Skocz do zawartości

Instalacja elektryczna w Virago 250


 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie

 

Mam dosyć nietypowy problem. Virago odpala przy wyłączonej stacyjce, świeci się również kontrolka neutral. Dzieje sie tak nawet po dłączenia stacyjki od kostki ze złączem konektorowym. Nawet po wypieciu wszystkich kostek pod siedzeniem łącznie z tą która podaje + na cały układ sterowania oraz sterowanie stycznika do rozrusznika oraz układu w dużej obudowie pod siedzeniem(ignitor unit -firmy Denso 3LS-82305-00) oraz relay asembly. W stanie spoczynku (tzn gdy nie jest odpalony cały czas świeci kontrolka neutral (gaśnie jedynie po włączeniu biegu) Wydaje mi się, że wtedy rozłącza czujnik masę na kontrolkę. Nie mogę ustalić skąd na instalację przechodzi zasilanie skoro w stanie spoczynku stycznik rozruchowy jest wyłączony. przez cewkę tego stycznika od zacisku + nie przechodzi + na instalację bo go wypinam i dalej odpala. Dopiero rozłączenie kostki konektorowej pod siedziskiem tej najmniejszej która jest w grupie z dwoma innymi a ma 3 przewody (niebieski - nieb/biały oraz ziel/biały) powoduje zgasniecie tej kontrolki. A wówczas nie można w ogóle go odpalić. Szukałem czy nie ma gdzieś przebicia w obrębie instalacji pod siedziskiem ale nic nie znalazłem. Jak narazie to rozłożyłem ręce. Mam nadzieję, że może ktoś z bardziej doświadczonych podpowie co może być tego przyczyną.

Edytowane przez Pietrek1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiem Ci, że to robota na schemat i motocykl w jednym miejscu.

A jak na to się stało?Kupiłeś taki motór.

Ale schemat obowiązkowo.

Jeśli masz to zapodaj tutaj.Coś się popatrzy i zaradzi.

lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383
prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1
...i tak wszyscy umrzemy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Virago do niedawna odpalał tj powinno być po włączeniu stacyjki. Przy wyłaczonym nie paliła się kontrolka. Było OK.

 

Schemat dołącze ale podpowiedz jak go dołączyc.

Edytowane przez Pietrek1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie

 

 

Oto link do schematu http://img32.imageshack.us/img32/9773/yamahaxv250.jpg. Podaje link do drugiego schematu na którym zaznaczyłem na czerwono punkty gdzie przerwałem obwód. I pomimo tego dalej odpala. Natomiast na zielono zaznaczyłem przerwę masy która dopiero powoduje zgaśniecie kontrolki oraz uniemożliwia zapłon. http://img22.imageshack.us/img22/4294/yamahaxv2502.jpg Jak dla mnie to jest to problem nadajacy sie do programu usterka. Z tą różnicą, że powstał samoistnie.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja nie widzę innej możliwości jak ingerencja w instalację elektryczną. Przewód plusowy od akumulatora (czerwony) jest połączony kolejno z bezpiecznikiem głównym, regulatorem napięcia i stacyjką. Tak więc podejrzewam:

1. Podłączenie jakiś "akcesoryjnych" przewodów do akumulatora lub przewodu czerwonego

2. Stopienie izolacji w złączu stacyjki lub pomiędzy dwoma przewodami wewnątrz wiązki instalacji elektrycznej.

PS. Na schemacie nie zaznaczyłeś odłączenia stacyjki (main switch).

Jeśli masz taką możliwość, zrób kilka zdjęć instalacji elektrycznej pod siedzeniem w obrębie akumulatora, regulatora i stacyjki.

lubisztosuko.gif7,352 osób lubi to.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Coś musiałeś źle zaznaczyć na tym przerobionym schemacie, bo takich cudów, żeby motocykl odpalił z odłączoną klemą + z akumulatora to nie ma.

