macie teorie, moje moto po kąpielach błotnych jest 10 razy bardziej brudne i nigdy sie nie grzeje i w ogóle nie ma z tego powodu problemów. A wy twierdzicie że mycie pomoże po po jeździe po asfalcie jest brudna chłodnica O.O

 

imo to mycie g**no da

 

moim zdaniem to moto na zdjęciu jest super czyste, tylko plastików nie ma ;]

 

poza tym na 2 zdjęciu widać że klocek był myty, to o co ta dyskusja

 

@

szybka edycja,gdyby ktoś nie zauważył :] to NIE jest żadna porada...

 

Edytowane przez lionix
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

lionix mlody jeszcze jestes i w zyciu moze widziales 5 - 10 motocykli "z bliska" a z wysp to pewnie zadnego, "scigacza" tez pewnie zadnego a roznica w budowie chlodnic enduro a supersport jest ci zupelnie obca wiec jezeli nie masz nic do powiedzenia sensownego to sie zasmiecaj forum. A jezeli ty twierdzisz ze ten motocykl jest ladny i czysty to nie chcial bym byc na miejscu osoby ktorej sprzedaz motocykl.

 

Do autora: EXUP masz w tym miejscu gdzie 2 linki sa podlaczone do kolektorow.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciekawe macie teorie, moje moto po kąpielach błotnych jest 10 razy bardziej brudne i nigdy sie nie grzeje i w ogóle nie ma z tego powodu problemów. A wy twierdzicie że mycie pomoże po po jeździe po asfalcie jest brudna chłodnica O.O

 

imo to mycie g**no da

 

moim zdaniem to moto na zdjęciu jest super czyste, tylko plastików nie ma ;]

 

poza tym na 2 zdjęciu widać że klocek był myty, to o co ta dyskusja

 

Jeszcze raz napiszesz taką poradę to dostaniesz zasłużony urlop.

Twojego postu nie usunę aby inni zobaczyli te bzdury nic nie wnoszące do założonego tematu.

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tzn na moje totalnie niewprawione, lamerskie oko NA PEWNO coś jest nie tak z tym silnikiem/kolektorami/chłodnicą/wiatrakiem - mówię o jej czystości - wiem że to może wyglądać inaczej - czyściej... być może faktycznie tak jest zatkana chłodnica że chłodzenie wiatrem jest zerowe....

nie przypuszczałem tylko że to może mieć aż taki wpływ;]

 

Asmodan - faktycznie coś takiego przedwczoraj widziałem Zdjęcie niezaładowane/zbyt duże. Mówiąc - sprawdź czy działa / czy się nie zapiekł - masz namyśli czy po prostu mechanizm się rusza tak?:D

jutro się temu dokładnie przyglądnę...

 

orasss - mam zamiar zdjąć chłodnice w piątek, wsadzić ja do wody wyjechać na święta;) w niedzielę ją wyciągnąć i czyścić ;] czy nie zaszkodzi jej taka długa kąpiel?

thx po raz 148

Edytowane przez eszte
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"Zajrzyj do oleju" - czyt. looknij przez to oczko? - tam patrzyłem i nie widać nic nietypowego. Uprzedzam - w zbiorniczku z płynem też nie widać oleju... ale jutro to jeszcze sprawdzę...

 

"zobacz czy przewody od chlodnicy nie robia sie twarde na wysokich obrotach." - tego trochę nie rozumiem - tak po prostu na postoju przygazować i sprawdzić twardość? (z czystej ciekawości - w jakim celu?)

 

"Wody ubywa?" - mam wlany roztwór glikolu;p - w sumie nie wiem jeszcze czy ubywa bo wczoraj wlałem i dziś dopiero godzinę śmigałem

na pewno trochę trzeba dolać i na pewno zassało trochę ze zbiorniczka - ale to chyba wynika z tego że podczas nalewania płynu co jakiś czas się przytykało - i niby było full, jak potrząchałem moto z lewo na prawo to się odpowietrzało (?) i można było dolać więcej robiłem tak aż do momentu w którym "trząchanie" nie pomagało... lecz myślę że i tak nie wlałem odpowiedniej ilości płynu i da się tam jeszcze trochę dolać... dopiero potem będę w stanie zaobserwować czy płynu ubywa/przybywa

Edytowane przez eszte
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"Zajrzyj do oleju"

 

Odkrec wlew i zobacz czy na korku nie ma mazi "masla" - czyli wymieszanego oleju z woda. (woda w sensie plynem chlodniczym :flesje: )

 

Co do przewodow - tak jak napisalem. Po prostu.

Kontroluj czy plynu chlodniczego Ci nie pije.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"Zajrzyj do oleju" - czyt. looknij przez to oczko? - tam patrzyłem i nie widać nic nietypowego. Uprzedzam - w zbiorniczku z płynem też nie widać oleju... ale jutro to jeszcze sprawdzę...

 

"zobacz czy przewody od chlodnicy nie robia sie twarde na wysokich obrotach." - tego trochę nie rozumiem - tak po prostu na postoju przygazować i sprawdzić twardość? (z czystej ciekawości - w jakim celu?)

 

"Wody ubywa?" - mam wlany roztwór glikolu;p - w sumie nie wiem jeszcze czy ubywa bo wczoraj wlałem i dziś dopiero godzinę śmigałem

na pewno trochę trzeba dolać i na pewno zassało trochę ze zbiorniczka - ale to chyba wynika z tego że podczas nalewania płynu co jakiś czas się przytykało - i niby było full, jak potrząchałem moto z lewo na prawo to się odpowietrzało (?) i można było dolać więcej robiłem tak aż do momentu w którym "trząchanie" nie pomagało... lecz myślę że i tak nie wlałem odpowiedniej ilości płynu i da się tam jeszcze trochę dolać... dopiero potem będę w stanie zaobserwować czy płynu ubywa/przybywa

a odpaliłeś moto na otwartym wlewie płynu chłodniczego??

mi jak miałem f4 to pomogło

 

pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak tak... robiłem tak jak mówisz... - dokładnie tak jak piszę w manualu...

 

 

 

up

dodaje zdjęcia jak to wygląda + kilka pytań

 

czy ta chłodnica się w ogóle nadaje? - te blaszki są strasznie miękkie - jak dotykam miejsca które już były "pogniecione" palcem b.delikatnie to się od razu kruszą - to normalne? myślę ze nawet średnie ciśnienie z węża ogrodowego to zdewastuje, nie mówię o karcherze czy myjka cisnieniową :icon_eek:

 

ZDJĘCIA CHŁODNICY:

http://p1.bikepics.com/pics/2010%5C04%5C01...940285-full.jpg

http://p1.bikepics.com/pics/2010%5C04%5C01...940287-full.jpg

http://p1.bikepics.com/pics/2010%5C04%5C01...940288-full.jpg

 

 

ZDJĘCIA SILNIKA: (dodam że ten nalot jest twardy i raczej nie schodzi łatwo)

http://p1.bikepics.com/pics/2010%5C04%5C01...940292-full.jpg

http://p1.bikepics.com/pics/2010%5C04%5C01...940295-full.jpg

 

 

ZDJĘCIA EXUP'u? (jego stan też jest tragiczny):

http://p1.bikepics.com/pics/2010%5C04%5C01...940300-full.jpg

http://p1.bikepics.com/pics/2010%5C04%5C01...940301-full.jpg

 

i oto filmik jak to działa

http://www.youtube.com/watch?v=P-UiNTDw6C0 - wydaje mi się że chyba nie cofa się do końca....

Edytowane przez eszte
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...