Skocz do zawartości

Suzuki GSR600 sprawdzenie alternatora


Rekomendowane odpowiedzi

Rozładowuje mi się akumulator. sprawdziłem napięcie akumulatora na pracującym moto i jest poniżej 12,5v. Odkręciłem regulator napięcia - i od strony wewnętrznej w są dwa wycieki w obszarze zalanym silikonem.

Zakładam, że regulator do wymiany.

Ale przed włożeniem nowego chciałbym sprawdzić, czy nie ma problemu z alternatorem. Z forum doczytałem, że w warunkach garażowych mogę sprawdzić napięcie zmienne wychodzące z faz alternatora.

I tu pytanie robocze - miernik z ustawionym pomiarem prądu zmiennego podłączam bezpośrednio do faz: 1-2, 1-3, 2-3. stykami miernika w wypiętej wtyczce?

Czy nie można mieć wypiętej wtyczki - wtedy rozbierać kostkę?

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napiecia miedzyzwojowe altka mierzysz na wypietej kostce, przy 5000 obr powino byc ok 70-80V pradu zmiennego, wazne zeby napiecia byly rowne miedzy kazdymi fazami

Chcę się upewnić; ktoś na forum zaznaczał, że w ten sposób można uszkodzić alternator; czyli spokojnie rozpinam kostkę i uruchamiam silnik moto.

Multimetr ustawiam na ACV (V~) zakres 200 i kable pomiarowe do par styków. Akceptowalna różnica w napięciach do ok 5%.

Jeśli jest ok - regulator do wymiany - Tak?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chcę się upewnić; ktoś na forum zaznaczał, że w ten sposób można uszkodzić alternator; czyli spokojnie rozpinam kostkę i uruchamiam silnik moto.

Multimetr ustawiam na ACV (V~) zakres 200 i kable pomiarowe do par styków. Akceptowalna różnica w napięciach do ok 5%.

Jeśli jest ok - regulator do wymiany - Tak?

 

Podaj linka do tego tekstu, kto i na którym forum tak napisał.

Napięcia mają być równe na 3 fazach, nie ma tolerancji +/-

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Warto jeszcze sprawdzić przy okazji, czy alternator nie ma zwarcia do obudowy.

Ustaw miernik na pomiar rezystancji lub ciągłości obwodu i zmierz pomiędzy zaciskami 1, 2 i 3 a masą(obudową silnika). Powinno pokazać przerwę.

Oczywiście wszystko na wyłączonym silniku.

Pozdrawiam.

Edytowane przez sebazaz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podaj linka do tego tekstu, kto i na którym forum tak napisał.

Napięcia mają być równe na 3 fazach, nie ma tolerancji +/-

 

Tekstu nie zapisywałem, więc nie ma sensu tracić czasu na szukanie.

 

Reasumując:

Napięcia identyczne w trzech pomiarach,

Wypięta kostka przy pracującym moto nic nie uszkodzi - tak?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...