No chyba, że poprzedni właściciel ukrył gdzieś drugi akumulator :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Podaje link do sprostowanego schematu http://img682.imageshack.us/img682/9773/yamahaxv250.jpg. Nie zaznaczyłem układu w dużej obudowie pod siedzeniem firmy Denso 3LS-82305-00) prawdopodobnie jest to ukł. zapłonowy(nie wiem który to na schemacie) oraz kostki konektorowej pod siedziskiem tej najmniejszej która jest w grupie z dwoma innymi a ma 3 przewody (niebieski - nieb/biały oraz ziel/biały a ktora gdy jest rozłączona powoduje zgasniecie tej kontrolki i nie pozwala na zapłon.Natomiast na niebiesko zaznaczyłem przerwę masy która dopiero powoduje zgaśniecie kontrolki oraz uniemożliwia zapłon gdy wszystko jest połączone.

 

Bardzo bym prosił jakbyś mi opisał w poście językiem zrozumiałym poszczególne elementy schematu ( bez zarówek )nie mogę nigdzie doszukać się tłumaczenia. Chodzi mi o przekazniki, moduły, przełaczniki ułatwi mi to szukanie przyczyny.

Edytowane przez Pietrek1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Zrobiłem listę do której można dopisać polskojęzyczne nazwy:

 

 

AC generator/Pickup coil-

Rectifier/Regulator-

Battery-

Starter relay-

Starting motor-

Fuse”MAIN”-

Main switch-

Right handlebar switch-

Engine stop switch-

Starter switch-

Clutch switch-

Sidestand switch-

Neutral switch-

Diode-

Ignitor unit-

Ignition coil 1 , Ignition coil 2-

Left handlebar switch-

Horn switch-

Pass switch-

„LIGHTS” Dimmer switch-

Flasher switch-

Horn-

Flasher relay-

Headlight-

Flasher light-

Relay assy-

Front brake switch-

Rear brake switch-

Tail/stop light-

Thermo switch-

Meter light-

Fuse signal-

Heater-

Spark plug-

Neutral switch-

Carb heater-

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

AC generator/Pickup coil-alternator

Rectifier/Regulator-to jasne

Battery-to też

Starter relay-przekaźnik rozrusznika

Starting motor-rozrusznik

Fuse”MAIN”-główny bezpiecznik( prosto z aku)

Main switch-włącznik główny(tutaj akurat stacyjka)

Right handlebar switch-włącznik na prawej stronie kierownicy

Engine stop switch-włącznik świateł stop

Starter switch-włącznik rozrusznika

Clutch switch-włącznik sprzęgła

Sidestand switch-włącznik bocznej stopki

Neutral switch-włącznik luzu

Diode-dioda

Ignitor unit-moduł zapłonu

Ignition coil 1 , Ignition coil 2- cewka zapłonowa 1-2

Left handlebar switch-włącznik na lewej stronie kierownicy

Horn switch-włącznik sygnału dzwiękowego

Pass switch-włącznik długich (mrugnięcie)

„LIGHTS” Dimmer switch-włącznik przyciemnienia podświetlenia

Flasher switch-tutaj to znaczy włącznik awaryjnych.

Horn-sygnał dzwiękowy

Flasher relay-przekaźnik awaryjnych

Headlight-światła

Flasher light-awaryjne

Relay assy- przekaźnik ale nie wiem czego

Front brake switch- włącznik stopu klamka

Rear brake switch-włącznik stopu noga

Tail/stop light- to jasne

Thermo switch- włącznik podgrzewania

Meter light- podświetlenie zegarów

Fuse signal- sygnał bezpiecznika

Heater-podgrzewacz

Spark plug-świeca zapłonowa

Neutral switch-włącznik luzu

Carb heater-podgrzewacz gaźników

Jak coś poprawcie.

 

Ja bym się skupił na samej kostce stacyjki.Jest wielce prawdopodobne, iż coś się pokruszyło w środku i robi zwarcie.Odłącz tylko kostke stacyjki jak napisał Banan i napisz co się dzieje.

Edytowane przez _Monter_

lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383
prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1
...i tak wszyscy umrzemy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mysle ze Thermo switch to raczej wylacznik termiczny niz ogrzewania,

engine stop swith to wylacznik silnika na kierownicy ( ON / OFF )

Reszta dobrze :)

Masz racę Adam.Zbyt szybko czytałem.

lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383
prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1
...i tak wszyscy umrzemy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...