Moto_MareX Opublikowano 31 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 31 Marca 2010 Rozładowuje mi się akumulator. sprawdziłem napięcie akumulatora na pracującym moto i jest poniżej 12,5v. Odkręciłem regulator napięcia - i od strony wewnętrznej w są dwa wycieki w obszarze zalanym silikonem. Zakładam, że regulator do wymiany. Ale przed włożeniem nowego chciałbym sprawdzić, czy nie ma problemu z alternatorem. Z forum doczytałem, że w warunkach garażowych mogę sprawdzić napięcie zmienne wychodzące z faz alternatora. I tu pytanie robocze - miernik z ustawionym pomiarem prądu zmiennego podłączam bezpośrednio do faz: 1-2, 1-3, 2-3. stykami miernika w wypiętej wtyczce? Czy nie można mieć wypiętej wtyczki - wtedy rozbierać kostkę? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cyborg78 Opublikowano 31 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 31 Marca 2010 Napiecia miedzyzwojowe altka mierzysz na wypietej kostce, przy 5000 obr powino byc ok 70-80V pradu zmiennego, wazne zeby napiecia byly rowne miedzy kazdymi fazami Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Moto_MareX Opublikowano 31 Marca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 31 Marca 2010 Napiecia miedzyzwojowe altka mierzysz na wypietej kostce, przy 5000 obr powino byc ok 70-80V pradu zmiennego, wazne zeby napiecia byly rowne miedzy kazdymi fazami Chcę się upewnić; ktoś na forum zaznaczał, że w ten sposób można uszkodzić alternator; czyli spokojnie rozpinam kostkę i uruchamiam silnik moto. Multimetr ustawiam na ACV (V~) zakres 200 i kable pomiarowe do par styków. Akceptowalna różnica w napięciach do ok 5%. Jeśli jest ok - regulator do wymiany - Tak? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 31 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 31 Marca 2010 Chcę się upewnić; ktoś na forum zaznaczał, że w ten sposób można uszkodzić alternator; czyli spokojnie rozpinam kostkę i uruchamiam silnik moto. Multimetr ustawiam na ACV (V~) zakres 200 i kable pomiarowe do par styków. Akceptowalna różnica w napięciach do ok 5%. Jeśli jest ok - regulator do wymiany - Tak? Podaj linka do tego tekstu, kto i na którym forum tak napisał. Napięcia mają być równe na 3 fazach, nie ma tolerancji +/- Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sebazaz Opublikowano 31 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 31 Marca 2010 (edytowane) Warto jeszcze sprawdzić przy okazji, czy alternator nie ma zwarcia do obudowy. Ustaw miernik na pomiar rezystancji lub ciągłości obwodu i zmierz pomiędzy zaciskami 1, 2 i 3 a masą(obudową silnika). Powinno pokazać przerwę. Oczywiście wszystko na wyłączonym silniku. Pozdrawiam. Edytowane 31 Marca 2010 przez sebazaz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Moto_MareX Opublikowano 31 Marca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 31 Marca 2010 Podaj linka do tego tekstu, kto i na którym forum tak napisał. Napięcia mają być równe na 3 fazach, nie ma tolerancji +/- Tekstu nie zapisywałem, więc nie ma sensu tracić czasu na szukanie. Reasumując: Napięcia identyczne w trzech pomiarach, Wypięta kostka przy pracującym moto nic nie uszkodzi - tak? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MOC Opublikowano 31 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 31 Marca 2010 Dopuki alternator nie jest wzbudzony doputy wszystko ok. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.